Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Tessan - 7 februari 2010 22:30

Oj oj oj vad lugnt jag har tagit det i helgen, känns nästan som om jag var mammaledig igen. Men imorgon är det dax för jobb. Ska bli trevligt och jag tror att Virre längtar lite efter sin kompisar. Och efter Maggan såklart. arje gång jag säger att han är Mammas älskling så är han snabb med och tala om att han är pappas och Maggans älskling också.. Det är ju skönt att han gillar fröken.


Som sagt, imorgon blir det jobb, sen ska jag vara ledig två dagar igen eftersom jag ska jobba helgen som kommer. På tisdag blir det kanske att åka upp på lugnet och bada lite. Skulle vara skönt. Få se om vi blir ensamma i badhuset efter att jag gjort entré med denna blekfeta ursäkt till kropp.. Man är ju inte brunast i stan direkt och eftersom jag blivit livrädd för att åka på hudcancer så vägrar jag solariet numer. Det är bara att inse, jag kommer aldrig bli nån sån där urläcker gyllenbrun böna och jag har accepterat det. Min enda chans till lite bränna är en ledig sommar, en tripp utomlands eller brun utan sol. Det sistnämnda är det mest aktuella men med tanke på att allt försvinner efter att ha varit och badat så känns det också onödigt. Jag får fortsätta vara vit. Och det är ok.




  

Av Tessan - 7 februari 2010 12:27

Hemma idag. Kallt ute. Virre lite febrig. Ska kolla vad det blir för trevligt på TV idag. En dejt med Richard på eftermiddagen kanske?!

Av Tessan - 7 februari 2010 11:34

Jag och Virre skulle baka en kaka. Så vi började plocka fram alla grejer när det slog mej.. Åååh jag har glömt bakpulvret och vaniljsockret i vagnen när vi vr och handlade sist.. Åå vagnen är i bilen. Och bilen står på stan! Typiskt.. Grannarna kanske har?!   Alla har ju bakgrejer..  Skickade ett sms till Linnea som är den som kan vara hemma så här mitt på dagen..


-Hej! Är du hemma och vaken?


Inget svar.. Skickade till Anita istället..

T: Hej! Är det någon hemma hos er?

A: Nä jag åkte precis henifrån, var det nåt speciellt?

T: Nja, ja vi ska baka och vaniljsocker och bakpulver ligger i vagnen i bilen som står på stan :-(


Anita ringer: Ta nyckeln du och gå in och hämta, det går bra

T: Ok då gör vi det, Tack!


Tog Virre under armen och sprang över, vi gick in


V: Hallåååååå

T: Det är nog ingen hemma, vi ska bara låna ett par saker..

Tog det vi skulle ha och gick sen hem..

Hann knappt hem innan jag fick sms från Linnea.


L: Hm... Ja?

-Va?! Var hon hemma??!!!

T: Är du hemma?? Jag var nyss där ju.

L: Var du här?

T: Ja, jag och Victor va där och hämtade vaniljsocker..

L: Är du säker? Både jag och Sara är här så jag tror att vi hade märkt om ni varit här..

T: Men hörde ni oss inte? Haha! Dövöra??


Sen bakade vi! Kollade över till grannarna med tyckte fortfarande att det var konstigt för teven var inte på och inget rörde sej därinne.. Jaja de gör väl något annat då..

På kvällen satt vi och kollade på hockey. Fick ett sms från Linnea..

-Hej hur har du det imorgon förmiddag? Har du lust att göra slingor på mej??

*funderar* Vad konstigt det ser ut... Hmm "Linnis"... Hmmm Linnis???? Men åååå!! Grann Linnea heter ju Linnis i min mobil!! Haha!!


-Men vem är då Linnea??? Och vet hon vem jag är??


Polletten trilla ner! Jag har skickat till fel Linnea! Linnea som jag har messat med på dagen är en tjej som jag jobbade med för 3 år sen! HAHA, gud va dum jag kände mej! Så jäkla snopen! Rullgardin ner! Hon måste trott att jag var tokig som var helt säker på att jag varit hemma hos henne!

Fick lov att messa henne igen!

T: Hej igen! Du jag har messat med fel Linnea idag så du kan vara lugn, jag har inte varit hemma hos dej idag :-D

L: Nä tyckte det var konstigt om  du och Victor skulle varit här för och hämta vaniljsocker, haha!


Gud va jag skrattade! Så jäkla knäppt!! Tur att Linnea hade mitt nummer kvar och inte fick spel och bytte lås i dörren eller nåt!!

Ovido - Quiz & Flashcards