Alla inlägg den 24 november 2010

Av Tessan - 24 november 2010 18:41

Är bjuden på dop. En lördag kl 16 med efterföljande dopmiddag..



Av Tessan - 24 november 2010 15:13

Barnet

Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. Barnet vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas.

Vikt 2 350 gram.

Mamma

Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd. Är du omföderska brukar förvärkarna vara kraftigare än med första barnet, säkert känner du även av dem lite oftare. Livmodern är jättestor nu. Kommer du ihåg i början när magen var platt? Mycket har hänt sedan dess.


Platt?? Are you kidding me?? Har jag någonsin upplevt att min mage varit platt??


----------------------------------------------------------------------------------------


Nej det är inte så konstigt att bebisar har svårt att sova själva efter att ha blivit vaggade i nio månader. Jag bar Victor läänge för att få honom att sova. Många sa till mej att jag var tvungen att sluta, att jag skämde bort honom. Det är möjligt att jag gjorde. Jag fixade inte någon metod, 5 minutersmetoden varade väl i ungefär 1 minut hemma hos oss sen var han tillbaka i min eller Mickes famn.


Ja, jag skämde bort honom. Med kärlek och närhet. Gud va drygt det var att bära honom i nästan två år, men nu har vi igen det. Vissa fattade inte hur jag orkade, inte jag heller ibland. Det var två korta år av livet och nu har vi en trygg liten kille som vet att mamma och pappa alltid finns där när man vill ha en kram eller bara inte vill vara ensam.


Det är inte säkert att nästa bebis blir lika, men om det krävs så är jag redo att "skämma bort" den med.

Jag är stolt över att jag orkade göra det med Victor.

 

----------------------------------------------------------------------------------------


Kerstin, här kommer magbilden! Tihi, nä då, flåt, jag har glömt.. Imorgon ska jag på kalas och tänker piffa mej lite, då ska jag ta en bild..

Av Tessan - 24 november 2010 13:20

Vi måste ringa till socialstyrelsen och få komma dit och skriva på papper att Micke är pappa till Pyret!


Fast om vi inte gör det så skulle jag kunna smita med barnet och ingen skulle veta att det var hans, eller hur?!


Till nästa bebis får vi se till att vara gifta, eller hur Baby??

Men

Av Tessan - 24 november 2010 11:08

Men hur har jag kunnat glömma att Roxette är så lätt att tralla till??


Har hittat massa gammalt nu.. Fast första skivan jag slog på var samma som en vi har på jobbet..


Ååå Robbie, och Carola och schlagers! Den här dagen kommer bli underbar!  

Av Tessan - 24 november 2010 10:29

Lämnat Virre på dagis! Vi hann inte mer än innanför dörren när han såg sin kompis i prinsessklänning och han ville såklart också ha. Han var nakenfis på två röda och sen åkte klänningen på. Han har aldrig velat klä ut sej förut och varit väldigt bestämd, speciellt när det har gällt dessa klänningar på dagis. Han har en killkompis på dagis som väldigt ofta har gått i klänning när vi har hämtat Virre men V har sagt att Nej, jag ÄR en pojke. Den tiden är alltså förbi och han tycker det är helt ok med klänning. Fine.

Skickade ett kort till hans pappa med klänningen på. Reaktionen var väntad.


Nu håller jag på å målar lite. Micke får inte ta över hyllan, det var väl fan om det inte ska bli bra! Så jag kör! Passar på att måla lite där jag kommer över. Brukar bli så när jag är i farten.


Ska leta på lite bra cd skivor och köra samtidigt. Lite gamla godingar kanske. Tur man bor i hus och inte i lägenhet så man kan gala på som man vill :)


Har en matlåda med lax och potatis kvar från igår. Ska nog överleva även denna dag tror jag.


Bebis i magen är helt galen idag, Lovely!!

Ovido - Quiz & Flashcards