Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Tessan - 5 januari 2011 18:44

Jag och Micke satt och tittade på kampsport (!) på nyår(!) och kommentatorn säger:


"Det finns ett talesätt bland kampsportarna som säger

-Ju taller they are, ju taller they fall

Och det är ju sant"


Antar att killen har gått ett par matcher i sitt liv och fått på nöten själv. Det kan ju inte vara någon nyhet att hjärnceller dör av hårda slag mot huvet..

OM

Av Tessan - 5 januari 2011 16:46

Om jag hade nappat på det där med planerat snitt så hade det varit klart och jag hade nussat bebis nu...


Nä då, men envisas med att ha ont och vänta ut tiden bara.. Jag är ju inge otålig alls nästan.. Jag står ut med mina håriga ben ett par veckor till..

Av Tessan - 5 januari 2011 14:38

Nu ska jag klä på mej och gå och hämta Virre!


Off we go med raska steg!

Av Tessan - 5 januari 2011 14:30

Jag har alltid velat se Brokeback Mountain för jag tror att den är så jävla bra men Micke vill aldrig. Han går hellre och lägger sej.


Idag kom jag ju på att jag har kunnat se den när jag varit hemma och Virre har varit på dagis. Varför har jag inte tänkt på det??? Nu kanske jag inte hinner innan bebisen kommer. Får nästan hoppas nu då att Virre hinner vara på dagis på fredag och någon dag i nästa vecka så jag har en chans att hinna se den. Någon som har den att låna ut? Annars får jag hyra den..


Jag saknar att man inte kommer få se fler filmer med Heath Ledger. Jag tycker inte att han har gjort en enda dålig film och jag hade gärna sett honom i fler. Jag blir nästan gråtfärdig när jag tänker på att han är död.


Av Tessan - 5 januari 2011 11:25

Barnet

Nu är barnet helt utvecklat och redo att komma ut vilken sekund som helst. Trots detta kan barnet stanna kvar i två veckor till. De flesta barn föds på natten.

Barnet kan väga allt mellan 2,5 och 4,5 kilo och vara 46-55 centimeter långt. Nu är det trångt därinne.

Mamma

Har barnet inte kommit än? Känns det frustrerande? Ta det lugnt. Även om det känns omöjligt, försök fokusera på något annat än förlossningsdatumet. En graviditet varar allt från 37 veckor+0 dagar till 41 veckor + 6 dagar. Passa på att vila och äta mycket kolhydrater innan förlossningen så kommer du att orka bättre. Sov, sov, sov eller vila om du inte kan sova! Du behöver alla krafter. Under det aktiva skedet av förlossningen gör du av med lika mycket kalorier som en maratonlöpare gör av med varje timme. Dessutom kanske du kommer att vara vaken i ett dygn kring förlossningen.

Pappa/partner

Under själva förlossningen är din viktigaste roll att vara där! Du ger henne vatten, torkar pannan. Du kan hålla henne, massera henne. Lyssna på vad hon och hennes kropp säger. Prata med henne och barnmorskan. Hjälp henne med kuddar eller att ändra ställning. Var lyhörd och se och bekräfta hennes smärta. Hon vill kanske inte att du ska röra henne. Peppa och uppmuntra. Pusha och stötta. Du klarar det

Av Tessan - 5 januari 2011 10:36

Tung i huvet idag. Skönt för Virre att han fick gå på dagis för jag var inte så kul imorse, och nu sitter jag här med dåligt samvete över att jag har lämnat honom  när jag är hemma.


Ska dra igång och plocka ihop lite, sen lägga mej en stund så jag är pigg och glad när jag hämtar honom.


Kollar på Cheaters på Tv400, vilket jävla skit. En upprörd bedragen kille sitter i bilen och är förbannad och programledaren leker amatörpsykolog och säger mm mm mm och förstår så himla väl.. Är det bara skit på dagarna??


Om det inte kändes jättelångt till Vivo så skulle jag gå ner och köpa lite godis men jag örk int!

Ovido - Quiz & Flashcards