Alla inlägg under maj 2009

Av Tessan - 31 maj 2009 22:38

Hoppas det blir lika fint väder imorgon. Och på tisdag. Och på onsdag. Och på torsdag. Ja ni fattar.. Fint hela sommaren helst! Älskar fint väder!

Av Tessan - 31 maj 2009 00:15

Love my life and everyone in it!

Av Tessan - 30 maj 2009 19:40

Sitter på vår älskade uteplats och har precis tryckt en pizza från american take away. Såå himla gott! Har setat ute med grannAnita och druckit kaffe i solen, roligt att vi har så trevliga grannar! Vi skulle kanske ta ett glas vin senare..
Virre är hos mormor och myser. Han behöver väl semester från oss kanske men gud va vi längtar efter honom.. Våran lilla skrutt!

Av Tessan - 30 maj 2009 13:36

Har lunch och har satt mej utanför galleriaingången i strålande sol. Så underbart, rullar upp tajtsen och visar benen. Sitter en tjej breve mej. Så nära men ändå så långt borta.. Tror jag måste börja prata med henne..

Av Tessan - 29 maj 2009 22:17

I onsdags var jag ledig och hade verkligen sett fram mot min och Virres lilla planerade utflykt. Vi skulle åka till Valbo och Ikea och hälsa på Milla! Virre va jätteduktig och somnade i bilen och sov en sväng medans vi gick på köpis men sen ville han minsann inte sitta i vagnen nå mer utan det var mest röj och bus hela tiden. Min handling på Ikea slutade på otroliga 12 kronor eftersom han inte ville titta på samma saker som jag. Milla erbjöd sej att ta honom ett tag men jag hade inte ro att gå runt med röjobert med mej. Vi åt på restaurangen och sen åkte vi till Milla och kollade in hennes nya kök! WOW!! Och jag tycker att mitt är fint! Hennes är finare! Virre o Oskar lekte massor och vi fikade.


Vi åkte till Oves (litet knalleställe med MASSA billiga saker för er som inte vet vad Oves är) Gick runt där ett tag, men Virre tröttnade även där så det blev också billigt. Dax att åka mot Falun. Och det är egentligen HÄR äventyret börjar.


Vi stod utanför och skulle säja Hejdå. Virre va jättetrött. Jag gjorde som jag alltid brukar, (läs BRUKADE) satte in honom i bilen, kastade fram nyckeln i förarsätet, stängde dörren, kramade Milla Hejdå, gick runt bilen, drog i handtaget... -Va f*n! Det är låst!! Såg nyckeln på sätet! Tittade på Virre, strålande sol, svart SAAB. Nej! Provade igen. Det ÄR sant, det är verkligen LÅST!! Jag har låst in min unge i bilen! PANIK!! KALLSVETT!! HJÄRTAT I HALSEN!!

-Vad gör jag nu?!

Måste ju ändå kolla bagageluckan! Å som tur va så hade Virre (för det var faktiskt han som hade lekt med nyckeln) först låst bilen, SEN tryckt på knappen för att öppna bagaget. Puh! Den var öppen. Millas som fick klättra över barnvagn och annat skrot för att komma in och låsa upp bilen. Nu var vi påväg hem! Vilken pärs!


Dagen efter, alltså igår, började både jag o Mike tidigt på jobbet, stressigt hemma på morgonen. Letade lite snabbt efter min plånbok, men såg den inte nånstans så jag tänkte att den låg antingen i bilen eller i nån påse från dagen innan, vi var tvungna att åka. Hittade den inte i bilen så IFALL att den skulle vara tappad så förde jag över alla mina pengar från korten till vårat huskonto som vi inte har nåt kort till. Började jobba. Kollade på min telefon, missat samtal, ringde röstbrevlådan: -Hej jag heter Kjell-Åke och ringer från Hofors, Jag har hittat en plånbok med ditt körkort i. Ring mej så får vi prata lite. Kallsvett igen! Vad har jag gjort? Ringde Kjell-Åke. Han har hittat den på Rv 80 på morgonen och sett den både på dit och hemvägen så han tog upp den. Jag berättade min historia. Han skrattade. -Ett Visakort ser skadat ut annars är resten helt.. Ok vilken tur.. Stämde träff med honom, åkte till Hofors. Igen.. Träffade K-Å. Snall karl. Han fick 200 kronor och en trisslott. TACK!


Plånboken är sönderkörd, jag älskade verkligen min plånka.. Ett av mina tre visakort är kvar, totalsönder.. Mitt nästan fulla Gina Tricot kort, HM kort, Lindexkort är borta, suck. Men körkortet är kvar.


Victor vrålgrinar hela vägen hem från hofors, ramlar i vattenpölen utanför huset två gånger när vi kommer hem. Plaskblöt Virre vrålgrinar igen!


Av Tessan - 25 maj 2009 21:21

Skönt med måndag igen.. Har fått en del uträttat idag, jobbat en snabb och sen hämtat virre på dagis. Tack för hjälpen idag Tove! På onsdag ska jag o virre åka till valbo en sväng och hälsa på Milla. Kan hända att det blir en liten tur på ikea oxå.. En liten.. Hehe.. Gillar ikea jag..

Av Tessan - 24 maj 2009 06:27

Tänk att nån i huset vaknar med ett leende på läpparna och börjar busa, skratta och va i full fart direkt och nån annan i huset ligger i sängen och nästan mår illa för att man är så trött.. Gissa vem som gör vad?!

Av Tessan - 22 maj 2009 22:01

Vad är det för dag idag? Är det en vanlig dag? Nä det är ingen vanlig dag för det är Tessans födelsedag Hurra Hurra Hurra!!


Jaapp! Idag e det min dag hela dagen! Tack min familj för alla fina presenter!


Micke o Virre! Jag älskar er! Mommy`s going bloooond!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards