Alla inlägg under maj 2008

Av Tessan - 30 maj 2008 09:24

Tänkte bara berätta det, får skriva mer sen om den oootroliga smärtan, men så här blev det i alla fall, Fin va!?

Av Tessan - 29 maj 2008 08:52

Tillbaka efter typ en veckas bloggfusk! Fyy på sej. Har varit fullt upp, jag har fyllt år (Grattis på mej) vi har övernattat hos mamma (ätit MASSA godis) och det har varit fiiint väder, vill ju inte sitta inne då!


Ikväll är det dax då alltså, huvva! Jag ska göra min tatuering.. Tycker ju att den är såå fin men ont kommer det göra! Har inte bestämt mej riktigt vart än bara, men har en aning.


Fick en förfrågan.. Vart är Å:et i mitt liv? Å mitt Å, Mitt älskade Å! Man skulle kunna tro att vi bor i varsin del av sverige men det gör vi inte, vi ses alltför sällan ändå! Mitt Å är alltså min trogna vän, den jag kan lita på i ur o skur. Å är den som gett mej och min sambo den stora äran att vara gudmor o gudfar till hennes underbara barn! Och hon i sin tur är såklart världens bästa gudmor till V! Måste skärpa oss, ska åka dit nån dag nu! Väntar på inflyttningsfest, PINKS och lite cider! Weee!!


Nu sover Liten i vagnen. Ville inte sova i sin säng så det fick väl bli så då. Men han står så jag har koll hela tiden. Han låg o skrattade i sömnen alldeles nyss, undrar vad han drömmer om..


Nu ska jag ta en pokerturnering, sen gå ut i solen och sätta mej, måste ju börja jobba på brännan om jag ska bubbla med tjejerna på lördag..


Hörs imorgon om jag inte dör under nålen ikväll...


Over and out!

Av Tessan - 21 maj 2008 13:02

Vilken helvetesnatt. V ville inte sova, det ville jag. vet inte vad jag ska ta mej till med, han är så bökig på kvällarna o nätterna. Inatt klockan 1 satt vi på köksgolvet o lekte med Ior. Kul.. Ska nog ändå ta o flytta in honom i hans eget rum snart så kanske det blir bättre, hoppas verkligen.


Hemma hos oss bor det för tillfället två kanonsnoriga näsor, jag bara väntar på att det ska bli tre, men jag hoppas innerligt att M slipper. Vi får ju vara hemma iaf men han måste ju gå till jobbet och det är ju drygt o stå å vara trevlig med denna förkylning. Jag försöker att inte pussa för mycket på honom men det är nog kört, han bor ju i denna bacillhärd! Och han har redan pussat på både mej o V så vi får vänta o se. Till helgen ska han åka bort skulle vara lagomt kul om han smittar J oxå så han tar hem det till sina små.


Ikväll är det väl dax för Perelli om jag har fattat det hela rätt. Heja Charlotte!! Läste att hon är storfavorit i nån omröstning, men det är väl antagligen såna som inte ringer o röstar som de har frågat. Kan tänka mej att nåt brögäng vinner iår igen. Tippar på en öststat. "Dom röstar ju baara på varann", svenskar är bra kålsupare, vilka röstar vi på då? Island, danmark, finland eller Norge kanske?? Eller nä ja just ja, när det var Elena som vann för Grekland så fick ju dom våran tolva om jag inte missminner mej. Bara en tillfällighet att hon är svensk, eller grekiska eller ja, för mej är hon svensk.


Idag kommer min mamma, hennes sambo och min mormor hit o ska få äta lite bacilltårta! Grattis på mej! Så roligt att dom tar med mormor, hon kan eller ja törs inte köra hit själv så hon åker med dom. Ser henne tyvärr inte så ofta, önskar jag gjorde det, ska skärpa mej. Hon är så förtjust i V, man ser hur det lyser i ögonen på henne när de ses. Min älskade gamla mormor! V sover nu hoppas han är lite gladare när han vaknar än han va innan han somnade. Han fick sej en alvedon och lite välling sen somnade han i min famn, ah njuter varje gång han gör det, det är så ljuvligt! Hoppas han får sova av sej lite förkylning, jobbigt o se honom när han inte är pigg och mår riktigt bra, jag kan ju inte hjälpa honom! Och inte får man torka snoret heller, han blir helt galen! Vill lära honom och snörvla men det enda vi har lyckats med är att lära honom hosta så det gör han ju hela tiden, haha. Inatt när han ville ha min uppmärksamhet så låg han o hostade säkert 20 gånger och tittade på mej o log. Svårt o hålla sej för skratt då även om man är trött som ett svin! Det är den underbara effekten våra barn har på oss!

Av Tessan - 20 maj 2008 12:51

Såg på Dr Phil igår och det handlade om fobier. Folk var rädda för att flyga, köra bil, spindlar, myror ja allt möjligt vilket fick mej att fundera på vilken min fobi var.. Visst jag gillar inte att flyga, är inte så förtjust i spindlar och sånt men kan inte påstå att det är dödsskräck jag känner inför det. Men det som skrämmer mej mest av allt, och har gjort i snart 8 månader är att V ska sluta andas när han sover. Detta plågar mej ständigt! Vi har ju ett andningslarm åt honom, det har tyvärr slutat fungera men vi får lov o fixa det. Tänk att komma in till sängen och han liggger där livlös och blå! Jag kommer aldrig förstå hur det känns men jag lider med dessa föräldrar som varit med om det. När larmet började krångla åt oss så fellarmade det mitt i natten och även fast Lillens säng står alldeles bredvid min så var vägen dit väldigt lång och tro mej jag hann tänka många tankar innan jag såg att han andades och mådde bra. Shit vilken panik jag fick!


Vi har blivit förkylda och snoriga jag o LilleBus. Han snorar mer än mej, men jag har lite ont i halsen vilket gör att vi varit inne igår och idag. Vi pysslade lite hemma igår, städade lite och så. V rotade igenom lådorna i köket och utforskade hur lång en rulle med plaspåsar är. Nu vet vi, den är jääättelång! Pratade med svärfar en sväng, de kommer och hälsar på någon helg framöver nu, kul! Det blir lite långt mellan gångerna de får se V så han hinner bli stor tycker de. Och det är klart, han växer ju som ogräs! Kommer inte ens ihåg hur det var att ha en bebis, om man nu kan påstå att vi någonsin haft det..


Nu kom posten, inget provsvar med idag heller, suck! Får vänta ännu längre. Nu måste jag nog provsmaka tårtan M fick av en tant på jobbet igår, synd om den ska behöva bli dålig o kastas ju.. Snällt av M och tänka på mej och att jag ville ha den, men jag ska ju egentligen inte. Han tyckte jag skulle bjuda hem mina mammakompisar på fika och det skulle jag gärna göra men vill ju inte snora ner dom och barnen. Synd att jag inte kan frysa den.  Ska sätta mej i soffan, äta tårta och lyssna på Lugna Favoriter och bara njuuta för snart vaknar V och då är det full rulle igen! Tjohoo!!

Av Tessan - 19 maj 2008 11:38

I mitt liv ingår massa olika liv..

*Mitt

*M:s

*V¨:s

*Mitt o M:s

*Mitt o V:s

*M o V:S

*Mitt, M:s och V:s


Hur ska alla dessa liv kunna fungera samtidigt? Gör de det eller måste man hitta en väg att få de att fungera. Jag gör mitt bästa + lite till och hoppas att det räcker..


Idag är det måndag, Lillen sover i vagnen, fastspänd denna gång.. Vi har varit till hemköp o köpt oss lite god frukost som vi ska hugga in på när han vaknar. Ja eller fast för honom blir det väl en majskrok eller nåt så får mackorna gå till mej! Han är trött Lillen, har lite o sova igen sen helgen då det blev lite dåligt med sova av olika anledningar. Inatt var det knöligt igen, tror han kanske håller på å få fler tänder. Tycker det inte behövs fler nu, han är ju så söt som han är. Jag har ont i halsen och snoret rinner, suck. Idag blir vi nog mest inne fast det fina vädret vi har tjatat efter äntligen är här. Hoppas det kommer tillbaka imorgon, får vara ute då kanske. Måste städa lite, ser för jäkligt ut. Lillen river i allt! Cd skivorna ligger på golvet, leksaker överallt, måste diska, men sen blir det bus o lek med Lillen igen! Fantastiskt och se vilka framsteg han gör varje dag, det är underbart att ha en egen liten som man får ta del av och lära nya saker. Fast det enda vi har lyckats lära honom hittills är bara tok. Högfärdshostan tex, vi låtsashostar och han gör likadant. Han kan hålla på hur länge som helst och tycker själv att han är skitrolig! Och det tycker ju vi också, och söt är han när han håller på!

På torsdag blir jag ett år äldre igen. 27, låter ju gammalt men who cares!? Måste kanske ta tag i livet nu så man inte förfaller igen, ska på bröllop i sommar ju och ska försöka hålla igen lite (igen), så man är fräsch o lite snygg i sommar. Förra sommaren var jag ju mest bara gravid så alla kilon ner är ju bra!


Nä nu blir det en pokerrunda till innan V vaknar, måste ju vinna tillbaka det jag förlorat tidigare idag. Är det speljävulen det kallas?? Honom känner inte jag.. 

Av Tessan - 17 maj 2008 21:06

Hello

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards