Alla inlägg under augusti 2009

Av Tessan - 19 augusti 2009 09:06

Har fått sova hela natten inatt! Så himmelskt skönt! Gick faktiskt och la mej tidigare än vanligt igårkväll också. När jag vaknade imorse så sov resten av familjen, så jag somnade av en stund till. Men när LilleMan vaknade så var det full fart! Tur vi har Mumin nuförtiden.


Idag ska Virre vara hemma och vara ledig med sin pappa. Jag ska jobba eftermiddag. Kanske ska vi börja förbereda för tapetseringen i helgen?! Ska bli skönt att få det gjort nu! Sen blir det vårat sovrum och sen Lillens. Jag tycker hallen också men så länge vi inte är överens om hur det ska se ut så får det vänta.

 -Fast jag brukar få som jag vill efter ett tag.. Hehe, han måste bara komma på att jag har rätt..


Inga kissebebisar i sikte. Tyckte ju det skulle ha varit bra om de hade kommit inatt, men ikke. Låg och gosade med Lisen igår och nu är det full aktivitet där inne i magen. Hon är slö och går inte mycket längre än utanför dörren. Vill nog ha lite luft bara..

Av Tessan - 18 augusti 2009 20:54

Kom hem till mina killar och den yngre verkade inte alls vilja sova. Han fick komma upp en sväng och sitta o gosa i mammas knä en stund. Sen när jag försökte få honom att sova igen så gick det inte.. Det är så frustrerande! Det är klart att man inte kan bli tvingad till o somna om man inte är trött, men det syns ju tydligt hur trött han är och hur han hittar på allt han kan för att slippa sova. Han knockade mej med pannan mitt på näsan så ögonen tårades. Där blev jag så frustrerad igen även fast han antagligen inte menade att göra illa mej..


Erbjöd i ett svagt ögonblick en flaska välling fast jag visste att han redan ätit en. Han sa Ja. Vi gick in i stolen. Han ville inte ha... Suck. Efter en stund åt han upp allt! Nu sover han.. Som en stock!


Och när man tittar ner i sängen och ser det underbara lilla livet ligga där och dra tunga stockar så kan man inte förstå att man varit väldigt frustrerad för bara några minuter sedan.. Då vill man bara väcka honom, pussa och krama honom och be om förlåtelse för att man blivit irriterad och för att man inte skrattade åt knocken på näsan.


-Det är så det är med dessa små knyten. De är vårt allt! De har våra hjärtan lindade runt lillfingret!

Av Tessan - 18 augusti 2009 15:51

Undrar vart dom har hittat alla charmtroll som jobbar här på Ica?? Inget ställe att headhunta på kanske..

Av Tessan - 18 augusti 2009 12:03

Nu Kör Vi!!


Av Tessan - 18 augusti 2009 10:15

Tråkigt väder.. Ska iväg o jobba! Lämna LillVirre på dagis först bara. Vi har haft en mysig morgon!


Hoppas på en dag med mycket folk och mycket att göra idag!



Lägger in en bild på mina bästa killar!!

Av Tessan - 17 augusti 2009 16:16

Himlans ont i huvet! Blir det åska tro?


Lämnade Virre sent på dagis idag. Blev lite skrotigt innan med sovning och så men det får funka. Man måste ju jobba!



Av Tessan - 16 augusti 2009 16:18

Skvallra inte för nån, men jag och Virre har sovit middag! Jag i en timme ungefär och han i nästan tre timmar!

Puh

Av Tessan - 16 augusti 2009 11:52

Va jag är trött idag! Det blir väldigt tidigt i säng ikväll..

Ovido - Quiz & Flashcards