Alla inlägg under april 2009

Av Tessan - 30 april 2009 22:14

Jag o darling sitter i soffan och slötittar på tv med en filt runt mej, klappar katten, äter chips, han dricker en öl och själv har jag tagit mej en cider.. Lille skutt har somnat, va jättetrött, han höll på å somna på uteplatsen när han satt o gosa med micke men det är ju livsfarligt, då måste man hitta på nå bus. Han fick va uppe längre idag, jag tycker det är viktigt att han nån gång ibland får vara uppe med oss tills han nästan somnar själv bara för att han ska få känna att han får vara med. Vi är ju en familj och vår familj är inget utan honom, så när det blir såna här myskvällar så kan han gott få vara uppe lite till..Jag känner att John Blund knackar på dörren men jag tänker nog inte öppna..-Inte riktigt än, det här va så mysigt..

Av Tessan - 30 april 2009 20:06

Sista april och vi har grillat. Sitter på min älskade uteplats med min älskade familj och har nyss ätit färdigt, bara virre som har en seg brödbit kvar som han gnager på.. Har inte bestämt oss för om vi ska gå ner o kika på brasan eller inte. Skönt att ta det som det kommer. Ska jobba imorgon, sköna pengar då 1 maj är en röd dag och lönen dubblas. Hoppas bara vi får många kunder så vi får mycket o göra! Hoppas ni alla får en trevlig valborgkväll!

Av Tessan - 30 april 2009 07:30

Blev ganska tidig morgon idag men det gör inget, killen är igång, full fart från början! Vädret som jag hade beställt till igår verkar va en dag försenat, typiskt! Man vill ju knappt gå å jobba när man kan vara ute o skrota en sån här fin dag. Tur att jag har ett roligt jobb! Nu blir det till och fixa frulle! See ya!

Av Tessan - 29 april 2009 23:19

Man blir ju matt! Flera gånger har jag tänkt att jag ska spara pengar när jag storhandlar och vad sparar jag in på? Jo jag köper nåt jävla euroshopper diskmedel.. Igen! Det funkar ju inte! Det ska va yes! Klantskalle!

Av Tessan - 29 april 2009 22:22

Ett litet hjärta ligger i sin säng och sover. Det är svårt att förstå att så små händer kan hålla mitt hjärta i ett järngrepp, jag vill aldrig att de ska släppa! Jag har aldrig förr förstått när alla sagt att deras barn är så himla otroliga..


-Men nu förstår jag, jag behövde bara få ett själv först!

Av Tessan - 29 april 2009 20:53

Folk tjafsar på nätet. Eller folk och folk, mammor fattar jag det som.. Jag läste i Wendela på Aftonbladet om dessa "metoder" för att få barn att sova. Nu skriver jag utifrån MIN erfarenhet och detta är MINA åsikter. Dessa metoder tycker jag verkar kunna vara direkt skadliga! Den dagen man bestämmer sej för att sätta ett underbart litet liv till världen ska man vara förberedd på att det kan vara knöligt att få dessa underbara varelser att sova, och framför allt, att sova hela natten! Är man inte beredd att offra en del av sin egen skönhetssömn kanske man ska fundera en gång extra innan man prickar in ägglossningen. Jag tycker inte man ska följa dessa metoder som säger att man ska låta sina barn skrika sej till sömns eller trycka ner huvet på dom samtidigt som man kör vagnen över gupp. "Barnen lär sej på några kvällar, tredje natten somnar barnet efter bara en liten stund" Ja eftersom barnet har gett upp, det kommer ju ingen. Då tycker man att barnet är duktigt, somnar själv. Barnet låter inte lesset men jag är övertygad om att lessenheten har satt sej i hjärtat.


Eftersom jag aldrig skulle fixa att låta han gallskrika tills han somnar så har det slutat med att jag fortfarande får bära vår son till sömns vissa kvällar. Denna kväll var en sån. Vem vet, han kanske behövde lite extra närhet ikväll? Han kanske behövde känna att mamma var nära ända tills han somnade för natten. Och ja, det kostar att jag får ont i ryggen, blir lite frustrerad och faktiskt tycker det är lite jobbigt. Men jag tror att vi har igen det i slutändan, vi har en liten kille som är trygg i sig själv, vi kan lämna honom till barnvakt utan problem och han är otroligt glad, busig, kramig och pussig! Folk som prövat dessa "metoder" säjer säkert detsamma och har det funkat för dom så säjer jag bara; Trevligt för er, men jag tror inte det har varit så trevligt för era bebisar, tänk er in i den lilla människans sits, de vet inte så mycket om världen, mer än att de ska skrika när det är nåt som är fel. -Och då kommer det ingen...


Man får ingen andra chans att vara förälder till sitt barn, gör inget du inte kan leva med i efterhand!

Av Tessan - 29 april 2009 20:26

Vilken himla god gryta jag fick till! Har ätit så magen står i fyra hörn! Mrs Gryta, det är jag det! Dubbel Dipp på er!

Av Tessan - 28 april 2009 21:35

Och jag kollar på desperate! Ledig imorgon med familjen, ska bli mysigt!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards