Alla inlägg under augusti 2010

Av Tessan - 13 augusti 2010 16:05

Vilken jävla dag!


Vi har varit på akuten med Victor idag.. Igen.. Tror vi har hoppat i soffan för sista gången. Boxar Victor kallas han numer för han ser ut att ha gått en rejäl match.


Ska hem och kolla hur vardagsrumsbordet ser ut efter knocken också. Huvudsaken är ju att barnet är helt!


RUS

Av Tessan - 12 augusti 2010 19:17











När vinet glöder I de fyllda glasen och
Vi börjar bli I gasen, då lossar tungans band.
Vi som gått omkring och vart så blyga
Vi slutar upp att smyga, modet kommer efterhand.

Hej, tjo och klackarna I taket!
Nu visar vi helt naket hur modiga vi är.
Inga ord kan bli för stora, vad har jag att förlora?
Så är det med det!

Alla rus I stora famnen och skeppet söker hamnen
Och vänskapen är varm.
Livets gåtor blir så uppenbara och dem kan jag förklara
När du vilar på min arm.

Senare när berusningen har lagt sig och
Det som jag har sagt dig verkar ganska meningslöst.
Då undrar jag över hur du ser mig,
Man får se upp hur man beter sig och då skrattar jag nervöst.

Mitt hjärta har en frusen inneboende med
Pajat självförtroende som inte mår så bra.
Hon plockar fram allt det jag gömmer och minns
Allt det jag glömmer och säger att hon är jag. [x3]

Hon plockar fram allt det jag gömmer och minns
Allt det jag glömmer och säger att hon är jag.


Av Tessan - 12 augusti 2010 16:24

Våfflor A La Tessiluss!!


Av Tessan - 12 augusti 2010 11:28

Jag har faktiskt haft en liten önskan om att bli bra på simhopp! Men har aldrig provat. Detta bevisar att det är tvärkört! Om detta är ett nollhopp så finns det INGET hopp alls för mej. Så där rakt skulle jag aldrig kunna dyka i även om mitt hopp var lyckat!

Av Tessan - 11 augusti 2010 16:01

Dagens humör Helt ok trots omständigheterna

Dagens mående: Helt ok nu..

Dagens borde: Ta det lugnt

Dagens frisyr: Tofs, så inget barnkräks fastnar

Dagens smink: Kör Au naturell idag

Dagens klädsel: Har haft flera men varit tvungen att byta. Nu shorts o linne

Dagens planer: Göra Victor frisk. Simsalabim

Dagens materiella vill ha: Å inget särskilt idag men hade slut på vittvättpulver.. Skulle vara det då..

Dagens fundering: Tjej eller kille? Magsjuka eller nåt han ätit??

Dagens beroende: Kaffe

Dagens tråkigaste: Virre sjuk :(

Dagens längtan: Virre Frisk

Dagens superlängtan: FriskVirre

Dagens tidning: Läst DT på nätet

Dagens låt: Inte hunnit med musik idag.. Lyx..

Av Tessan - 11 augusti 2010 14:13

Igårkväll när Lilleman hade somnat så låg jag i soffan och slöade. Katten kom och la sej på magen och jag undrar om h*n därinne hörde hur hon spinnde. Efter en stund kände jag mer rörelser och en och annan lätt spark hela tiden.


Så jäkla härligt! Som jag har väntat på den här känslan. Det är ju bland det mest underbara man kan vara med om!


Äntligen börjar jag slappna av och törs tro på att vi ska få ett barn till att älska! Och jag blir mer och mer nyfiken hela tiden! Vem är det därinne??

Av Tessan - 11 augusti 2010 10:22

Jag hade nästan glömt att magsjuka existerade, det var så länge sen. Men Virre har ju som sagt varit lite klen sista dagarna och ätit dåligt och varit lite febrig emellanåt. Inatt var det dax. Det kom en kräka. I min säng! Tackar!


Det verkar vara bland det värsta han vet att kräkas. Helt hysterisk blir han och man måste tvätta, duscha och skrubb honom efteråt. Och det är ju iofs bra. Kräks är ju jävligt äckligt.


Nu har det kommit mer på morgonen men stackarn har ju inget att få upp. Låter som han försöker spy tarmarna ur sej. Och så in i duschen efter det.


Har fått i honom lite sockerdricka så hoppas det ska ge lite energi. Han är inte så kaxig nu.


Jag tänker inte ens fundera mer på om det mullrar i min mage eller inte. Får vara försiktig med vad jag äter idag tror jag för det kan hända att det tar samma väg upp....

Av Tessan - 10 augusti 2010 14:06


Jag tänker på högstadiet! Mmmm de är så goda! Finns på Supermarket här i stan!

Ovido - Quiz & Flashcards