Alla inlägg under juni 2010

Av Tessan - 8 juni 2010 19:29

Det blev en ganska lång dag idag. VI tog bussen ner på stan och hämtade bilen och har varit och handlat och hälsade på Alfonz en sväng. Vi ska hämta pappa på stan sen är alla får i fällan och vi kan göra kväll ordentligt.

Av Tessan - 8 juni 2010 10:32

Har vårat hus förvandlats till en krigszon. En trotsig och envis snart treåring mot en envis och trotsig mamma. Han vägrar göra som jag säger, väldigt olikt honom, men någon gång ska det ju börja. Jag ger mej inte.. Vi får se var detta slutar..


Vad det handlar om??


En korg med blöjor utslängda över vardagsrumsgolvet. Och den som kastade dom kommer att få plocka upp dom oavsett om det tar tre dagar att få det gjort.

Av Tessan - 8 juni 2010 10:03

Sitter ute på inglasade uteplatsen och dricker kaffe, läser reklam och skriver handlingslista. Matidéerna är fortfarande inte på topp, varför är det så trökigt o hitta på mat varje dag? FÅr försöka knåpa ihop ett veckoschema så slipper man tröka varje gång man ska äta.


Ledig idag sen jobb imorgon. Fint väder och superdupervarmt på uteplatsen, jag har klätt mej för varmt. Victor är galen idag, lite lek skulle nog vara på sin plats!


Han vill bara lyssna ManBoy ManBoy heela tiden och sjunger den så det ekar! Hans engelska är helt felfri.. Eller nåt..



Av Tessan - 8 juni 2010 07:58

Jag är lite otålig som människa och en graviditet är det ultimata testet för mig. Nu är jag i en del av den som innebär att man bara väntar. Inga barnmorskebesök, ingen tid till ultraljudet, är inte graviditetstjock, och känner inga rörelser vad jag vet. Skulle liksom vilja ha ett litet livstecken från den lilla. Är inte orolig eller nervös, det som händer händer. Men är förväntansfull och otålig. Är det verkligen nån därinne eller har jag bara gått upp lite extra??



Av Tessan - 7 juni 2010 09:56

Idag vill jag säga GRATTIS till min PAPPA! Han fyller år! En av mina bästa barnvakter, som aldrig säger nej! Den bästa morfarn! Idag blir det tårta och fika!!



GRATTIS!!


Jag skulle också vilja säga GRATTIS till mmin mormor! Hon skulle också ha fyllt år idag om inte hon hade varit tvungen att lämna oss. 

Jag tänder ett ljus, idag sprids även hennes aska. Vila i frid älskade vän, hoppas du har det bra på din vandring. Jag saknar dig!


     


Jag sänder en tanke till en kille jag kände också, Magnus. Han lämnade hastigt livet i en arbetsplatsolycka i fredags. Det är konstigt hur påtagligt det blir när såna här saker händer. Folk man känner, som man hejar på och pratar med när man träffas, det är konstigt att förstå att livet kan ta slut så fort. Man måste ta vara på livet. Det gjorde Magnus men jag kan ändå inte tro att han tyckte han var klar. Mina tankar går till honom, hans anhöriga och alla hans vänner.

Av Tessan - 6 juni 2010 17:43

Det kom upp en popup på min dator och jag blir så full i skratt. Av en händelse har jag kollat på Biggest Loser där tjejen på bilderna har varit med. Hon vann till och med. Hon hette INTE Kerstin då. Har för mej att hon hette Michelle eller nåt sånt och att hårt arbete ligger bakom hennes viktnedgång och inte något vetemjölspiller som antagligen säljs i denna annons..

Av Tessan - 6 juni 2010 17:39

Ingen av oss är särskilt hungrig men äta måste man ju?! Har inga idéer, tog fram lite köttfärs men vad gör man för snabbt och enkelt och gott av frusen färs??

Av Tessan - 6 juni 2010 14:39

Jag känner en tjej som jobbart många år på intensiven på lasarettet. Hon sa nåt i stil med:


Vissa gånger när man såg barn, fruar, män och föräldrar komma för att ta avsked innan respiratorn slås av på ett misshandelsoffer som är helt blåslaget, så önskar man att de som slagit ihjäl människan ifråga kunde komma och titta på. Är dom så jävla tuffa då också? De skulle fan se vad de ställt till med!


Jag håller med, Jag blir så jävla förbannad!

Ovido - Quiz & Flashcards