Alla inlägg den 17 november 2010

Av Tessan - 17 november 2010 22:04

Är det inte så att om man röker så tappar man en del av lukt och smaksinnet?


Hur kan det komma sej att så många kockar röker så mycket? Tänker speciellt på de i Hells Kitchen som är där för att vinna sin dröm, och så sitter de och röker som borstbindare och riskerar att tappa smak och lukt som jag trodde var de viktigaste egenskaper hos en kock....


Men visst är det vanligt i restaurangbranschen med folk som röker...

Av Tessan - 17 november 2010 21:30

Ååå va fin min säng blev! Vi skulle ju köpa en vit säng men jag kunde inte bestämma vilken så jag tror att min kille tröttnade. Han slängde lite utmattat ur sej; ska vi inte måla den vit då? Och JO det var nog den bästa lösningen av alla. Det blev ju jättebra, bara tapeter kvar nu.. Min kille blir nog lite trött på mej, men det blir ju så braaa!!

Av Tessan - 17 november 2010 16:50

Onsdag idag, tisdag igår.


Igår var vi på utvecklingssamtal på dagis. Det är ju strålande när man har en lite kille som är helt fantastisk. Han tycker så mycket om alla och alla tycker om honom. Han är jätteduktig på att äta, gå på toa och leka snällt med de andra barnen. Han uttrycker sej klanderfritt och är jätteduktig på att berätta oc´h förklara vad han menar och vill. Jag skulle kunna mala på forever! Hoppas det fortsätter så här i hans utveckling!

Vi pratade mycket om samspelet föräldrar och barn, 15 timmars regeln och hur vi ska lägga upp mitt havandeskap. Vi är alla helt överrens vilket känns hur skönt som helst!

Det mest känslosamma och rörande var när fröken, som jag har stor respekt och förtroende för sa ; Man önskar att fler föräldrar var som ni..

Behöver jag förklara hur mycket det värmde mitt hjärta?? Hade svårt att hålla tårarna tillbaka men jag lyckades.


Vet ni förresten att det är många barn som går på dagis 50 (!) timmar i veckan??


Sen var jag och Pyret till barnmorskan en sväng! Lyssnade hjärtljud 132 (pojkljud, jag vet) tog blodsocker med strålande resultat (puh) och ingen äggvita. Vi mår bra båda två och det är ju super!


När jag kommer hem från jobbet idag är min säng vit istället för brun, mina grabbar har bakat och jag kan slänga mej i soffan en stund!

Micke har varit ledig i två dagar och jag tror han har käkat c-vitamin, som han har hållt på med allt! Mat, städat, målat, varit ute och åkt pulka med Virre, you name it!


Nu är kaffet slut, och rasten med det så jag drar! Välkommen åter ikväll! Richter for president!

Ovido - Quiz & Flashcards