Alla inlägg under december 2008

Av Tessan - 12 december 2008 13:33

Är det inte fantastiskt att man kan älska en sån liten människa mer och mer för varje dag som går??

-Hur mycket kärlek finns det egentligen??

Av Tessan - 12 december 2008 13:05

Oj oj oj nu var det länge sen jag hade tid, lust och ork till att uppdatera här men under en välförtjänt rast i mitt frenetiska städande idag så kom jag på att jag skulle skriva lite! Håller på att tappa flera läsare här så nu hoppas jag på att vinna tillbaka er! ;-)


Har ju hänt en himla massa sen sist jag skrev så jag ska försöka fylla i luckorna. Till en början så har jag ju börjat jobba! Det är jättekul fast man är ju inte riktigt van och jag känner att en uppdatering på mode tänket har varit på sin plats, jag gör så gott jag kan på jobbet och som tur är har jag mina fantastiska arbetskamrater att luta mej emot och fråga om hjälp när jag kör fast. Det finns en otrolig mängd olika jeansmodeller som alla ser olika ut fast de påminner om varann, samma modell fast i olika tvättar, olika stora i storlekarna, men sakta men säkert börjar jag få bättre och bättre kläm på det hela. Och då blir det ju bara roligare att hjälpa kunderna!

Virre har börjat på dagis, det går också jättebra! Han är så duktig! Dessvärre råkade han dra hem en rejäl förkylning där bassiluskerna räckte åt oss alla tre, jag låg tvärdäckad i 4 dagar, shit va ont i halsen jag har haft. Nu börjar vi piggna i så när som på dessa besvärliga hostattacker på nätterna men de blir bättre de också! Skönt, nu har vi bara 20 förkylningar kvar under ett år tills immunförsvaret har gjort sej redo!


Den nya lite större nyheten är ju att vi köpt hus!! Å är så nöjd! Ett ganska litet men väldigt fint och mysigt hus. Nyrenoverat, även om tapetvalet kanske inte är i min smak, men vi måste ju inte göra något åt det på en gång! Nytt tak, nytt badrum o kök, nytt avlopp och rör! Känns jättebra, nu längtar vi bara tills vi får komma in och sätta vår egen prägel på det! Vi bor just nu i ett mindre kaos med kartonger och skrot lite överallt men det får vara så nu i drygt en vecka till, jag överlever det! Kunde bara inte stå ut med alla leksaker och kläder överallt så jag fick ta en städdag idag och dammsuga och torka lite golv, härligt med lite doft av nystädat! Med tanke på flytten alldeles innan jul så har ju julpyntet fått stå kvar i sina kartonger iår och vi har bara tagit fram en ljusstake och två fönsterstjärnor, men jag får pynta fint i huset den 19 så får vi lite julstämning där i allafall!


Just nu så sover min prins, snön vräker ner ute, det finns hopp om en vit jul. Idag kommer svärföräldrarna på besök. De har inte sett V på två månader så det ska bli roligt för dom att få rå om honom i en helg.


Nu tror jag bestämt att rast klockan ringde. Rasten är slut.. Dammsugaren ropar tillbaka mej. Ska bli skönt ikväll när allt är klart och jag kan sätta mej i soffan och slappna av. Men än finns det kvar att göra!


Hej hopp!

Av Tessan - 3 december 2008 19:30


Men när jag har tid nästa gång så kommer det komma ett riktigt inlägg här.. Mycket nu...

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards