Alla inlägg under januari 2011

Av Tessan - 4 januari 2011 13:37

Just remember in the winter

Far beneath the bitter snow

Lies the seed

That with the sun`s love

In the spring

Becomes the rose

Av Tessan - 4 januari 2011 12:47

Idag är Virre på dagis. Han ville dit och var glad när jag lämnade honom men jag fick ont i hjärtat och ville ta med honom hem. Han har varit hemma länge nu och jag har liksom vuxit fast i honom lite tror jag. Vi hade i alla fall en supermysig morgon tillsammans och det var skönt att allt flöt på innan jag skulle lämna.


Jag har varit ute och storhandlat. Nu är vi redo att vara hemma och isolerade, vi har mat och blöjor. Jag har köpt bebisblöjor.. Weeee!


Funderade på en sak. Nu kanske ni tycker att jag är bortskämd och oförskämd men jag skriver det ändå. Ni som känner mej vet redan. Tänkte att det kanske var bäst att skriva det nu innan bebisen kommer.


Jag älskar att ha besök och att umgås med folk. Jag älskar mina vänner och våra familjer. Jag älskar att fika, umgås och träffa folk. Men..

Jag tycker inte om oväntat besök. Inte ens lite. Jag tycker det är superjobbigt om det ringer på dörren och jag inte vet vem det är och jag ska bli glad.


Jag vill hinna plocka bort mina smutsiga trosor från badrumsgolvet och flingorna från frukostbordet, Jag vill vara påklädd, ha bäddat sängen och ha tagit bort den värsta mascaran runt ögonen och ha tagit upp fikabröd ur frysen. Ett sms eller så en liten stund innan så är jag såå glad och tycker det är jättekul med besök! Så.. Nu var detta ur världen..


Bebis i magen lever rövare idag. Tror det är trångt därinne nu för min urinblåsa känns som en boxboll och svider hela tiden. Kom ut, lilla vän så får du sparka runt dej och hur yvigt du vill!! Komsi komsi! Helt sjukt hur man går och längtar efter att få ont.

Av Tessan - 3 januari 2011 18:48


Just nu är det många som ringer...

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! Jag behåller min plats i kön!


Av Tessan - 3 januari 2011 18:44

Nu:


Lägga barn, klä på mej, ut och gå.


Nattens plan:


Värkarbete!

Av Tessan - 3 januari 2011 15:06

Den här dagen blir rätt bra ändå..

Av Tessan - 3 januari 2011 09:28

Ok idag är jag sådär less igen. Vaknade med ont i huvet. Igårkväll fick Micke ett mms på sin telefon från en kille vars tjej han har jobbat med förut. Bilden var på tjejen liggandes i en sjukhussäng med en nyfödd bebis på bröstet. Faaan! Grattis Marcus och Michelle, men ni skulle fan ha efter oss! Det är aldrig ok att tränga sej! Men det såg mojsigt ut och jag längtar så tills vi är där. För varje gång jag längtar känns det som att jag skjuter det framför oss.


Det är det här som är det värsta när otålighet är en människas sämsta egenskap. Jag hatar att vänta! Men nu ska jag fokusera på nåt annat. Ska äta frulle och sen vara med mina killar idag. Vi ska nog åka och handla en sväng. Fördriva tiden lite.


  

Av Tessan - 2 januari 2011 15:46

Förra gången fick jag känslan av uppgivenhet i v 40, denna gång i vecka 39. "Jahapp, det vart inget, bäst att börja jobba igen"


Men jag ska inte vara bitter, nu får man bara gå över 2 veckor innan de sätter igång det så det finns ett slut på detta väntande. Förra gången gick jag över 6 dagar..


Vill ni gissa och fördriva tiden med mej??


Vilket datum kommer bebisen??


Skulle ha hittat på ett fint pris till den som gissar rätt.. Planerat datum är alltså 8 januari! Själv tror jag på 11:e.


Jag börjar även få en liten liten känsla om vilket kön det kan vara på parveln. Men det behåller jag för mej själv eftersom jag fullkomligt hatar att få höra att jag haft fel. Men jag kommer berätta efteråt oavsett om jag har rätt eller inte.



Ovido - Quiz & Flashcards