Alla inlägg under oktober 2010

Av Tessan - 19 oktober 2010 16:27

Lajsa är tillbaks på jobbet och gav mej nyss dagens skratt! Härligt bruden nu kör vi en månad innan jag drar hemåt!


Kaffe nu. Mike på möte ikväll. Tidig säng ikväll, ja. Gud man blir så trött när det är så mörkt och grått ute. Jag vill ha sol!

Av Tessan - 19 oktober 2010 15:37

Inte hört nåt än och det börjar väl bli gåhem dax för chefer?


Blev nog inget nytt jobb denna gång..

Av Tessan - 18 oktober 2010 16:24

Imorse när jag vaknade hade jag ett missat samtal från ett nummer jag inte kände igen. Jag låg precis och skulle kolla upp det när det ringde igen.


Hej det här är Fredrik på CityGross (Ni kanske kommer ihåg att jag var i valet och kvalet på att söka ett nytt jobb?? I alla fall så sökte jag i slutet på förra veckan) Jag har fått en jobbansökan av dig som jg har problem att öppna och jag skulle gärna vilja titta på den. Har du möjlighet att skriva ut de och komma förbi med den?

-Oj ja, absolut, idag? Du har inte läst den alltså?

-Nä jag har läst det du skrivit på vår söksida men kan inte öppna dina dokument. Eller du kanske vill prova att maila om de till mej?

-Nä, jag kommer upp med den.

-Bra, säg att d ringer mej från receptionen när du är där.

-Oki, vi ses sen..


Jag börjar bli lite nervös, herre gud jag ska träffa honom och han vet inte om att jag käka en fotboll till frukost..


Men jaja, ingen minns en fegis.


Klädde på Virre (som inte får vara ute när han är sjuk) tog bussen ner på stan, in på jobbet, skrev ut ansökningarna, hämtade bilen hos Mike, fräste till Citygros där Robban fick sitta med Virre i bilen medans jag gick in och pratade med chifen.


Väl inne fick jag träffa honom.

-Hej

-Hej

-Har du papper med dej?

-Japp!

jada jada jada

-Jag vill bara säga att jag blev lite nervös nä du ringde och nu när jag skulle träffa dej

-Jaha, men jag skulle ju bara ta emot papperen

-Ja men du har inte läst de än. Alltså jag är fast anställd på JC och skulle inte söka det här jobbet om jag verkligen inte ville ha det.

-Det låter ju bra

-Ja därför vill jag vara helt ärlig från början (visar magen lite diskret, jag hade ju jacka på mej) Jag ser ut så här ett tag framöver...

-Jaha, ja men det bryr jag mej inte om, jag är ute efter rätt person till en långvarig tjänst.

-Jag tror verkligen att det är jag

-Ja det är det jag ska in och kolla nu. Jag ringer till de jag ska intervjua idag eller imorgon

-Ok, då hörs vi sen då?!


Jag har inte hört nåt än.. Kanske var dumt att föra grav på tal men vad skulle jag göra? Bättre det kanske än att komma in på en intervju med magen i vädret och ingen har vetat nåt.


Får se om jag hör nåt imorgon. Jag hoppas det för det skulle vara så kul men jag tror inte det. Jag skulle nog inte själv anställa någon med min förutsättning. Klart han sa att han inte brydde sej, men det måste han ju säga, det är ju olagligt att säga annorlunda.


Jag har i alla fall fått visa upp mej, han har ett ansikte (och en mage) på mej. Tycker de att jag är värd att vänta på så gör de det. Annars är det meningen att jag ska vara hemma och vara mammaledig först och bena ut resten sen!


Undrar hur han tänker.....? Ni får såklart veta vad som händer..

Av Tessan - 18 oktober 2010 15:19

BoxarBosse tycker..

Av Tessan - 18 oktober 2010 10:28

Blir lite spännande även om det nog inte är avgörande.. Ska göra mej i ordning lite nu. Får lov att ta ut Virre en sväng idag ändå. Ska berätta sen vad det handlar om, måste bara göra det först, få se hur vibbarna känns..


För min del känns det bra, men frågan är vad den andra tycker.... Läskigt..


Av Tessan - 17 oktober 2010 17:38

ROBIN HOOD


Russel, Chirre, Fruktsoda, Kudde, Filt i soffan, Gos!


Härlig söndagskväll efter en innedag. Skönt och slänga upp fötterna och prinskorvarna och ta igen sej efter att ha städat nästan hela huset! Mindre kvar att göra imorgon, Fantastiskt!

Av Tessan - 17 oktober 2010 15:12

Har ni tänkt på vad tårna ser korta ut när man är väldigt varm och svullen?! Som små prinskorvar liksom.. Lustigt..

Av Tessan - 17 oktober 2010 12:44

Jag fick en ofrivillig städdag idag. Jag hade ju tänkt att vi skulle vara hemma och ta det lugnt, men att vi i alla fall skulle gå ut en sväng och så. Nu blev vi soffproppar idag och jag städar lite när andan faller på. Virre tittar mest på teve.


Blir VAB imorgon, ingen idé att skicka honom till dagis om jag är osäker på formen, då får vi bara hämta hem honom och han mår ännu sämre innan vi har hunnit dit.

Man ska vara hemma och inne när man är sjuk. Blir inge lek eller bus här inte och en feberfri dag hemma ska man ha innan man får göra något. Hårda bud, det har vi mormor att tacka för, men så var vi inte särskilt långdraget sjuka när vi var små heller.

Ovido - Quiz & Flashcards