Alla inlägg under september 2009

Av Tessan - 21 september 2009 18:11

Å så glömde jag ändå redningen när jag var till affären...


Börjar ångra att jag kokar potatis till grytan och inte ris.. Vad tänkte jag med?? Jag älskar ju ris!

Av Tessan - 21 september 2009 12:18

Det är med en aning bitterhet jag önskar Min Bror och Cissi en trevlig resa! Ingen bitterhet gentemot er såklart men över att jag inte tar mej i brasan och åker iväg med min familj! Jag får sitta här med mina kläder som jag lägger alla pengar på. Nä ska man börja spara lite kanske?? En resa skulle sitta fint! Ganska lätt att drömma sej bort idag med tanke på att det börjar bli kallt och ruskigt här hemma, Lillen är sjuk så inte ens JAG får gå ut, jag känner mej tjock och ful och det enda jag tänker på är Mat eller GODIS!!


Åter till Mickis o Cissi...


Ha det underbart!! Ta hand om varandra! Njut av ledigheten, värmen och god mat och dricka! Pussa inga grisar, ät inte mjuklass, klappa inte vildkatter, gå inte längre ut i vattnet än brösthöjd, akta er för fula gubbar och tjuvar och drick BARA svenskt kaffe! Önskar Er allt gott under Er resa och för övrigt också såklart! Sköt om er och var försiktiga ute i världen! Älskar er!

Av Tessan - 21 september 2009 11:17

Är hemma och VABar idag. Inge kul! Jag tycker inte om att va hemma på grund av sjukt barn. Det är ju inga fel på mej liksom (förutom lite lite ont i halsen). Känns liksom lite fel eller vad jag ska skriva..


Nu sover lilla skrutt i alla fall. Vi har haft det lite tufft här på morgonen. Förstår att han är trött efter allt gnäll han har vräkt ur sej. Måste vara skitdrygt. Och mamma är trött i öronen.. Får ingenting gjort heller.. Ska ta lite kaffe nu får se om det blir lite mindre strävt i halsen av lite varmt.


Följer Linda Chen fallet aktivt och hoppas på en upplösning snart, för de anhörigas bästa. Funderar en massa på hur det kan vara.. Hur har det gått till? Varför??

 VARFÖR???

Av Tessan - 20 september 2009 20:25

Men Herre gud, det är ju misär. Rumpklämning? Och vad är det för killar?? Varför har en mamma över 35 valt två (!) killar under 26?? Fattar ingenting?



Låter för övrigt som att Lillen håller på å hostar lungorna ur sej. Fruktansvärt att inte kunna hjälpa honom att bli bättre..


  


Däckade lite i soffan..

Av Tessan - 20 september 2009 18:59

Det blev en hiiiimla lång dag idag.. Kommer avslutas i soffan med film och godis för min del.. Välförtjänt!

Av Tessan - 20 september 2009 14:09

Vad gör man inne en hel dag med ett barn som älskar att vara ute?? Sist han var sjuk gick det bra, men nu har han väldigt tråkigt och är trött hela tiden och vill ingenting.. Nån som sitter inne på nåt bra sjuktips?

Av Tessan - 20 september 2009 12:14

När jag ser Dirty Dancing igen inser jag att den snygga, vältränade, kaxiga Johnny (Patrick) faktiskt inte finns mer.. Så här väljer jag att komma ihåg honom..


  


Nobody puts Baby in a corner...

Av Tessan - 20 september 2009 10:43

Nu har han fått feber och gör inget annat än gapskriker eller gnäller.. Micke har åkt o jobbat och här sitter jag och kliar mej i huvudet. Vad ska vi göra hela dagen? Hur ska jag lösa det imorgon??

Ovido - Quiz & Flashcards