Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Tessan - 4 augusti 2010 18:33

Victor har skaffat sej en ny tjej. Sigrid heter hon och går på sommardagis. Det kommer nog bli en sommarförälskelse då hon ska gå kvar när Virre flyttar tillbaka till sitt vanliga.


Sigrid lyste upp som en sol när Virre kom imorse och Victor drog genast med henne till tåget James.


De klappar varandra i håret, leker med tåget och sitter i dockrummet tillsammans. Där är det ett barnkök uppställt och det finns bord med kaffeservis och tallrikar osv. Där lagar de mat tillsammans och sitter sen och äter och fikar. En annan pojke ville vara med men han var så hårdhänt så fröken fick lov att ta honom därifrån. Sen var allt frid och fröjd igen.


När jag skulle gå så hade han med nöd och näppe tid att säga hejdå..


Sigrid... Det är tjejen med stort T det..

Av Tessan - 4 augusti 2010 11:44

Ser nu att det blir vanligare och vanligare med det namn vi eventuellt kommer att döpa till om det blir en tjej.. Mamma berättade om ett par igår, jag har hittat en blogg med en tjej med en dotter med det namnet och jag såg nyss en bebisannons till med det namnet.


Det struntar jag i så länge anledningen till att vi väljer det namnet är den den är. Det ligger en stor betydelse i att jag valt just det namnet, sen får det finnas hur många som helst!

Av Tessan - 4 augusti 2010 11:31

Har fått för mej att jag inte svär lika ofta här som jag gör på riktigt men nu kommer det nog ett par ramsor..


Vaknade inatt av att jag höll på å dö! Bokstavligt, jag fick inte luft.  Tänkte, vem fan har stoppat en köttbit i munnen på mej, sen kände jag att jag hade ont i halsen. Den där grejen som hänger ner i gommen vet ni?! Den är helt uppsvullen på mej och jag känner den på tungan hela tiden. Så jävla äckligt och jag får ju kväljningar av den. När jag ska säga något som innehåller ett sch eller sk ljud så kräks jag nästan. Som hosjö eller skit, då åker den fram så jag kväljer! Är det någon som har varit med om detta? Jag har inte ont i övriga halsen, bara i grejen. Har aldrig varit med om det förut. Jag fullkomligt HATAR att ha ont i halsen.


Känner mej lite mojjig i huvet men i övrigt inte sjuk eller så. Bara ont och kräkig.


Har jag snarkat för hårt kanske??

Av Tessan - 4 augusti 2010 11:29

"Vilka är det som har exakt sånt vardagsrumsbord som vi hade under hela vår uppväxt?
Reagerade direkt över mönstret på sidan på det."

 

 

Det är Mickes föräldrar som har ett exakt lika bord, fast de använder inte hjulen på det. Vet du va mer spooky då...?? De har exakt bokhyllan som hör till som vi hade också...


Ovido - Quiz & Flashcards