Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Tessan - 26 augusti 2010 17:50

Undrar hur många par skor jag har hemma i garderoben som jag inte kan ha?! Jag köper de för att de är snygga/billiga eller eventuellt kan bli sköna sen. Jag har ju fulfötter så det är inte mycket som passar. Jag får ont av allt! Ont i mitt fula ärr så det blir alldeles rött och jag kan knappt ha täcke på det på natten för det gör så ont. (Det är ingen överdrift, det GÖR verkligen SÅ ont) Ni som har sett det vet..


Idag har jag köpt ett par stövlar som är sköna!! Det är sant! De är sköna redan idag! Jag kommer kunna använda de! Jag kommer antagligen använda de tills jag möter de i dörren. Jag kommer använda de tills de luktar så skaften står av sej själva.


Jag har haft de på mej halva dagen och JA de är fortfarande bara sköna!!


Halleluja!!!

Av Tessan - 26 augusti 2010 14:22

Ooo så snygg jag är i mina nya örhängen!!


Jag har köpt en ny plånbok också men vet inte om jag ska behålla den. Det är en sån där lite stor, damig och mammig sak. Jag har alltid haft små som jag knappt får plats med nånting alls i och har trivts med det. Men jag tänkte att nu när jag ska bli tvåbarnsmamma så kanske det är på sin plats att ha en "vuxenplånbok"??


Är det verkligen min grej att ha en sån??

Av Tessan - 26 augusti 2010 12:33

Inatt träffade jag mormor. Min älskade mormor vad jag saknar dej.


Ett härligt lugn kände jag när jag vaknade. Det sista jag sa till henne innan drömmen var över var "jag älskar dej"

Hon sa det tillbaka.


Jag sörjer henne varje dag, jag sörjer att jag aldrig kommer få se henne träffa vårat nya lilla liv. Jag saknar henne hela tiden.


Jag ska se henne på en film mamma har hemma. Jag ska göra det en dag när jag orkar med känslorna som kommer komma. Jag behöver se henne, jag behöver höra hennes röst. Men mest av allt behöver jag träffa henne.


Vi ses igen. Men inte förrän i evigheten.. Tyvärr. Och min tid är inte här på mycket länge. Men den dagen vill jag att det är hon som tar emot mej.


Underbara Älskade


  

Av Tessan - 26 augusti 2010 09:16

Även fast jag tyckte veckan gick så sakta i början så är den snart slut. Imorgon ska vi vara lediga tillsammans hela familjen för första gången på tre veckor tror jag. Då ska vi åka och kolla på tapeter. Igen. Micke hade hittat en igår som han tyckte var fin. Jag ska godkänna men jag tror inte att han har nåt större hopp om att vi faktiskt kommer att köpa den. Jag har ju lite svårt att tycka för tillfället.


Det ska även storhandlas! Nu ska skåpen fyllas så man slipper tänka på det hela tiden. Det ekar verkligen. Matlista och storkok ska förhoppningsvis också hinnas med. Å vad mycket enklare det är när man har matlåda med sej till jobbet. Jag var jätteduktig hela förra veckan och början av denna men nu är storkoket sen sist slut. Dags för nytt.


Imorgon blir det alltså fredagsmys hela dagen. Kanske kanske får vi snussa Bebis?? Vi får se vad som hinns med.


Igår när jag kom hem hade förresten Micke och Virre tagit ner varenda garderobsdörr i hallen. De hade köpt färg och målat de och de ligger nu och väntar på en strykning till. Äntligen hade Micke hittat rät färg också! Utan att fråga mej! Det kanske är så han ska göra, jag är ju så omständig. Det blir riktigt bra iallafall!!

Ovido - Quiz & Flashcards