Alla inlägg under januari 2009

Av Tessan - 23 januari 2009 15:00

Håller på å trixar lite med min nya blogg så snart kommer adressen dit här på sidan, men jag får inte riktigt till det! GAAAAAH!!

Av Tessan - 12 januari 2009 15:10

Fast lillen har sovit snällt men nu vr det ju min tur. Fy va jag hatar magsjuka! Virre hade nån attack igår kväll och han skrek oavbrutet i cirka en timme. Bara å behålla lugnet och tacka för det tålamod man blivit tilldelad sej. Kollade på nån film och åt pizza sen och pizzan satte sej nog på tvären rejält. Blir inge mer pizza här på ett tag, oooouuuh! Men idag känner jag mej lite piggare fast jag är matt och lite rädd för att äta nåt. Virre är piggare men lite gnällig, fast det är klart han har ju varit inne sen i fredags få se om vi går ut en liten sväng sen..



Plusgrader, o så gott!! Nu är det snart sommar igen!! Längtar efter sol och värme! Undrar vad vi ska göra på semestern iår? Ett måste blir ju att åka på nån djurpark, Lillen älskar ju djur. Har lärt sej nu att kossan låter MUUUU! Haha! Visade honom med en mjukisko hur den lät och han härmade. Sen såg jag att han satt och pysslade med sina byggklossar och kom sen och visade mej en och sa MUUUU! Han hade minsann hittat en kossa på den han! Själv hade jag ingen aning om att det ens var bilder på klossarna, bara bokstäver. Men han kan han!


Har kollat på filmen från mitt värkarbete idag, vi trodde vi hade slarvat bort den men vi hittade den nu i flytten! Herre Gud vilken saftig bit jag var! Sååå tjock! Men jag såg ju ut att trivas i det, förutom att det gjorde jäkligt ont med några minuters mellanrum. Så kul att vi hittade den!

Av Tessan - 12 januari 2009 13:25

Å nu är jag oxå sjuuuuk...

Av Tessan - 10 januari 2009 15:41

Tjugonda Knut heter det men jag fuskar lite, idag åker julen ut hemma hos oss! Skönt, nu kan man ägna sej åt att inreda som det ska se ut största delen av året. Hoppas att inte Stortomten blir arg bara.. Jag vill ju att han kommer med paket nästa år ändå..


Liten är sjuk, stackarn.. Sin första magsjuka. Vi tyckte det var konstigt att han inte ville äta nåt igårkväll och när han skulle få välling så åt han bara jättelite och ville bara sova.. Efter ett par timmar blev han jättelessen så jag gick in och kollade till honom och då hade han spytt ner hela sin säng. Plutten.. Jag tog upp honom och skulle gå in på toa och lagomt när vi kom ut i hallen spydde han ner hela mej och mina kläder.. Myyyys! Jag som hatar spyor mer än nåt annat! M tog hand om sängen och jag försökte få av en storgråtande lille pyjamasen samtidigt som han klamrade sej fast runt halsen på mej och mina kletiga kläder. Iiiiou! Helt skakis va han.. När vi va tvättade och ny pysse på så var han ju jättetörstig så han fick lite vatten, guess what!? Han spydde upp det! Ny pysse igen! Han va uppe med oss ett tag och va såklart jätteynklig, hungrig och törstig, men allt han fick kom ju upp igen. Svante va ju borta så han fick lov att ta reserv Ior istället men efter 100 ml välling som återvände upp så fick även han åka i tvätten. Efter mycket om och men somnade våran kämpe och vaknade vid 5 imorse, jättehungrig och törstig. Det är ju ren tortyr att inte ge honom nåt så jag provade med 200 välling. Han somnade gott efter det och jag lade mej på en bäddmadrass breve hans säng för o snabbt va på plats om det blev något. Jag vaknade av att han knölade och mycket riktigt, det bara sprutade ur honom! Lilla vän! Jättetrött, hungrig och väldigt förvånad! Såå lessen. Han har ju aldrig varit nån kräkbaby så han vet knappt vad det är som händer när han kräks. Och jag vet att när han väl gör det, ja då är han verkligen sjuk.  Idag har han fått behålla det lilla han ätit. Nu har han sovit i snart tre timmar, å jag tycker så sjukt synd om honom när han inte mår bra. Vi som tänkte åka och hälsa på lite folk idag, men det blev hemma istället och tagit det väldigt lugnt. Ni som är känsliga får usräkta mitt ofräscha förklarande av våran natt, men så är det ju att vara småbarnsförälder. That´s my life, liksom. Tur att Lisa på mitt jobb inte behövde att jag jobbade åt henne idag för det hade ju inte varit så kul om han varit hos mormor när detta inträffade.. Undrar bara om det var en liten sväng magsjuka eller om han ätit nåt olämpligt. Får nog inget svar på det.


Häromdagen var vi ute och hängde upp ett litet fågelmatbo jag och Virre, men det tycks inte vara nå fåglar som är sugna. Har sett en stackars talgoxe som flög dit och tillbaks men tror inte han åt nåt. Bortskämda fåglar, eller tycker de inte om prima solrosfrön? Kanske inte orkar skala dom?? Som om de har så mycket annat att göra?! Hängde ut 6 talgbollar några dagar innan och var helnöjd över att jag är så himla snäll mot våra frusna småvänner. Blev lagomt snopen när jag kom in och såg massa skator och kråkor sitta där och mumsa. Och rätt var det var så var det en skatjävel som tog en av bollarna i näbben och stack av gården! Nu är alla borta! Va f*n!! Ska ni äta min mat så får ni ju göra det så vi kan se!! Detta är ingen Take Away restaurang!  Skärpning!!


Nu ska jag städa lite, skrubba golv och sånt, men jag har en känsla av att lukten jag har i näsan sitter där den sitter just idag.. Blää!!



Och Anna... Svaret är Nej.. Vi har döpt det till verkstan ändå.. :-)

Av Tessan - 7 januari 2009 13:11

Från huset! Kommer fler bilder men det är dessa som gäller sålänge!


1. Välkommen in i vår hall!

2. Verkstan aka vårt sovrum

3. Ena delen av mitt fina kök!

4. Prydnad i badrummet

5. Badrum

6. En glad unge! Följde inte med huset, han hade vi med oss!

7. Tyckte vi skulle visa ugnen också, så det gör jag, fin va?!

Av Tessan - 7 januari 2009 12:03

Nu har jag (på begäran) tagit lite kort runt om här hemma på huset, men så hittar jag inte kabeln så jag kan ladda in bilderna i datorn.. Ååå, så tråkigt.. men ska leta vidare, bilder kommer!


Puss!



Har lite tandvärk också... Åååå

Av Tessan - 6 januari 2009 20:09

~ Barn har stjärnögon som inte får släckas ~

Av Tessan - 4 januari 2009 10:22

Idag är det 20 minus utanför mitt fönster. Tjena va kallt! Vill inte gå ut idag även fast jag måste! Ska nog städa lite lägenhet och sen åka och hämta VirreBus.


Sitter och ser på Miami Ink och ser en liten tatuering jag skulle vilja göra.. Kanske får fundera på det..


By the way...Blondie has gone Brunet!! See for yourselfs! Bild från julafton hos mamma.. Neranför en bild på knottarna som busade vilt, sötnosar!!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards