Alla inlägg under oktober 2010

Av Tessan - 27 oktober 2010 21:18

Årets klantigaste mamma!


Allt var så kul! Vi hade så mysigt. vi skulle precis äta..

Virre ville dansa, vi dansade. Han snurrade, tappade balansen och pang! Rakt in i hörnet på tevebänken. Hysterisk och ont i örat. Det gick hål och det kom blod. Ni som känner mej vet att det inte är min starka sida, speciellt inte när blodet kommer ur den delen av mej som gör mest ont att blöda ur; Victor.


Örat som gör så jävla ont också, fan! Jag måste torka lite och kolla. Torkar, kollar,det är nog inte så farligt, torkar lite till och ser att det ser värre ut än jag först trodde. Svartnar lite för ögonen.. Blä, det är ett litet snitt, går det rakt igenom? Nej, vilken tur.


Ringer Anajta, panik! Kan du komma över och kolla?? Hon kommer, det ser ok ut, vi behöver inte åka och sy fast örat. Han kommer inte förblöda och ser inte ut att vara dödsskadad, pjuh!


Men han har utan tvekan ont i örat. Jag var in nu när han sov och klistrade stripes över såret för att få det att hålla ihop och fast han sover som en stock så gnydde han och bara jag petade på örat så märks det att det gör jätteont.


Mitt hjärta. Var vi tvugna att dansa? Var vi tvugna att busa? Man måste ju få ha roligt, ska man kunna förutse allt som händer? Måste man sitta stilla för att de inte ska göra sej illa. Känns ju lite värdelöst att det alltid är när jag leker med honom som han gör sej illa..


  

Av Tessan - 25 oktober 2010 13:46

See you later!

Av Tessan - 24 oktober 2010 17:50

Myshelg med mina killar. Nu börjar vi bli söndagströtta. Blev ingen klippning på Virre igår, det gick inte,han blev helt galen.


Barnmorska imorgon.


Nu ska jag krypa intill min Lillkille och gosa lite och titta på Thomas Tåget. Det är söndag, mörkt, jobb och dagis imorgon, då får vi skrota resten av kvällen..


Om två månader är det julaftonskväll... Mysigt värre...


Av Tessan - 23 oktober 2010 16:09

Haha, nu läste jag mitt eget inlägg om boken jag köpte. Alltså hon sålde inte sej, hon sålde sig. Det vore ju konstigt om jag har klickat hem en bok om en tjej som säljer fisk. Så var det ju inte, jag antar att hon hamnat i trubbel och sålt sex, vilket ioförsej också kan lukta fisk. Men jag tror att denna historia är mer sorglig än en tjej på fisketur.

Av Tessan - 23 oktober 2010 16:00

Jag tyckte det var synd att Linda åkte ur idol igår, jag gillade henne. Ovanligt att den jag hejar på åker ur så tidigt, jag som alltid tycker rätt...   

Av Tessan - 23 oktober 2010 12:34

Jag har klickat hem lite skoj! Helt gratis!


Vi fick ett presentkort på en pocketbok från Dala Kraft, synd att inte utnyttja, så jag klickade hem nån sann berättelse om en tjej som sålt sej.


Ni kanske kommer ihåg att jag var med i Radio (mix megapol) och skämde ut mej i somras. Nähä, har jag inte berättat om det, konstigt... NOT! Jag vann ialla fall 2 skivor på Ginza och det presentkortet kom för ett tag sen. Fast jag kunde ju handla för det hur jag ville, jag var ju tydligen inte tvungen att ta 2 skivor så jag shoppade loss.


*En film till mej (en gammal töntig som jag råkade spela över som liten)

*En skiva med barnsånger (Alltid bra att ha)

*En pocketbok, Moa Herngren -Jag ska bara fixa en grej i köket (Det var den jag verkligen ville ha)

*Klas Klättermus, ljudbok (Den hade vi på LP hemma och jag brukade ligga på vardagsrummet hemma och lyssna på den när jag var sjuk när jag var liten)

*En julskiva med favvo julsånger! Tomtens favoriter tror jag den hette!


Och jag fick ändå pengar kvar på presentkortet! Helt fantastiskt! Jag älskar att shoppa gratis!!

Av Tessan - 23 oktober 2010 11:50

LEdig lördag. Virre bestämde att han skulle vara hemma och skrota med mamma idag. Bebis i magen har gymnastikuppvisning. Vi städar, tvättar och grejar. I eftermiddag kommer sandra hit och sätter saxen i Virres kalufs! De ska ta kort på dagis på tisdag så det är väl på sin plats. Mormor kommer hit och blir friserad också.


Jag var sugen på att ta en promenix till ÖB idag men Mike fick med sej mitt kort till jobbet så det vore ju en miss att gå ända dit och komma på där att jag inte har några pengar med mej.


Tror jag måste byta gardiner idag igen, jag testade de som jag hade beställt och som jag glömde skicka tillbaka men nej, de passar inte! Jag mår dåligt när jag ser färgkombinationen i rummet. Men jag har gett det en chans i alla fall.


Har kommit på att vårat hem behöver lite piff. Lite tavlor, detaljer och sånt. Men jag hittar ju inget! Har köpt ramar som ska vara ovanför soffan men hittar inget att sätta i. 50*70 ska bilderna vara, någon som har några förslag?

Virres rum behöver lite kärlek också.


Gissa om jag längtar tills Ikea kommer till Borlänge!

Av Tessan - 22 oktober 2010 18:43

Snart dax att stänga ihop butiken och gå hem till mina killar!

Jag längtar!!

Ovido - Quiz & Flashcards