Alla inlägg under september 2009

Av Tessan - 29 september 2009 06:58

Efter att ha haft en ihopbrytardag igår (eller nja till och från) så har jag nu tyckt synd om mej klart. Har varit lite frånvarande sista dagarna med tanke på att jag väntat på ett jobb besked. Men jag fick det inte. Är såklart besviken för det var så nära. Till slut var vi bara två tjejer kvar och det är bara att gratulera den andra. Jag vet själv vad det var jag brast i och det ska jag jobba vidare på. Men ändå så jäkla surt. Men min tid kommer, var så säker! Så typiskt också när jag klantade till det på sista träffen när jag gjorde fel på testet som jag skulle göra. Men Blondie tittar ju fram ibland, vare sej jag vill eller inte. Det är JAG liksom.


Idag tyckte Virre att vi skulle gå upp 06.00 Det är ok. Lite tidigt men ok. Före det är INTE ok.Det är fortfarande mörkt då. Då är det natt.


 Nu är det katter överallt och de små är mer vilda än tama. När jag gick in i sovrummet idag för o hämta mitt täcke blev jag attackerad. Den gråa hoppade på mej och tänkte äta upp mej.


-Är det ingen som vill ha dom??

Jag blir mer och mer övertygad om att vi inte ska ha dom kvar. Och så vill jag ha tillbaka min lugna harmoniska Lisen.


Idag är vi lediga och ska åka till gustafs och laga bilen. Innan det ska vi åka in på jysk och titta på matsalsmöblerna och provsitta dom. Jag har get mej själv shopping stopp och det har gått bra hittills. Det enda som ska handlas nu är overall och vinterskor till Virre och några presenter till han fyller år. Men inga kläder till mej. Suck. Men jag vill hellre ha möblerna och så ska det bli kul att se i slutet på månaden om jag har mer pengar kvar än vanligt. Ett litet expriment..

Av Tessan - 25 september 2009 12:18

Fick besök av Milla igår och vi var ner på stan och åt och drack ett par cider. Det var mycket trevligt. Träffade på två riktiga stolpskott och jag kan inte annat än att skratta åt det idag! Vi tog taxi hem och väl hemma var det ju såklart dax för schlager! Men vi hann inte så långt innan Virre vaknade och ville ligga hos mamma i knät. Fick ner han i sängen 02.22 och då var det ju inte tid att sprätta vinaren utan vi gick och la oss.


Imorse fick vi sova lite längre, vi åt frulle och nu har Milla åkt hem till Valbo igen! Å vi ses så sällan och detta var riktigt trevligt! Mer spontan grejer tack! Nu dröjer det väl ett halvår innan vi ses igen..


Tack för igår! Hoppas du har hittat hit nu!

Av Tessan - 24 september 2009 15:19

Det är svårt att vara ödmjuk

När man vet att man är bäst!

 

 

 

Fast nu har jag slagit det här rekordet också.. 152000 fick jag sist

Av Tessan - 24 september 2009 11:39

Vi har hållt på å räknat lite med Lillen och han verkade väldigt intresserad. Nu fyller han 2 år den 11 oktober och kan räkna till 10 helt själv! Jätteduktig! Jag vet ju inte när dom ska kunna sånt men jag blev alldeles förvånad när han satte igång hlt själv! Jättestolt över min lilla Skrutt!! Han kan också färgerna rosa, grön, gul och röd! =0)


Så nu har jag fått skryta lite idag ber om ursäkt för det. Men han är ju så himla duktig!


Våran guldklimp!

 

 

  

Av Tessan - 24 september 2009 08:18

För ett par dagar sedan lekte vi att Virres blåa matta var ett vattenhål där Svante och nåt annat djur kunde dricka vatten. När jag kom in sen så var tydligen ALLA djur törstiga! Blev så himla full i skratt


  

Av Tessan - 23 september 2009 23:39

 

 

Men gå å lägg dej nu!!

Av Tessan - 23 september 2009 22:07

Jag ÄLSKAR denna låt.. Så fin även om den inte passar in på mej för tillfället!




Hon har en sån jäkla fin röst även om den kan spricka någon gång när hon sjunger live. Men denna låt inspelad på skiva gör att jag får ståpäls över hela kroppen!


Jag vill också stå på scen och sjunga!

Av Tessan - 23 september 2009 20:54

Det har varit lite si och så med sovtiderna för unge Herr K sista dagarna med tanke på att han varit sjuk. Idag sov nog han lite för länge och det märks tydligt på kvällsrutinerna. Det är ett h*vete o få han i säng utan tjafs. Imorgon blir det tidig dagssovning och tidig morgonväckning.. Måste få tillbaka lite kvällsordning här..


  

Vid middagssovningen idag fick pappa rycka in som "låtsassovare". Jag satt såklart här vid datorn och efter en stund hörde jag misstänkta snarkljud inifrån Lillrummet.. Ja, det var pappa som somnade först.. Här sover iofs båda. Kolla in LillVirres ben.. Kan det vara skönt att sova så tro??


Nu i ro

Slumra in

I bädden så fin

Som en blomma på en äng

I din sköna mjuka säng

 

Och Mors änglar de små

Breder vingarna ut

Och kring Victor de stå

Tills natten tar slut

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards