Alla inlägg under oktober 2010

Av Tessan - 11 oktober 2010 15:16

Våran lilla älskling fyller år idag!

I 3 år har han förgyllt våra liv!

För varje dag som går så älskar vi honom mer och mer!



      

Av Tessan - 10 oktober 2010 19:29

Jag är helt färdig. Det har varit fullt ös hela helgen. Nu är jag trött och grinig. Det är något som har kommit med graviditeten denna gång. Jag är tvärtjurig på kvällarna och borde låsas in. Tålamodet är i botten och jag säger helst inte ett ord till nån. Och precis nu när jag sitter här så blev allt så fel, jag sa till victor en grej och så sa jag för hårt och han blev ledsen och så får jag dåligt samvete och blir ledsen jag med. Jag orkar knappt med mejsjälv...

Av Tessan - 9 oktober 2010 13:20

Av Tessan - 9 oktober 2010 11:42

Jag har blivit kompis med en av hosjös pizzabagare så igår när vi köpte mat så bjöd han på pizzasllad och beasås! katching katching!


Han fick köpa snygga jeans och slänga käft och jag sparade typ 20 kronor :)

Av Tessan - 9 oktober 2010 11:21

Se vad jag har hemma!!



Har ätit så jag har skavsår på tungan. Men så gott. Som jag har längtat. Och nu är de här!!    Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge!

Av Tessan - 8 oktober 2010 18:15

Det är nu. Den roliga tiden när alla har rätt att tala om för mej hur jag ser ut.


-Va stor du är..

-Vilken liten mage..

-Vilken STOR mage..

-Är du säker på att det bara är en??

-3 månader kvar?? Hur ska du se ut i Januari?

-Jaa.. Det går ju fortare andra gången..

-3 månader kvar? Då ska du ju snart ha ju!

-Oj! Hur mycket har du gått upp??


ALLA vet vad det blir:


-Det är en kille, du bär som förra gången..

-Det är en tjej, du ser heelt annorlunda ut..

-Har du höga hjärtljud? Jaha då är det en flicka.

-Har du höga hjärtljud? Jaha då är det en pojke.

-Jaha är ljuden lika som med förra? Ja men det är ändå en flicka..

-Har du lagt på dej om höfterna? Jaha, då är det en tjej..

-Har du lagt på dej om höfterna? Jaha då är det en kille..


Ska jag tala om för er som "vet"?! Ni har alla 50-50 på att gissa rätt! Inte ens jag har en klar bild om vad jag tror att det blir. Jag tror knappt mer på det ena än det andra heller.. Och vet ni vad? Det spelar ingen roll! Jag vill inte ha det ena eller det andra mer än det andra. Jag längtar inte efter "en av varje" som många andra, jag längtar efter ett friskt barn.. Det är det som är viktigt.


Man är allmän egendom också.. Ni som jag känner ta inte åt er, ni får hemskt gärna känna på min mage och känna när livet där inne sparkar. Men dom jag möter på stan som jag inte känner: Keep your hands to yourself!!

Förutom att idag har varit en lång dag och jag har känt mej tung så tycker jag om att vara gravid. Jag tycker det är fint även om jag kände mej finare med Victor. Jag är ju bara så jävla ploffsig och klumpig..

Av Tessan - 8 oktober 2010 17:49

Ja det har jag! Utan tvekan!


Han är helt otrolig, trygg i sej själv, snäll, duktig, söt. Jag ringde hem nyss och fick prata med honom, han är hemma med morfar idag. Aldrig några problem, han är så nöjd så. Längtar hem till vårat fredagsmys nu. Och längtar efter denna helg som vi ska vara lediga tillsammans. Imorgon ska vi nog vara pyjamasproppar halva dan!


      


Å vad jag längtar efter mina killar nu!

Av Tessan - 8 oktober 2010 15:33

Finaste rosettringen nånsin!!


Jag köpte direkt! Å va fin den är! Me Like!! Me Like a lot! Me Love!


  

Ovido - Quiz & Flashcards