Alla inlägg den 26 november 2010

Av Tessan - 26 november 2010 19:16

Nu har jag bestämt tapet! Micke har börjat med den, men det jäklades lite. Jag tror till 100% att min kille fixar till det så det blir så bra som jag vill ha det. Han har inte gjort mej besviken i nåt av de andra rummen hittills.

Av Tessan - 26 november 2010 11:04

Snorig och nysig Virre idag. Tur jag höll honom hemma. Han är lite rosig på kinderna också så lite feber har han nog.


Igår var vi till säter på lite minikalas. Kevin fyllde 8 år, stora killen och han bjöd på tårta! Mums!

Väldigt trevligt att komma iväg och prata lite skit och barnen fick leka. Det är så skönt med folk som man inte sett på länge men när man ses så är allt som vanligt och som det ska.


På vägen hem var vi förbi kyrkogården och skulle tända ljus för mormor och morfar men det gick inte, de bara slocknade och blåstes ut hela tiden. Synd, men inget att göra åt.


Första gången jag var i säter sedan mormor gick bort tror jag. Konstigt. Kollade mot hennes lägenhet men det var svart där. Lika bra var väl det. Konstigt att tänka att livet går vidare där inne utan att hon är där. Märkligt också att åka till säter utan att hälsa på henne. Trodde det skulle kännas bättre nån gång, men jag saknar henne fortfarande så det gör ont. Drömde sen om henne inatt och vaknade och var jätteledsen. Vet inte hur jag ska komma över att hon inte kommer få se vårat nya barn.

Jag är tacksam över att ha fått sett lyckan i hennes ögon över att ha fått träffa Victor. Alla skratt med och åt honom och hur glad hon alltid blev när man ringde eller hälsade på. Det är det jag får tänka på.


Idag får advent flytta in i matsalen. Det blir fint. Jag skulle behöva nya blommor runt om i hela huset, mina ser för taskiga ut. Kanske får ta tag i det...

Ovido - Quiz & Flashcards