Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Tessan - 28 augusti 2009 17:50

Till Min Åsa som fått jobb!!


GRATTIS

Av Tessan - 28 augusti 2009 17:00

Nu är det nåt klag hela tiden tycker jag.. Antingen håller jag på att bli sjuk på riktigt eller också är jag bara gnällig. Men oj vad slut jag är hela tiden! Idag fick jag kanon ont i huvet på jobbet och det har precis lagt sej. Alvedon hjälpte inte ens. Tur att jag slutade tidigt idag! Hämtade Virre på dagis och efter att jag trott att jag varit smart så gnäller han nu hela tiden. Han har flera myggbett nere på ryggen som han kliar på och jag tänkte va smart och ha på After Bite. Inte så smart med facit i hand. Han vrålade ju som en stucken gris och nu när han kommer ihåg hur ont det gjorde så gnäller han och tar sej på ryggen. Jag ville verkligen väl men det blev så fel. Sen är han väl trött efter att han blev uppe en sväng efter en otäck dröm eller nåt igår och imorse fick jag lov o väcka honom innan dagis. Ibland är det tufft att vara en ovetandes två åring.


När jag skulle gå hem från jobbet idag så fick jag en trevlig överraskning! Magdis, Johan och Alva var i stan och kom in och hälsade på! Så kul o se dom! Det var alldeles för länge sen! Det är så dumt att man är så dålig på å höra av sej! Jag ska skärpa mej! Saknar henne! Alvatjejen hade blivit så stor sen jag såg henne sist och nu kunde hon tillochmed krypa! Så duktig! Å så sööt!


Virre har lärt sej att säga krokodil, elefant, orm och tiger tack vare att vi hittat ett extraspår på Muminskivan. Ibland bryter han på finlandssvenska när han säger Mumin, men det gör inget!

Ovido - Quiz & Flashcards