Alla inlägg under maj 2011

Av Tessan - 23 maj 2011 09:50

Jag längtar tills IKEA öppnar i borlänge! Längtar längtar längtar! Gud va enkelt om det är nåt man vill titta på eller fördriva en dag!


Jag skulle vilja åka till valbo och göra en Ikea runda någon dag, men jag vet inte om jag vill ge mej ut i bilen med Lillan och Stora själv... Vi har aldrig åkt så långt själva förut. Men det skulle nog gå bra.


Och väl i Valbo måste vi ju hälsa på Bästa Milla och hennes grabbar!

Man slår två flugor på samma smäll helt enkelt!

Av Tessan - 23 maj 2011 09:39

Idag ska jag till tandläkaren.. IGEN!! Jag är så nervös så jag vill kräkas.. IGEN! Min tand vill inte som jag vill. Hoppas hoppas att det är sista gången jag behöver gå dit med den idag. Tandläkaren vet inte varför och jag har inte ont men jag har en inflammation i tanden som inte har gett med sej. Idag hoppas jag att det ser bra ut. Den här reparationen kommer att svida i plånboken. Det gör alla tråkiga utgifter men speciellt tandläkare och bilar tycker jag.


Som tur är så har jag en fantastisk tandläkare. Leif Olmårs heter han och håller till i falun! Både han och hans tandhygienister är super och jag kommer fortsätta där så länge han finns kvar.

Folktandvården har jag inte så mycket till övers för efter att de inte hade plats för mig. Kön var full. De tog inte in nya patienter.

-Men jag har så ont, grät jag i telefonen.

Men nej, de kunde inte hjälpa mig, jag hade ju faktiskt gått hos tandläkaren i jönköping sist och inte blivit överskriven till de. Ring jouren!


Jag gick till Leif och han hade tid för mej morgonen därpå och sen var problemet borta! Bokstavligt talat!

Av Tessan - 22 maj 2011 23:41

Idag kl 09.16 var det 30 år sedan min mamma klämde ut mej, Tack för det!


Jag tänkte att nu slår vi på stort, smörgåstårta och grejs ska det vara! Höll på att röra ihop röror och stapla tårtor hela dagen igår och idag har jag garnerat de, gjort gräddtårtor, städat och grejat. Sen kom hela faderrutten hit och vi åt och fikade! Mickes föräldrar har varit här hela helgen men min sida kom idag, Det var supertrevligt! Ja, Tian var ju här också såklart :)


När alla åkt hem var den som att slå igen en dammlucka! Helt tyst och tomt. Virre gick och la sej i jeans och t-shirt och somnade innan vi hann så mycket som knysta orden pyjamas eller tandborste. Så är det ibland, och jag tror faktiskt inte ens att han tänkte på att kissa innan han la sej för att "vila" som han brukar säga.


Kajsa har varit helt i uppror sen det blev tyst. Hon är så trött. Men hon har inte kunnat sova. Det har varit för mycket för henne. Folk hela tiden, alla vill gosa, alla vill hålla, alla vill prata med. Så är det med bebisar. De är underbara, och jag älskar att alla älskar mina barn. Tyvärr är man efterklok och kommer på när det är för sent att det blir mycket för henne. Men nu sover hon och det kommer hon nog göra mesta delen av dagen imorgon också.


Jag är helnöjd med min födelsedag. Det var en av de bästa hittills. Jag blev många kronor rikare, smörgåstårtorna var goda, tårtan var god och jag hoppas att alla var mätta och belåtna när de åkte hem. Det enda som saknades idag var min käre storebror. Han låg hemma i fosterställning. Det är en helt annan historia. Men det är lugnt. Vi ses om ett par veckor.


Mickes present till mej måste jag ju berätta om men det får bli imorgon, jag är så trött nu.


STORT TACK till alla som på ett eller annat sätt Hurrat för mej idag. Jag har fått jättemånga sms och jag hoppas jag har svarat på alla! Våra fantastiska familjer som varit här och visat att de tycker om mej!

TACK TACKTACKTACKTACKTACKTACKTACK


Nu börjar en ny del i livet. Jag tror faktiskt att det känns lite annorlunda fast jag inte känt det tidigare. Är jag vuxen nu?? Det känns så. Och det känns skönt. Jag är nöjd med mitt liv och allt som finns i det!

Av Tessan - 20 maj 2011 22:38

Jag vet en tjej som fyller tjugetio på söndag!!

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards