Alla inlägg under september 2008

Av Tessan - 30 september 2008 09:36

Livet går i en rasande fart! Jag hinner inte med. Fullt upp hela tiden! Men jag mår bra, jag gillar läget! Lillen somnar på kvällarna, jag har börjat träna, gått ner ett par kilon, är kär, älskar min familj. 


Feels good!!

Av Tessan - 25 september 2008 21:33

Jag var o tittade på Ms lilla bebis igår! Å så liten!!! Det var nog bland de minsta jag nånsin sett! Inte har min klump varit sådär liten, eller jo, jag vet ju att han har det men det var svårt att tro när man höll i typ 3 kg bebis och sen titta ner i vagnen på min 10 kilos "bäbis". Erik skulle han heta, mycket bra namnval tycker jag, såg ut som en liten Erik faktiskt! Å så fin han var! Då skulle man ju lätt kunna tro att jag, en bebisfantast i mina bästa år lätt skulle kunna åka raka vägen hem och börja tjata om en egen men det slog mej faktiskt när jag höll i den lilla gossen att jag är fullständigt nöjd med mitt liv som det ser ut för tillfället! Vilken skön känsla. Jag har ju mina vänner som ynglar av sej med jämna mellanrum framöver här så jag får ju gosa baby ändå, vilken tur jag har! Tycker ju faktiskt att det är nu det börjar bli riktigt kul! Förstå mej inte fel, det har ju varit kul att ha barn hela tiden, mest mysigt i början och så, men det är ju nu den riktiga människan börja växa fram! Det händer nya saker varje dag!

Bara idag har vi lärt oss vart i pekboken bollen är, börjar nästan säja mamma o pappa (tror jag), och det går i en rasande fart när vi är ute på baksidan och leker!

Sista tre kvällarna har det inte varit nå problem med läggning heller (peppar peppar, skulle aldrig ha skrivit så men nu är det försent) och det är så himla skönt att få en stund i soffan med M innan det är dax för en dejt med John Blund för egen del.


M jobbar sent idag, de har kvällsöppet på stan, måste vara en dum idé, jag är ju mörkrädd! Vet inte stan det? Längtar efter att få hem honom nu.


Har haft besök idag, en lillkille, hans mamma och en till vääldigt gravid kompis, för övrigt Vs ena Gudmor! Hon är jättegravid! Jag såg ju aldrig riktigt på min egen mage när V rörde sej därinne men idag såg jag utanpå hennes mage hur knodden levde rövare därinne. Lite läskigt såg det ut men helt klart supercoolt! Hoppas lite att det ligger en tjej därinne, alla får ju pojkar verkar det som. Fast det spelar ingen roll såklart, jag är överlycklig för deras skull vad som än kommer ut! Vet att hon verkligen längtar nu.


Håller oxå tummarna stenhårt nu för att jag ska höra något om jobbet jag sökt snart, jag VILL verkligen få komma på intervju iallafall. Inte bara en "tack för visat intresse"


Det var dagens uppdatering nu ska jag krypa ner i soffan och kolla på Filip o Fredrik, hoppas dom vinner idag, fast det är klart, tror hon hade fem (!) barn, de kan nog behöva pengarna.. Jaja.. Whatever..


Tjipp tjipp

Av Tessan - 24 september 2008 16:06

Ska det vara så jävla svårt o förstå??? Man sätter det framför näsan på dom och ändå!! Faaan! Och ditt amputerade jävla ben är ingen anledning för mej så länge det inte är du som sitter på!

