Alla inlägg under februari 2011

Av Tessan - 24 februari 2011 09:10

Ska vi till BVC på vägning, mätning och läkarbesök. Inga sprutor än som tur är. Micke jobbar så jag får åka själv med dom. De andra gångerna har han varit med och jag tror vi får planera in sprutorna så han är med då.


Vi går på ett nytt BVC med öppna förskola i samma hus. Nån gång ska vi stanna och leka, men inte idag tror jag. De har en toa som är anpassad för våra små. En liten toastol, ett litet handfat och papper och sånt hänger så småttingarna når själva. Virre tycker det är superkul och BVC är numer känt som stället med pluttistoaletten hemma hos oss. Sist vi var där blev han kissnödig två gånger och bajsnödig en. På ungefär 40 minuter.. Men jag är glad att han tycker det är kul att gå på toa och är så duktig att göra det.


Få se hur mycket Tussen har växt sen sist. Ett kilo har hon ju lagt på sej sen hon föddes. Nu är det nog ännu mer.


Efter det tar vi en tur till Maxi och köper på oss lite grejer som ska packas!


Imorgon åker vi norrut! Hoppas det blir ok väder och inte så kallt däruppe så vi får lite frisk fjälluft i lungorna. Jag har tänkt att koppla av så gott det går och låta farmor och farfar vara så mycket med sina barnbarn det bara går. Kanske jag och Micke får en sovmorgon tillsammans...?

Av Tessan - 24 februari 2011 08:57

Om den här?? Är/Verkar den bra eller?? Någon som kan berätta för mej??

Av Tessan - 24 februari 2011 08:34

Är det sista dagen det är pisskallt idag?? Finns nog ingen som hoppas lika mycket som jag! Höll på å bryta ihop när jag var uppe med Tussen imorse. -26 grader! Jag fryser ända in i märgen!


Men jag kollade vädret sen och det ser ut som att det (peppar peppar) är sista dagen med denna kyla. Det skulle vandra ganska stadigt uppåt redan under dagen. Nästa vecka såg det ut att vara flera dagar med sol och + grader! Så underbart! Då blir det kaffe på framsidan i solen!


Tänk er bara att höra droppet från taket och fåglarna kvittra ikapp med Virre som leker i snön! Jag längtar!


  


Det här var det vi såg när vi kikade ut genom köksfönstret för ett par veckor sen. Virre satt på bänken när han utbrast - Mamma! Det är en gubbe i trädet!

Och det var det. Björken ska tydligen ner. Där hängde han, ensam med en vanlig handsåg och kämpade. Det blev mörkt så han fick nog ge upp, och trädet ser lika ut nu som på bilden. Det var tydligen inte så bråttomt ner med det ändå..

Av Tessan - 23 februari 2011 21:07

Nuförtiden får vi underbara leenden, skratt och enklare joller från LillTussen.


Vi får även fantastiska skrikfester, sena kvällar och rejält nerbajsade blöjor..


Rad 1 överglänser lätt rad nr 2!


      

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards