Alla inlägg under februari 2010

Av Tessan - 12 februari 2010 11:13


Helt plötsligt fick jag upp ett namn i huvet (Aaron Veville) och jag var tvungen att lyssna! Fantastisk sjungaiduschenlåt! Tillägnar denna till min älskade Micke! Underbara Du!

I Know I Love You!

Av Tessan - 12 februari 2010 09:22

                      


Lilleman har hittat kameran och ver hur man använder den!

Av Tessan - 11 februari 2010 23:25

Hörde nyss världens vrål och det dunsade som bara den utanför.. Kattslagsmål.. Igen.. De är här och svärmar för våran lilla snygging! Men det har de ingenting för, för hon äter p-piller och hon får inte gå ut när de stora pojkarna slåss. Hon betedde sej som vilken tonårsbrutta som helst, sprang runt här och var alldeles nipprig; "slåss dom om mej??"

Jaa, sa jag då, vem annars? Du är ju världens finaste KattFröken!


Av Tessan - 11 februari 2010 22:08

Idag har min bror vilat benen på samma bänk som Christian Olsson. Christian har mer ben att vila så han satt där längre.



Han har sett massa idrottskändisar idag på Arlanda. De enda jag är lite avis på är Foppa, Christian och Blanka Vlasic..


Det är med detta helt uppenbart att jag bor i fel stad. Jag borde bo PÅ Arlanda. Men vem är jag att vara bitter?? Jag har ju faktiskt fått mattips på arbetstid av Calle Moreaus..


Lite spooky att för precis ett år sedan idag så var det kändistätt i falun.. Mr Vemvillblipostkodmiljonör och Miss Postkodlotteriet var här då och jag sprang på de i gallerian..


Jaaps jag och min bror är riktiga kändismagneter verkar det..

Av Tessan - 11 februari 2010 18:47

Jag längtar efter våren och sommaren nu så det nästan gör ont!

Av Tessan - 11 februari 2010 13:38

Jag har köpt en väska som jag trodde att jag ville ha. Jag spar alltid ALLA kvitton till allt utom möjligen på mat som är uppäten och utskiten för länge sedan. Men jag hittar inte kvittot till väskan! Och nu vill jag lämna tillbaka den! Jag hade tänkt lämna tillbaka den och köpa en skinnjacka jag hittat istället. Nu får jag inte jackan för de pengarna men jag tänkte vara lite ekonomisk och inte köpa båda.. Men det sabla kvittot är helt borta! Finns ingenstans. Och utan kvitto får man ju inga pengar tillbaka utan möjligen ett tillgodokvitto och jackan är på en helt annan butik.

 Visade väskan för Micke och mitt modeorakel till sambo sa att den va fin. "Det är ju så väskor ska se ut nu"

Men jag har ångrat mej. Jag vill inte ha den.


Är det någon av er som läser som är sugen på att köpa den av mej?? Den är helt ny och prislappen sitter kvar på. Från Lindex. Det är rosa foder inuti och en rand med silverfärgade nitar på utsidan som går hela vägen runt!


  


149 :-

Av Tessan - 11 februari 2010 13:11

Före!

  



Efter!


  


Nu ska tapeten bara bytas också men så här i efterhand inser vi att det för tillfället hade räckt med att måla. Synd att vi redan förstört tapeten på vissa ställen!

Av Tessan - 11 februari 2010 12:16

Ända sen jag var liten har jag haft två stora idoler. Carola och Yvonne Ryding! När Yvonne vann Miss Universum 84 var jag förtrollad! Vilken underbart vacker tjej! Tycker fortfarande att hon är fantastiskt vacker och jag grämer mej fortfarande över ett av de största misstagen jag gjort(materiellt sett).

Min morfar sa till mig att jag skulle bli Miss Universum och det fick mig att tro att jag var lika vacker som henne och det gjorde mig stolt! Nu ca 20 år senare inser jag att det är kört. Tvärkört!


Mamma och pappa hade spelat in Miss Universumtävlingen när Yvonne medverkade. Jag älskade att titta på det och efteråt följde en intervju med världens då vackraste kvinna. Jag visste i vilken ordning länderna kom i nationernas parad och jag tittade gång på gång när hon kröntes. Å så vacker! En kväll skulle mamma och pappa bort och jag tror det var mormor som var barnvakt. Jag hade tittat på showen och inte bytt band efteråt. Big mistake! Mamma hade ställt på inspelning kl 21.

När vi senare skulle titta så har jag råkat spela över nästan hela tävlingen med Twin Peaks.. Någon gång efter Yvonne i nationernas parad bryts det och det andra börjar. Oj vad ledsen jag blev och har varit över detta. Har grämt mig i år! Nu kan man ju youtuba det hela men man kan inte se hela tävlingen och det är superdålig kvalité. När jag var yngre så skrev jag tillochmed ett brev till SVT och frågade om de kunde hjälpa mej men med tanke på att det skulle kosta 800 kronor per minut att få det kopierat så var det aldrig något alternativ för min del.


Nu kan man se henne varje kväll i förkväll om man vill och jag tycker som sagt fortfarande att hon är otroligt vacker!!


Yvonne Rydings blogg hittar du här!

Ovido - Quiz & Flashcards