Alla inlägg under oktober 2010

Av Tessan - 3 oktober 2010 11:05

Var det igår och jag var ledig från mitt vanliga jobb och hjälpte Micke i sin butik! Det var lite folk i början så jag fick börja med att driva på stan i en timmer ungefär. Det var länge sen jag gick runt utan barn och utan stress. Och då gick det plötsligt mycket fortare att gå igenom alla butiker man brukar vilja gå in i. Köpte ingenting (!) förutom två bakplåtar på myrornas.


Sen fick jag börja jobba. Jag stog i kassan och jag tycker själv att jag blev duktigare och duktigare hela tiden. Nu vågade jag till och med ge mej på Spelmaskinerna utan att Micke stod breve och tittade. Jag har ju tidigare sett maskinerna som övermäktiga och jag har nästan varit rädd för dom och gjort det enkelt för mej och sagt att jag kommer ALDRIG kunna lära mej de där. Nu har jag gjort det och även om det bara är ett par maskiner så kändes det bra. Jag växte lite av det. Det är ju förresten jättebra att jag kan med dom. Nu har de ju en chans att jag kan hjälpa till om det verkligen kniper nån gång och de måste vara sjuka eller nåt.


För första gången i mitt liv kan jag säga att jag ligger med chefen...



Av Tessan - 1 oktober 2010 11:40

Jag har glömt lägga ut bilder på Virres nya rum!


Så här såg det ut under arbetets gång i alla fall. Micke jobbade och Virre gick runt och sa att han va chefen. Och som de flesta byggchefer (antar jag) gick han runt och sa att han var chef och att han jobbar hårt och tog sej för pannan. Men inte blev det nåt gjort för han inte. Han gick mest runt och petade och kollade.. Men svetten lackade..


        

Av Tessan - 1 oktober 2010 11:28

Freeedag och jag får sluta tidigt! Jag älskar att sluta tidigt på fredagar, hämta Virre på dagis och åka hem och förbereda fredagsmyyys!! Virre älskar också fredagsnyset och därför är det extra kul!


Tror inte han direkt vet vad fredag är men själva begreppet gillar han. Lika som att äta strips, hamburgare och cola. Han är en riktig myspropp som tycker om när vi gör saker tillsammans allihopa och liksom lyxar till det lite. Direkt vi kommer ut från Mc Donalds och har satt oss i bilen så kan han vara hungrig igen och vara sugen på strips, hamburgare och Cola!


Ikväll kommer Farmor och farfar och hälsar på och gissa om det blir fredagsmys! Tacos, dricka, ostkrokar och chirre! Tända ljus och bara trevligheter! Ett glas vin hade varit att önska men det får vackert vänta tills nästa år   



Ovido - Quiz & