Alla inlägg under september 2009

Av Tessan - 23 september 2009 19:03

Ja en duktig mamma tar hand om sina barn. Idag var Lisen ut och hämtade en lekkamrat till sina bebisar. Kan tala om att de var inte särskilt intresserade. Och musen låg och kämpade för sitt liv så jag tog ut den och Micke fick föra den vidare till mushimlen..


  

Av Tessan - 23 september 2009 16:33

Virre har nyss vaknat, Mickis är här jag har druckit mitt kaffe och livet känns härligt sånär som på mitt misstag i förmiddags! Ibland är jag ett pucko!


Micke klipper gräs, min duktiga dräng. Själv pysslar jag lite inne.. Och pratar skit med Mickis såklart!

Av Tessan - 23 september 2009 13:55

Jag har gjort en Blondie igen... Jag är egentligen väldigt smart.



Idag har vi varit ute en sväng. Städat garaget och klippt gräs. Virre har fått vara ute lite efter ett antal dagar inomhus. Det är hårt för en riktig utekille. Han såg ut som en kalv på grönbete när jag öppnade dörren. Nu håller Micke på å lägger honom för middagssovning. Det syns på ögonen att han inte är helt pigg än, de ser tröttare ut än vanligt..

Av Tessan - 23 september 2009 08:01

I år kommer det bli en riktig mysjul!!

  • Virre är så pass stor att han vet vem tomten är!
  • Vi har ett eget hus!
  • Förra året sa vi att den här julen ska vi fira hemma i vårat hus!
  • Jag har hittat gardiner redan!

Ser riktigt fram emot December och att få börja pynta! Tända ett ljus varje söndag,gå på julskyltning (om jag är ledig) handla julklappar, göra julgodis, stöka runt! Lovely


Satt på jotex.se igår och klickade hem gardiner till matsalen och vardagsrummet. Det blev två lika gardiner fast i olika färger. Jag tycker att enhetligt är snyggast och jag tänkte att det är lika bra att beställa de nu ifall jag inte gillar dom när jag väl får upp de så jag kan skicka tillbaka.

  

Dessa svarta ska få sitta i matsalen och de vita får vara i vardagsrummet. Det glittriga trycket är änglar, jag älskar änglar och älvor! Det som var lite lite synd var att trycket var i guld och jag hade helst velat ha de i silver men man kan inte få allt.


Dessa gardiner är jag sugen på att köpa till köket men jag vet inte, de är söta men kanske lite för söta för min stil.. Och jag tyckte att katterna såg ut lite som råttor istället för katter vid första anblicken..

  

Fast känner jag mejsjälv rätt så hänger de nog i mitt kök innan det är klart.. Jotex har för övrigt riktigt bra priser! De tre gardinerna jag köpte inkl frakt gick på 229 kronor. Fantastiskt!


Av Tessan - 23 september 2009 07:36

Jag står och stampar vid mållinjen, men vet inte om jag kommer att ta mej över den.


  


Men jag har ialla fall gjort så gott jag har kunnat, Mitt Bästa!

Av Tessan - 23 september 2009 07:18

Virre tyckte vi skulle gå upp nu.. Jag är trött. Han tyckte även att vi skulle gå upp och äta välling inatt vilket inte har hänt på flera månader. Det är nå fel på min katt också. Hon går här och kurrar och jamar. Hon har inte låtit så här förut. Och så är hon mer kelig och närgången än förut. Så nu har jag kastat ut henne en stund, jag orkar inte höra henne mer. Kattungarna satte också igång tidigt idag och utforskar vårat sovrum. De krafsar och springer runt, jättesöta men idag hade jag verkligen uppskattat att sova lite längre.


Jag har mystiskt ont i nacken. Fast bara i vissa lägen. Jag ska nog fjäska till mig lite massage ikväll. Skulle nog egentligen behöva gå till en knäckare men jag törs verkligen inte. Även fast det nog skulle vara jätteskönt efteråt.

Av Tessan - 22 september 2009 23:24

Gå och lägg dej nu!!


-Jaja, jag ska..


NU!!

 

-Ja, jag går nu! Godnatt!

 

Godnatt!

Av Tessan - 22 september 2009 16:15

Sitter o kollar på Scare Tactics! En kille tror att de ska lura en annan kille men i själva verket är det den killen och hans tjej som lurar honom. Han höll på å skita i brallan stackarn!


Jag hör till den där sjuka skaran som älskar att skrämma folk men som hatar att bli skrämd själv. Jag blir sur i flera dar. Men det finns inget roligare än att hoppa fram bakom dörren hemma hos mamma när min lillebror kommer trallandes! Hihi! Sorry Robban men du är så tacksam!


Nu ska jag väcka VirreBus! Mamma tycker han har sovit färdigt!

Ovido - Quiz & Flashcards