Alla inlägg den 23 september 2009

Av Tessan - 23 september 2009 23:39

 

 

Men gå å lägg dej nu!!

Av Tessan - 23 september 2009 22:07

Jag ÄLSKAR denna låt.. Så fin även om den inte passar in på mej för tillfället!




Hon har en sån jäkla fin röst även om den kan spricka någon gång när hon sjunger live. Men denna låt inspelad på skiva gör att jag får ståpäls över hela kroppen!


Jag vill också stå på scen och sjunga!

Av Tessan - 23 september 2009 20:54

Det har varit lite si och så med sovtiderna för unge Herr K sista dagarna med tanke på att han varit sjuk. Idag sov nog han lite för länge och det märks tydligt på kvällsrutinerna. Det är ett h*vete o få han i säng utan tjafs. Imorgon blir det tidig dagssovning och tidig morgonväckning.. Måste få tillbaka lite kvällsordning här..


  

Vid middagssovningen idag fick pappa rycka in som "låtsassovare". Jag satt såklart här vid datorn och efter en stund hörde jag misstänkta snarkljud inifrån Lillrummet.. Ja, det var pappa som somnade först.. Här sover iofs båda. Kolla in LillVirres ben.. Kan det vara skönt att sova så tro??


Nu i ro

Slumra in

I bädden så fin

Som en blomma på en äng

I din sköna mjuka säng

 

Och Mors änglar de små

Breder vingarna ut

Och kring Victor de stå

Tills natten tar slut

Av Tessan - 23 september 2009 19:03

Ja en duktig mamma tar hand om sina barn. Idag var Lisen ut och hämtade en lekkamrat till sina bebisar. Kan tala om att de var inte särskilt intresserade. Och musen låg och kämpade för sitt liv så jag tog ut den och Micke fick föra den vidare till mushimlen..


  

Av Tessan - 23 september 2009 16:33

Virre har nyss vaknat, Mickis är här jag har druckit mitt kaffe och livet känns härligt sånär som på mitt misstag i förmiddags! Ibland är jag ett pucko!


Micke klipper gräs, min duktiga dräng. Själv pysslar jag lite inne.. Och pratar skit med Mickis såklart!

Av Tessan - 23 september 2009 13:55

Jag har gjort en Blondie igen... Jag är egentligen väldigt smart.



Idag har vi varit ute en sväng. Städat garaget och klippt gräs. Virre har fått vara ute lite efter ett antal dagar inomhus. Det är hårt för en riktig utekille. Han såg ut som en kalv på grönbete när jag öppnade dörren. Nu håller Micke på å lägger honom för middagssovning. Det syns på ögonen att han inte är helt pigg än, de ser tröttare ut än vanligt..

Av Tessan - 23 september 2009 08:01

I år kommer det bli en riktig mysjul!!

  • Virre är så pass stor att han vet vem tomten är!
  • Vi har ett eget hus!
  • Förra året sa vi att den här julen ska vi fira hemma i vårat hus!
  • Jag har hittat gardiner redan!

Ser riktigt fram emot December och att få börja pynta! Tända ett ljus varje söndag,gå på julskyltning (om jag är ledig) handla julklappar, göra julgodis, stöka runt! Lovely


Satt på jotex.se igår och klickade hem gardiner till matsalen och vardagsrummet. Det blev två lika gardiner fast i olika färger. Jag tycker att enhetligt är snyggast och jag tänkte att det är lika bra att beställa de nu ifall jag inte gillar dom när jag väl får upp de så jag kan skicka tillbaka.

  

Dessa svarta ska få sitta i matsalen och de vita får vara i vardagsrummet. Det glittriga trycket är änglar, jag älskar änglar och älvor! Det som var lite lite synd var att trycket var i guld och jag hade helst velat ha de i silver men man kan inte få allt.


Dessa gardiner är jag sugen på att köpa till köket men jag vet inte, de är söta men kanske lite för söta för min stil.. Och jag tyckte att katterna såg ut lite som råttor istället för katter vid första anblicken..

  

Fast känner jag mejsjälv rätt så hänger de nog i mitt kök innan det är klart.. Jotex har för övrigt riktigt bra priser! De tre gardinerna jag köpte inkl frakt gick på 229 kronor. Fantastiskt!


Av Tessan - 23 september 2009 07:36

Jag står och stampar vid mållinjen, men vet inte om jag kommer att ta mej över den.


  


Men jag har ialla fall gjort så gott jag har kunnat, Mitt Bästa!

Ovido - Quiz & Flashcards