Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Känner ni förhandlare Knutsen??

Av Tessan - 16 juli 2011 08:14

Min Victor är en riktig luring. Så redig och ordentlig och lydig. Han är duktig att ha med sej överallt vilket gör att det aldrig är några problem att åka och handla och ha båda barnen med sej.


Igår var vi ute och handlade. Först var vi på Willys och handlade mat. Allt gick jättebra och som vanligt var det inga problem med barnen. När Virre är så där duktig och inte tjatar, river i saker eller är sur så brukar jag belöna honom med en glass efteråt vilket han verkar väl medveten om. När vi skulle betala på Willys så ställde jag mej i kön och när det var min tur så började jag såklart plocka upp varorna på bandet. Vid det laget hade Virre hittat glassen. Annars köper vi glass i förbutiken men nu hade han hittat SIA glassen och ville gärna ha en sort där. Det var mycket folk och många suckande pensionärer som tyckte det hade varit bra med en snabbkassa när hela faluns mammapatrull var ute och storhandlade så jag sa till Virre att jag inte kunde komma och hjälpa honom just då utan han fick ta en glass därute om han inte kunde nå den själv. -Nää Mamma, jag når inte..

Ok, då får du ta en därute, sa jag, medans jag fick höra:

-Usscchhäkta tjejen, för jag når inte den glassen kan du hjälpa mej att nå den?? öööh, javisst, hörde jag en ung tjej som sa. Victor fick sin glass; -Tack så mycket för hjälpen! Han stängde frysen och kom och la glassen på bandet.


Jag blir så full i skratt! "Det va en väldigt snäll tjej, Mamma! Hon hjälpte mej!" Kvittrade han. Han är så redig och artig så!


Sen åkte vi på öb. Vi gick väl egentligen in ganska så förutsättninglöst, vi skulle ha deo, sköljmedel och duschcreme, det var inget snack om ifall han skulle få nåt eller inte innan. Men vi kom in i alla fall och han hittade en flaska såpbubblor. "Jag vill haaaa".. Men jag kan blanda åt dej hemma. "Mamma du säger det men du har inte gjort det" Ok, det är sant, du får EN flaska.

Vi handlade på och kom äntligen fram till tågen. "Jag vill haaaa ett tåg"

-Nej, Victor det blir absolut inget tåg idag. Nu leker vi med de som är hemma. Budskapet gick fram. Vi kollade vidare bland leksakerna. Rätt var det var så tog han såpbubblorna.

-Vad ska du göra?

-Jag tänkte jag ställer tillbaka dom här!

-Varför??

-För jag tänkte jag tar en gitarr istället! (skitglad)

-Men.. Jaha.. (Kliar mej i huvet, var det så här vi sa eller hur sa vi??)

-Ja eller jag kan ta en trumpet, Mamma..

-Näej DET kan du inte.

-Ok men då tar jag en gitarr om jag får EN sak, jag vill inte ha såpbubblor.

-Men varför en gitarr?

-Jag vill spela lika som Jocke (på dagis) och Jonas (på mitt jobb)


Ok morsan, tänk tänk. Hur vinner du den här matchen? Det är säkert bra och kreativt att vilja spela och sjunga men han kan ju inte regera som han vill... Hur det slutade??

 

Jag vill såå gärna ha den...


  Tack Mamma!

 
 
jojjo

jojjo

18 juli 2011 19:54

Men gud va söt han är!! =) Nu lär vi ta en dejt snart!

http://jlundin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tessan - 13 september 2012 14:28

Det här var inte igår och kommer antagligen inte bli imorgon heller!   Men måste bara.. Jag har varit hos tandläkaren... Igen.. Äntligen är den klar min krånglande tand. Men det är inte tanden det ska handla om. Utan han som lagat den.   Ma...

Av Tessan - 24 juli 2011 06:27

Kajsa 05,30: Nä, Morsan! Vi får ut så mycket som möjligt av den här dan va?! Vi går upp??!! Mamma: Ååå är det så? Vill du verkligen upp nu?? Ska vi inte sova liiite liiite till?? K: Nä, vi går upp! M: Ok men då går vi och sover i ok tid ikväll ...

Av Tessan - 17 juli 2011 21:33

Jag tror att vi har pratat om att skaffa ett eget bredband. Lång ointressant historia kort: Vilket mobilt bredband ska man ha? Som är billigt, snabbt och som FRAMFöRALLT INTE KRÅNGLAR!!!   Vad har ni?? ...

Av Tessan - 17 juli 2011 18:39

Hittade denna bild på mejsjälv på Facebook. Den gjorde mej glad för att jag var så himla duktig efter att jag fick Victor. Den gjorde mej desto mer ledsen för att jag är så himla långt därifrån nu. Usch så deprimerande. Den får mej att aldrig mer vil...

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards