Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Tessan - 6 augusti 2010 19:35


Sjuka killar.. Men jag tycker det är kul!

Av Tessan - 6 augusti 2010 19:00

"Grattis! Men vad menar du med "läppen såg inte delad ut"?"

 

 Tack för alla Grattis! Å det känns så himla kul!


Jo jag menar att Barnmorskan tittade igenom alla organ och allt hon såg och kollade så att det inte såg ut att finnas anledning att tro att det var en läppspalt på barnet. Gomspalt ser man inte men man kunde tydligen se om läppen såg "delad" ut.

Spalt var tydligen inte ärftligt så vem som helst kan ha det. Barnmorskan sa precis som jag tänkte; inte för att det egentligen skulle spela någon roll hur barnet ser ut, men kan man veta innan så kanske man är lite beredd. Det krävs ju ändå operationer och sånt ifall barnet behöver få hjälp att få ihop gom och läpp.  


Visst är det helt galet att man kan titta genom skinnet på folk!!


Tack igen för alla Grattis!!

Av Tessan - 6 augusti 2010 18:35

Det är helt fantastiskt! Vi har så mycket Hallon så iår blir det saft och grejer!


Det är klart. Ett och annat hallon åker rakt ner i magen.. 


  

Eller ja, i allas magar faktiskt!!



        

Av Tessan - 6 augusti 2010 10:45

Jag har en känsla i magen idag.


Borde jag vänta på ett sms eller ett samtal?


Har jag helt fel??


Jag hoppas och håller tummarna!


Hoppas allt går bra..


Eller går jag med hjärtat i halsgropen och gråten i halsen i onödan??

Av Tessan - 6 augusti 2010 09:28

Nu!! Nu törs jag börja tro det! Nu ska jag vara gravid och njuta av tiden som kommer!


Allt gick fantastiskt bra på ultraljudet igår! Allt ser bra ut och Bebis ser ut att må bra därinne! Fantastiskt!


När vi först kom in var jag så nervös så tårarna trillade nerför kinderna. När hon slog igång maskinen såg jag direkt det pickande hjärtat! Vilken lättnad! Två armar, två ben, fötter och händer. Två ögon, näsa, mun och läppen såg inte delad ut. Hjärtat slog som det skulle och Den rörde sej och förde liv!


Jag har inte känt något, sa jag.. Men hon sa att jag kunde skylla det på att moderkakan låg i framsidan så det var inte konstigt. Under tiden hon höll på så tryckte hon in lite extra på ett ställe för att zooma in och då hajade jag till och världen stannade för en sekund eller två! "Jag fick precis min första spark"


Som jag har väntat på denna spark!! Och nu kom den! Så underbart härligt!


Vi diskuterade fram och tillbaka med barnmorskan. Skulle vi kolla könet?! Jag gör som ni vill, sa hon. OK, Vi kör! Hon letade och letade. Men denna bebis betedde sej precis som Victor! Direkt hon kom i närheten så vände den bort rumpan!


Långnäsa på oss, va! När vi väl hade bestämt oss! Den ville inte visa och vi blev lyckligt ovetandes! Så överraskningen är kvar! Nu är det bara att vänta och se om det är en Gordon eller en Greta som väntar på att få komma ut!


Med lätta axlar och ett leende på läpparna tog vi våra 4 fotografier på vårat barn och gick ner till cafeterian där en blivande Storebror satt med Farmor och Farfar och väntade. Jag blev så glad att se honom och visade bilderna och talade om att det var bebisen i mammas mage. -Näääääj Mamma! Sa han. -Jag har fått dricka! Sen kramades vi och jag inser att han inte har en aning om vad som väntar även fast han säger att bebisen kommer efter att Tomten har lämnat paket.


Och vem är jag att säga nåt annat? Jag vet ju inte mer själv!

Ovido - Quiz & Flashcards