Av Tessan - 23 september 2008 15:22

Jag gick bredvid Hemköp när jag hörde en smäll. Jag tittade mej runt och fick se en gammal farbror stå över sin hustru som hade pangat i backen. Helt hjälplös var han, jättegammal och kunde nog inte få upp henne. Jag hade ju gått en bit förbi så det tog en stund för mej att ta mej fram dit men när jag såg att ingen annan brydde sej så fick jag ta vagnen och springa över vägen och skynda mej dit. Det gick över en ung tjej samtidigt som mej så jag tänkte att jag kunde få lite hjälp att lyfta upp tanten men pyttsan, Hon gick rakt förbi! Jag kom fram och frågade om jag skulle hjälpa till att få henne på fötter men stackarn hade så ont så hon var tvungen att sitta stilla en stund sa hon. Då kom det två mycket unga killar springande som jag hade lagt märke till utanför butiken. De var nog 12 kanske. Med varsin glass i handen var de beredda att hjälpa till och de var jättesnälla med tanten, men hon hade ju som sagt var så ont så hon var tvungen att sitta ett tag. Jag erbjöd mej att gå in på vårdcentralen och hämta någon, jag kan ju inget om sånt där hon kunde ju ha brytit nåt, va vet jag. Men hon sa bestämt nej. Vad skulle vi göra? Jag plockade upp hennes väska från vägen bredvid, jag kunde ju inte gå därifrån där hon låg.. Då kom det en kvinna som presenterade sej som sjuksyrra eller nåt och hon jobbade på vårdcentralen bredvid så hon sa att vi andra kunde gå så skulle hon få med tanten in. Killarna hjälpte till att få upp tanten på farbrorns rullator och sen gick jag. Tänk, hon tyckte säkert det var lite pinsamt också såklart det var säkert en av anledningarna till att hon avböjde hjälp från början.


Men jag fattar inte att inte fler bryr sej?! Hemköpparkeringen var ju full med folk och innan jag hade hunnit dit så tycker jag att nån annan borde ha hunnit före?! Det blev en rejäl duns av hennes väska (En sån där liten resväska på hjul som man drar efter sej, den tog stutt mot trottoaren så antagligen därför hon stupade) Och tjejen som kom alldeles före mej, går man bara rakt förbi när en gammal människa ligger och ojar sej? Nä fy, skäms på dej! Och killarna som sprang ska ha en stor eloge!! Tänk om alla smågrabbar va som dom!


Inatt har M o L fått en liten pojk! GRATTIS!! Vi har varit nere på stan idag och köpt en liten present! Väldigt användbar, tyckte jag iallafall förra hösten! Hoppas bara jag hinner se det lilla livet innan presenten är urväxt!

När vi kom hem var vi på lidl och handlade lite, sen gick vi hem och satte oss på baksidan i solen på en filt och åt frukt,drack festis, lekte och gosade lite. Det var jättemysigt ända tills V snubblade till och slog i munnen i leksaken och spräckte lite på läppen så han började blöda och fick fläskläpp. Sen var ingenting särskilt roligt längre så vi gick in och åt välling och han somnade.  


Jag o M var på StepUp igår. HerreGud säjer jag bara. Jag fattade ingenting! Kan ju inte ens höger och vänster men jag blev lite svettig iallafall och efter ett par gånger kan man nog hänga med. Har lite träningsvärk nere i magen av situpsen, bränner gööött!!


Har sökt ett jobb idag, som jag faktiskt vill ha! Håll tummarna för mej, snälla! Uppdaterar sen om jag får det eller om min ansökan hamnade i arkivet!


Nu ska jag plocka ihop lite! Tvätta, feja, diska och sånt som får själen att må bra! Härligt när det är städat en stund ialla fall!

Av Tessan - 22 september 2008 16:22

Som jag kallar första dagen i mitt nya liv, Grattis Tess!

Av Tessan - 20 september 2008 09:43

Nu vet jag vem det är! Tack för infon Anna! Tur det inte va nån som jag verkligen gillade :-)


-Men hur kunde du veta??

Av Tessan - 19 september 2008 15:15

TACK!!

Av Tessan - 19 september 2008 15:13

Vem är den kända manliga artisten som spöat sin fru, jag letar info varje dag men hittar ingenstans vem det är. Det tar knäcken på en nyfiken jävel som mej!!!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards