Alla inlägg under juni 2010

Av Tessan - 30 juni 2010 22:51

Har fått ett märkligt mail från en kompis! Det är skrivet på knagglig svenska men när jag översatte det via google så blir det korrekt engelska. Det är bara skickat till mej, så det är nog kickat till många men bara med en adress åt gången. Det måste vara skickat från hennes riktiga mail för adressen och hennes namn stämmer och det låg i min inkorg, det gör bara mail som kommer från de som jag har i min adressbok.


I alla fall så står det att hon är i london och har blivit rånad och vill ha hjälp med några hundra dollar för att kunna reda ut hotellräkningen och ta sej hem med flyget, Det står inget kontonummer eller var man ska göra av pengarna så jag misstänker att man ska svara på mailet så får man nåt virus eller nåt.


Jag råkar veta att den här tjejen är höggravid och att hon skulle vara på resande fot ensam och i så fall höra av sej till mej (Vi känner varann för att vi gått gymnasiet ihop och pratar när vi ses) är helt otänkbart!


Jag går inte på sånt här! Hoppas ingen annan gör det heller! Och när de skriver att man vunnit något.. Oftast slutar det väl med att folk förlorar det mesta.. Eller???

Av Tessan - 30 juni 2010 21:15



"Jag tävlar om ett sett från evas underkläder hos Sara, tävla här du med!
Tävlingen avslutas den 8 Juli"

Av Tessan - 30 juni 2010 20:56

Nu regnar det massor! Men det har inte regnat så mycket idag som jag hade förväntat mej.


Vi har varit till kupolen en sväng. Handlat ett par nya foppisar åt lillen eftersom en av de andra mystiskt försvann.. Åt på McDonalds, mums!


Oj va mycket folk det var på kupolen. Och det satt folk överallt. De satt för att äta, fixa håret men mest för att några lyckliga hade hittat eluttag för att ladda mobilerna. Hoppas att det blir en rolig helg för alla tappra som är ute och campar sej igenom Peace & Love!

Av Tessan - 29 juni 2010 23:26

Jag är ute efter en film. Den handlar om ett gäng polis studenter som strax är färdiga csi are eller något. De blir skickade till en ö och dä börjar de bli mördade en efter en. De faller för och blir dödade av sina egna laster på ett eller annat sätt..

Vad heter filmen??


Är det någon som har sett The Human Centipde?? Var den bra eller klarar man sej utan??


Nu: Natti natii!!!!

Av Tessan - 29 juni 2010 23:22

Okej, den förra var bättre men jag har kämpat länge med att komma på vem Xavi är lik...





Colin Farrell!!


Kanske inte på dessa bilder men ganska lika ändå... Eller jag vet inte, jag kom på vem det var jag menade i alla fall..

Av Tessan - 29 juni 2010 23:01

Vi gick och badade idag. Det är ju så varmt och skönt ute!

Vi gick lilla gångvägen ner till badplatsen och rätt var det var så sa Victor något. Långt där framme mötte vi en mamma med tre tjejer. Tjejen längst fram gick och vinkade åt Victor.


-Titta mamma pappa! Däj äj Hilda!! han var superglad.


Han skulle ur vagnen och mötte henne. De hejade och Hilda vände sej om för att tala om för sin mamma att det var Victor.


Victor stod bredvid med armen runt henne. -Hilda, vill ha kraaam!


De kramades. Vi tjitt tjattade lite sen skulle Victor upp i vagnen igen och iväg och bada. -Hejdå Hilda Vi ses en annan gång!


Sen var vi redo att gå och bada! Eller ja inte vi kanske.. Pappa och Virre badar, jag är på tok för gravid för att bada i så kallt vatten och dra på mej urinvägsinfektion..

Av Tessan - 29 juni 2010 22:19

Nu vet inte jag vad reglerna säger, detta är en av mina egna funderingar.


Flera gånger när jag åkt buss in till stan, det tar ca 30 miuter så sitter chauffören och pratar mobiltelefon. Privata samtal alltså. Flera gånger har inte ens chauffören hejat för att de sitter i telefon.

En gång när jag och Victor åkte in till stan så var det en tjej/kvinna som körde och då var vi faktiskt på väg ner i diket på riktigt för att hon satt och pillade med telefonen under tiden hon körde. Jag var en sekund ifrån att hojta till åt henne men i sista stund hann hon svänga undan och tillbaka.


Efter mitt förra inlägg angående gnäll så kanske jag kastar sten i glashus nu med detta. Men har inte de en hel del liv på sitt samvete ifall det skulle hända något på grund av bristande uppmärksamhet? Jag skulle inte vilja leva med det efteråt i alla fall.

Av Tessan - 29 juni 2010 22:00

Jag är allergisk mot gnäll. Det spelar ingen roll vem det kommer ifrån, stor eller liten, barn eller vuxen. Jag hatar gnäll.. Alltså snorungegnäll.. Jag vill inte, jag orkar inte, jag kan inte. Uuuääuuäää,mamma maaaaamma...


Alla har vi ett val i livet. Gör inte saker du inte vill. Förändra ditt liv om du är missnöjd. Gör man inget åt sin situation så har man förbrukat sin rätt att gnälla.

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards