Alla inlägg under februari 2010

Av Tessan - 16 februari 2010 21:49

Jag blir konstig av Bafucin. Har bara tagit det en gång tidigare men blev konstig då också. Blir liksom lite yr i huvudet och allmänt dåsig. Känns skitläskigt. Är det något i dom som har sån effekt?? Jag känner ju att jag blir bedövad i halsen och det är ju lite meningen men ska bedövningen gå upp i huvet också? Jag tar inte fler än jag verkligen behöver, det är då ett som är sant!

Av Tessan - 16 februari 2010 16:26

Är hemma med Virre idag ju. Vi har det mysigt. Vi har precis fikat, jag har druckit kaffe och Victor åt glass. På en tisdag, jag vet men hemma hos oss får man det. Sitter och betraktar honom när det slår mej. Gud vad fort tiden har gått egentligen och det känns sådär klyschigt som det gör med dessa skrönor. Men så är det. Sedan Victor berikade våra liv så har livet rullat på i en ryslig fart! Tänk allt han har hunnit lära sig på denna tid (som känns så kort).

Helt plötsligt sitter det en liten människa mitt emot mig och gräver själv glass ur ett Big Pack paket och bestämmer själv när han fått tillräckligt mycket glass i sin skål. Och han tar inte överdrivet mycket heller. Tvärtom. Han tar lite lite varje gång och han äter alltid upp innan han tar mer. Vilket ger mig tanken på att han måste vara väldigt olik mig som barn, glupskast av alla..


Men som sagt, en liten människa.. Som frågar mig saker och som svarar när jag frågar. Vi pratar lite om dagis och barnen där, vi pratar om mormor, morfar, Alfred, farfar och farmor. Han kommer ihåg alla och kommer ihåg saker de gör tillsammans. Det var ju inte länge sen jag slet mitt hår i förtvivlan över detta krångel med mat och sömn och gnälliga dagar.

Nu är det så bekvämt och han talar om vad han vill.. Är glad nästan jämt och livet är mycket enklare.. Men då kommer den stora frågan..


-Är det dax för en till???

 

    

Av Tessan - 16 februari 2010 15:03

Jag har hittat ett ställe på nätet där jag kan se hela Deperate avsnittet.. Men ska jag titta?? Kan jag låta bli?? Jag vill men ändå inte..

Av Tessan - 16 februari 2010 14:47

Tur att han är här och håller oss sällskap! Varken jag eller lille Skutt verkar ha våran bästa dag så vi sitter mest i soffan och gosar. Så himla skönt!

Av Tessan - 16 februari 2010 11:54

Det känns liksom lite som att livet går i slowmotion idag. Jag har sockervadd i huvet och taggtråd i halsen. Jobbigt. Virre är otroligt lugn och snäll idag så vi har det myspys. Vi ska snart klä på oss och gå ner till affären en sväng. Men bara att klä på sej känns som en bedrift idag.


Personalmöte ikväll. Å vad jag önskar att det hade varit en annan kväll men det är bara och åka. Vi skulle få pizza också. Synd att det inte smakar lika bra med ont i halsen. Jag HATAR att ha ont i halsen, jag har hellre magsjuka och det ör dagens sanning! Så illa är det för mig att ha ont i halsen.

Av Tessan - 16 februari 2010 10:10

Jag får tårar i ögonen! Vinnare ÄR vackra!

GRATTIS Charlotte Kalla!!


Av Tessan - 15 februari 2010 12:14




"Amy är ny nattsköterska på ett avlägset och överbelamrat barnsjukhus för föräldralösa. Mycket snart märker hon att allt inte står rätt till, då barnen ett efter ett bryter ben och armar under mystiska omständigheter. Själva skyller de på en övernaturlig, ond ung dam de kallar ”the mechanical girl”, som ryktas befinna sig på den övre, stängda avdelningen.


Ingen av de övriga anställda köper historien, men Amy anar att en viss sanning ligger bakom skrönan. Ska hon hinna lösa mysteriet och rädda barnen från en hotande katastrof?"


Å vilken bra film! Calista Flockhart är jättebra i rollen som Amy och den lilla flickan som spelar Maggie är urgullig! Satt med stora tårar i ögonen när den var slut. En gripande, spännande, ryslig film som lämnar mig minst sagt berörd. Gck rakt in och pussade Victor på munnen!


"How do you know it´s a lovekiss??"

-"That´s when you kiss on the mouth"


Av Tessan - 14 februari 2010 14:26

Va dyrt det skulle bli om jag köpte allt som jag skulle vilja ha! Har hittat en ny sida som jag sitter och drömmer mej bort på.. Om jag skulle köpa allt fint jag hittade och göra verklighet av alla idéer jag har så skulle det inte spela någon roll hur mycket pengar jag skulle ha. De skulle ta slut.. Men jag skulle ha mycket fina saker!


Den som har mest saker när den dör vinner! Eller??



Trädgårdsgroda.. Liten men söt!



Baljor till blommorna!

Från trend4you.se

Ovido - Quiz & Flashcards