Alla inlägg den 20 september 2009

Av Tessan - 20 september 2009 20:25

Men Herre gud, det är ju misär. Rumpklämning? Och vad är det för killar?? Varför har en mamma över 35 valt två (!) killar under 26?? Fattar ingenting?



Låter för övrigt som att Lillen håller på å hostar lungorna ur sej. Fruktansvärt att inte kunna hjälpa honom att bli bättre..


  


Däckade lite i soffan..

Av Tessan - 20 september 2009 18:59

Det blev en hiiiimla lång dag idag.. Kommer avslutas i soffan med film och godis för min del.. Välförtjänt!

Av Tessan - 20 september 2009 14:09

Vad gör man inne en hel dag med ett barn som älskar att vara ute?? Sist han var sjuk gick det bra, men nu har han väldigt tråkigt och är trött hela tiden och vill ingenting.. Nån som sitter inne på nåt bra sjuktips?

Av Tessan - 20 september 2009 12:14

När jag ser Dirty Dancing igen inser jag att den snygga, vältränade, kaxiga Johnny (Patrick) faktiskt inte finns mer.. Så här väljer jag att komma ihåg honom..


  


Nobody puts Baby in a corner...

Av Tessan - 20 september 2009 10:43

Nu har han fått feber och gör inget annat än gapskriker eller gnäller.. Micke har åkt o jobbat och här sitter jag och kliar mej i huvudet. Vad ska vi göra hela dagen? Hur ska jag lösa det imorgon??

Av Tessan - 20 september 2009 07:59

Så låter Virren nu.. Å vad han hostar och det är så där riktigt slemmigt.. Han är varm och stubinen är kort. Vi hade ju klarat oss så länge så jag nästan trodde vi hade gått runt förkylningen. Jag känner av halsen och Micke med. Drygt. Vill inte bli sjuk. Jag HATAR att ha ont i halsen. Jag har hellre magsjuka. Det ni..


Igår var jag och Virre lediga. Han var pigg men hade väldigt lätt för att gnälla och efter en hel dag med mycket gnäll är man ganska trött i huvudet. Igårkväll hostade han så han inte kunde sova. Imorse vaknade han 06.20 och det var inte så att jag jublade. Ligger nu i soffan med täcket och vi kollar på Grodan Boll. Virre gör ett tappert försök att köra sin BobbyCar med släp men det går inte så fort som det brukar. Fast visst är det fantastiskt med barn. De leker tills de stupar. Vi som är vuxna vi tycker synd om oss själva och bäddar ner oss.

Virre kom visserligen nyss och knölade ner sej bredvid mej och låg här och gosade och laddade batterierna men nu är det bilen som gäller igen.. En liten stund.. Tills han inte orkar mer. "Ähum" kommer han och säger då. Det betyder olika saker. För tillfället betyder det "Gos, Mamma, Gos"


Lägger in bild på mina tussar! Är det någon som vill adoptera en eller båda så hojta till! Fråga gärna runt omkring er också!


  


Detta är den bästa bilden jag lyckats få på den grå/svarta, Den är lite mindre än den gula..


  


Nu är de 4 veckor så de börjar röra sej utanför garderoben där de bor. Lisen är alldeles förtvivlad och har inte riktig koll på var hon har sina barn. De är så jäkla fina och om inte det var för att det är för mycket att ha tre katter så skulle jag gärna behålla dom alla tre, men det blir för mycket. De får det nog bättre hos någon annan! Men det blir nog ledsamt att säja hejdå när de ska flytta. Om det är någon som vill ha de så får man ta hem dom när de är minst 9 veckor.

Ovido - Quiz & Flashcards