Alla inlägg under augusti 2008

Av Tessan - 31 augusti 2008 12:20

Grattis på oss! Den 26 hade vi varit förlovade i två år! Vi firade genom att lämna Liten till mormor, gå på Kina o äta gott sen gå på Harrys och dricka gott. Vi hade jättetrevligt och det var efterlängtat, länge sen vi gjorde nåt tillsammans bara jag o M.

Vi lyxade ordentligt genom att åka taxi både dit o hem och gissa vad?! Vi fick värsta lyxbussen med stjärntak och två små teveapparater i som visade nån konsert! Plus att jag fick en komplimang av chauffören att han tyckte min parfym luktade såå gott!


Tack för en trevlig kväll Baby. Jag älskar dej!

          

             ~~~~~~~~Igår, Idag, Imorgon, För Alltid~~~~~~~~

Av Tessan - 25 augusti 2008 11:25

M har kommit hem, allt är som vanligt. Lillen sover, jag sitter här.


En mördare har rymt från säter, hur gick det till? Obevakad frigång, upp my ass! Personen ifråga är en av få människor jag fått rysningar av bara av att se honom. Hoppas de får fast honom snart, men vad blir straffet? Nästa vecka står han väl på sätergrillen och köper sin jävla korv igen?!


Funderar mycket.. Börjar ana att spökena jag är rädd för inte ligger under sängen när jag är ensam. -De bor i mitt huvud...

Av Tessan - 24 augusti 2008 11:47

OS är över för denna gång, såg nyss handbollsfinalen Island-Frankrike. Hejade stenhårt på Island såklart men de förlorade ungefär som alla andra jag har hejat på under dessa spel. Konstigt egentligen att dessa medaljer kan betyda så mycket för människor. För till exempel Kina, som skickar dit barn och ljuger om deras ålder?! Barnet vann, och som tvåa eller som det såg ut på henne förlorare stod en mycket besviken amerikansk tjej. På 100 meter häck vann en jublande glad amerikan (?) och gåendes kom en jätteledsen och besviken Susanna Kallur med OS drömmen splittrad. Efter handbollsfinalen filmades två sidor, på ena sidan planen superglada fransoser som grät av glädje, hoppandes, kramades och jublade! På andra sidan filmas förlorarna, de slagna, gråtandes i förtvivlan över denna missade guldpeng.


För visst är det så, oavsett vad det gäller, att varje gång man vinner, är det på bekostnad av att någon annan förlorar..

Av Tessan - 7 augusti 2008 13:13

Städar, putsar fejar, tvättar, diskar, fixar album, viker tvätt, dammtorkar, gosar bebis...



Poff Torsdag!!

Av Tessan - 6 augusti 2008 10:28

Min lilla goa kille! Tanden har brutit igenom och det gör säkert inte ont längre. Våran lilla buse är sejsjälv igen! Såå skönt! Skrattar och busar hela tiden igen!


Idag skiner solen igen och vi ska ner o träffa Erika och magen på stan, kanske äta lite lunch, gå på systemet och cykelaffären. Ska försöka laga däcket till svarta vagnen, saknar den lite. Eller ganska mycket.. Tänk att man kan köpa en ganska billig begagnad vagn som första vagn när man har bestämt sej för att man SKA ha en ny.. Och så blir man såå nöjd!! Även fast vi har en ny sittvagn så vill jag kunna använda den. Skulle aldrig kunna tänka mej att sälja eller kasta den, även om den är några år och har sina skavanker (som M har lagat) Jag ska ha den till nästa bejbi också när den kommer.. Det är mitt tips till gravida, kolla på begagnade vagnar oxå, man måste tydligen inte köpa nytt för att det ska bli bra, jag är överbevisad!


Nu ska jag spela en piratomgång, dricka mitt kaffe i lugn och ro, sen ta itu med disken och plocka lite. Tvätta lite och se till att det är fint när vi åker på semester på måndag, mycket skönare o komma hem så ju!


~~~~~~~~~~~~~~POFF ONSDAG~~~~~~~~~~~~~~

Bra

Av Tessan - 5 augusti 2008 16:56

-Helt plötsligt känns livet POFF SICKABOM igen :-)

Av Tessan - 1 augusti 2008 14:54

Till sin pappa! Han är snäll och snygg (men han vet inte än att han söker) Och vilken tur, han har världens trevligaste dotter om du är snäll mot henne!


Här är han, snyggaste pappan i stan! :-)

Av Tessan - 1 augusti 2008 14:47

Är jag beredd att kasta in handduken, ta ett jobb o gå å jobba. Jag kanske inte fixar detta, kanske inte är meningen att jag ska vara hemmamama.. Lillen har gnällt sen vi kom upp och verkar må jättedåligt över något. Tror att det är två nya tänder på G uppe och kan ju vara det som spökar. Jag blir tokig! Inte på honom men på gnället! Inget passar och han har knappt ätit nåt sen halv tio, inte ens spagetti o köttfärssås, HAN VILL ALLTID HA DET! Något är fel, han har fått alvedon under dagen men jag tycker inte om att stoppa i honom sånt när jag inte vet var felet sitter! Måtte dessa bissingar titta fram snart, jag vill ha tillbaka min glada goa kille. Han kan ju inte rå för att han mår dåligt men när han inte kan berätta så känner jag mej så hjälplös, vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte tappa tålamodet, men det är inte så lätt att hålla humöret uppe. Kanske är jag som överför negativ energi på honom.? 

Nu har jag allafall fått honom o somna och jag hoppas han sover av sej lite ont. Kanske världens goaste kille är tillbaka om nån timme..


Ska ta en kopp kaffe, fixa lite här hemma..

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards