Alla inlägg under februari 2010

Av Tessan - 5 februari 2010 17:24

Idag har vi inte gjort så många knop. Städat bakat och pysslat lite. Gick och handlade lite.


Ikväll är det hockeykväll! Mora-Leksand! Å vad jag önskar att LIF vinner!!


Anna: Jag vill veta... Men ändå inte.. Ååå jag kan inte bestämma mej.. Men vet inte om jag kan vänta.. Jag återkommer om ifall jag vill veta.. Men du har ju sett och överlevt det så förhoppningsvis är det inte så illa som jag befarar?!?!?!

Av Tessan - 4 februari 2010 21:59

Är det inte hög tid att Desperate börjar igen nu?


Fast jag vet egentligen inte om jag vill.. Jag vill inte att nån på Wisteria ska ha dött.. Jag vill inte veta svaret. Det bli ju inte detsamma om någon är borta. Och om Lynette har förlorat bebisarna i magen så har ju allt groll varit helt förgäves.

Jag vill att det ska börja nu men ändå inte.. Är så nyfiken...

Av Tessan - 4 februari 2010 18:11

Ssssccchhhmakk

(sover)


Ssssssscccchhhmaaakkkkkk

(vaknar.. Om jag låtsas sova får jag kanse en till)


Ssssssscccccchhhhmmmmmmaaaaakkkkkkk

(öppnar ögonen)


-Mamma Vakna!!

Av Tessan - 3 februari 2010 23:13

När jag var liten var jag med min mormor så ofta jag bara kunde och fick. Vi åkte på små turer och hon tog med mej på små utflykter (som var vardag för henne men spännande för mej). Jag kommer till exempel ihåg att vi flera gånger var till Sundbergs Barbro för att köpa ägg.

Sundbergs Barbro var en speciell tant. Stor och bullrig, svor mycket och skrädde inte orden. Vad det än gällde. Hon hade säkert en miljon höns i alla möjliga färger, storlekar och sorter. Vissa la ägg som såg konstiga ut och hon hade tilloch med gröna ägg. Vi brukade gå ut och titta på dem och alltid hittade hon något extra ägg att plocka med sig in. Mormor brukade få en kopp kaffe eller så satt vi bara en stund vid hennes köksbord och de pratade lite. Jag hade fullt upp med att titta på alla saker hon hade.


Sundbergs Barbro berättade hur det gick till att få kycklingar. Ägget skulle ligga mjukt och ha mycket värme. Jag fick ett grönt ägg. Jag tyckte om Sundbergs Barbro på ett konstigt sätt. Jag tyckte att hon var snäll men var samtidigt nästan lite rädd för henne just på grund av hennes burdusa framtoning. Hon var nästan lite oberäknelig och man visste inte riktigt från gång till gång om hon var allvarlig eller om hon skojade, om hon var arg eller om hon bara såg sån ut. Lite läskig var hon. Jag vågade inte annat än att ta mitt gröna ägg, lägga det i en glasburk, på två små dukar jag vävt själv av mjukt garn och sedan sätta min skrivbordslampa alldeles ovanför, för att ägget skulle ha rätt temperatur.. Jag väntade och väntade. Mamma sa åt mej flera gånger att inte ha lampan på så nära något som kunde ta eld, men jag ville inte stänga av.. Jag ville ju ha en kyckling!


Av Tessan - 2 februari 2010 22:49

Känner man sej bara så himla liten...

Av Tessan - 2 februari 2010 21:02

I min lilla värld har alla barn det bra. Ingen är utan kärlek, deras föräldrar bråkar inte, dricker inte, knarkar inte och alla har det bra! I min värld får alla barn höra varje dag att de är värdefulla och att det alltid finns tid för en kram. I min värld finns ingen som vill barn något ont, inga barn är dum mot varandra och de delar sina saker och leker med varandra oavsett bakgrund. I min värld fryser inga barn och ingen är för varm. Alla barn får mat, har tak över huvudet och är skyddade mot allt ont.


Det är hårt att läsa tidningarna varje dag och inse att min värld inte existerar. Inte på riktigt.. Inte i vaket tillstånd.


Det känns så viktigt att berätta för Victor hur värdefull han är för oss, hur älskad han är. Pussa honom godmorgon och pussa honom godnatt. Finns många saker man som förälder kan göra annorlunda. Jag är ingen supermorsa, gör antagligen en himla massa "fel" men en sak är jag jävligt bra på: Att ge min son all den kärlek han förtjänar!



När jag läser tidningarna och ser nyheterna så önskar jag ändå att min rosa lilla värld fanns på riktigt..

Av Tessan - 2 februari 2010 18:13

Igår kväll somnade jag innan halv 10!! Och har sovit nästan hela natten. Hade så jäkla ont i huvet så jag skulle gå in o lägga mej i mörkret en stund bara men måste ha totaldäckat! Vaknade till vid 4.30 och insåg att jag hade gårdagens outfit kvar på. Men så mår jag mycket bättre idag också! Någon buse kvar i näsan men myyycket bättre!

Av Tessan - 1 februari 2010 16:47

Nyser som en galning, snorar, är tjock i huvet och har konstant huvudvärk! Det är såna här dagar man inser hur lyckligt lottad man är som är frisk för det mesta.


Gjorde kaffe nyss men när jag skulle dricka det så smakade det som te, blääää! Filtret hade vikt sej, bara o börja om!


Är på jakt efter en tavla.. Var köper man fina tavlor? Nån som har nåt förslag. Inte vilken tavla som helst heller utan helst den jag har ritat upp i huvet..



Säger GRATTIS till Johanna idag som fyller 13 år!! Stora Bruden!

Ovido - Quiz & Flashcards