Alla inlägg under juni 2010

Av Tessan - 22 juni 2010 14:24

på nåt sätt går livet alltid vidare. Vare sej man vill eller inte. Jag trodde inte att jag skulle överleva en dag utan min mormor i livet. Men jag har gjort det. Jag saknar henne fruktansvärt! Så ofta jag vill ringa henne bara för att prata som jag brukade göra. När vi hade varit på ultraljudet i torsdags ville jag ju såklart ringa henne och berätta om pyret som väntar i magen. Hon älskde barn. I alla fall de hon hade runt sig. Och barnen älskade henne. När jag visar Victor kort på mormor så säger han "Jag kommerhåååg momoj geeta" Är hon gammal brukar jag fråga då.. "Nää momoj geeta snäälll" Och han har ju helt rätt. Det var precis vad hon var. Snäll, och världens bästa!


Det gör så ont i hjärtat varje dag att hon inte kommer få träffa sitt nya barnbarnsbarn. Fast hon ser nog genom molnen.


Det är dumt, men ibland lyssnar jag på begravningslåten. Då svämmar känslorna över. Det känns som det var igår jag satt där och trodde att mitt hjärta skulle värka sönder.


När jag skulle gå in på sjukhuset och säga adjö önskade jag in i det sista att det var ett sjukt skämt nån hade hittat på, det var ju ändå första april. Att hon skulle sitta i sängen och le mot mej när jag kom in. Men det var inte ett skämt.

Hon är borta från jordelivet, jag kommer aldrig att få träffa henne igen, det har sjunkit in nu. Jag kommer alltid sakna henne.. Varje vaken minut..


&hl=sv_SE&fs=1&">  &hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="304">



Av Tessan - 21 juni 2010 22:54

Se vilken goding jag vaknade upp bredvid imorse!


  

Av Tessan - 21 juni 2010 19:00

Idag var jag på väg att få mej själv inspärrad! Jag var så himla nära att gå fram och krama och heja på en tjej på stan men jag hejdade mej i sista stund. Jag funderade iofs varför hon inte såg glad ut när hon såg mej, men förklaringen var ju enkel. Det var ju inte den jag trodde det var!


Åsa min vän! Du har haft din dubbelgångare i falun idag! Jäklar vad lika ni var!!

Av Tessan - 21 juni 2010 17:44

Ibland får man mer vatten på kvarn än vad hjulet orkar snurra undan.. Jag blir så trött...





För övrigt är det



och



som gäller idag!

Och en burk Lossepladsen är tydligen beställd! Fantastiskt! I Can´t Wait!! Tack så mycket!!

Av Tessan - 21 juni 2010 16:47

Det funkade inte att länka till det jag hade gjort. Men det var en randig tapet och en med stjärnor på. Ska kolla med Min kille ikväll få se vad han tycker.


Lilleman får en ny säng i renoveringen också.


Buuuhuu han börjar bli stor våran lilla bebis..

Av Tessan - 21 juni 2010 16:41

Vi ska göra om lillemans rum men det är så svårt att bestämma sej för tapeter som funkar.. Har provtapetserat lite på nätet.. Jag tycker dessa är fina.. Kanske inte tillsammans men skulle vilja ha stjärnor på en vägg.. Daaa jag vet att fondvägg är ute!

Av Tessan - 19 juni 2010 13:57

Lite konstig dag idag. Rörigt och lite knöligt.


Det är bröllopsdax men jag kan inte se. Gissar att det kommer att visas många gånger om, men jag vill ju se henne gå in till altaret.


Dax att göra ett ryck igen!

Av Tessan - 18 juni 2010 14:56

Idag kommer den!!!!!!!


Weee väntar bara på smset!


Ovido - Quiz & Flashcards