Alla inlägg under januari 2011

Av Tessan - 31 januari 2011 10:43

Nu har jag fått igång datorn, jag har massa i huvet som jag har tankebloggat men som tydligen inte kommit in här ;)


Bla annat det här. Skitlarvigt. Regler är regler och regler är till för att följas.

Eftersom min kille har en spelbutik så vet jag att det faktiskt är stenhårt att följa Svenska Spels regler. Undrar om chefen i butiken skulle vara nöjd om kassörskan hade lämnat ut vinsten och det sen visat sej stå en kontrollant i närheten och vips, så har den butiken sålt lotter klart. Jag vet att Micke skulle vara måttligt imponerad om någon som jobbade hos honom hade sett till att få licensen indragen åt dom bara för att mamman stretade på.

Nej, larvigt. Mamman kunde vackert ha lämnat in lotten från början. Det är reklam på TV hela tiden om att det är 18 års gräns på allt spel.

Av Tessan - 31 januari 2011 10:38

Här är familjen J-K


Ååå va fina ni är säger alla som tycker det. Men jag är nyförlöst och ser alla möjliga jävla fel. Förstå mej rätt, bilden är jättefin och mina älsklingar är jättefina.


Meeeeeen

-Jag ser ut att vara såå mycket större än de andra

-Håret är fult

-Jag har världens största panna i snedlugg, varför säger ingen nåt?

-Jag är blek som ett lakan

-Jag är tjock.


Dessutom

-Micke är snyggare än nånsin

-Micke har gått ner nästan 30 kilo, det har inte jag, snarare tvärtom

-Micke ser ut att vara mindre än mej

-Victor är söt som socker med sitt V tecken på varenda kort

-Kajsa är huvudpersonen, hon bara ÄR söt.

Av Tessan - 26 januari 2011 11:03

Vaknade och tittade vid sidan av mej i sängen. Kajsa låg där. OK. Men vart är den andra?? PANIK!! Virre låg i sin säng. Micke hade somnat i soffan. Men Micke måste ju ha hämtat den. Gick upp och kollade igenom sängen. Nej, det är bara Kajsa som ligger där. VAR ÄR DEN ANDRA??

Gick upp och kollade hos Micke. HAN HAR DEN INTE!!

PANIK!!


På skötbordet då? Jag kan väl inte ha glömt den på skötbordet? Nej, ingen där.


Hos Victor?? Nä, han vet att han inte får bära. Måste kolla.. Nej inte där heller. Var är den? Har jag tappat bort ett barn?


Kollade sängen igen. Bara Kajsa där. VAR ÄR DEN?? Fullständig panik!


Kollade runt i rummet..  Varför har vi bara en vagga?? En vagn??


Har vi bara en?? Vi HAR bara en.. Jag har inte tappat bort en.. Pjuh!


Vilken Panik. Vilken ångest! Det var nog bland det värsta..


Gissa om jag kände mej något dum och förvirrad när jag helsvettig gick och la mej igen.

Av Tessan - 23 januari 2011 20:02

Victor: -Maammaaa?!

Jag: -Jaa

V: -Det är dumt att betala för mycket!

Jag: -Ja det är det ju..

V: -Ja det är sant..

Av Tessan - 23 januari 2011 19:59

  Lillan

Stora..  

Av Tessan - 21 januari 2011 17:18

När en väldigt väldigt gammal människa bara sover och sover, så är de oftast på väg mot döden.


När en väldigt väldigt liten människa bara sover och sover så är de på väg mot livet.

Av Tessan - 21 januari 2011 15:53

  


Ååååh är hon inte söt?!


När hon börjar sova ordentligt på nätterna blir hon om möjligt ännu sötare!

Av Tessan - 21 januari 2011 11:10

Hur många dagar är "några dagar"??


Alltså det här med amning är inte kul. Jo om det funkar felfritt kanske, men på riktigt, hur många gäller det?

Jag har haft så ont nu sen Kajsa kom och alla säger att såren och det onda ger sej inom några dagar. Men hur många dagar är det egentligen? 3, 5, 10, 35??

Hon är ju nu en vecka och jag har så ont i ena bröstet att jag håller på å klämmer ihjäl henne när hon får tag. Vilket gör att hon släpper, jag slappnar av och hon måste börja om. Precis som med Virre. Att hon sen är ett matvrak och äter äter äter gör inte saken bättre.

Jag har redan varit tvungen att ge henne tillägg för att göra henne nöjd. Thank God att det inte var några som helst problem med flaska.


Jag känner mej mycket mer avslappnad i det här med amningen den här gången till skillnad från med Virre. Jag vet liksom att hon överlever även om det inte riktigt funkar, det gjorde ju han. Jag tänkte verkligen att det skulle funka den här gången. Men hon äter ihjäl mej. Jag har så ont.  Jag tänkte jag skulle vara en sån där mamma som liksom "slänger till" ungen till bröstet, ammar och sitter avslappnat med en kaffemugg i handen. Jag sket en lök, det är ljusår bort.


Så nu är min fråga till er. Hur lång tid tog det för er innan det onda och eventuella sår gav sej? Finns det hopp om att fortsätta? Är jag bara inte gjord för att amma??


Om några dagar är så här lång tid och kansk ännu längre, så ska jag köra med det när jag bara ska äta några godisar också.


Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards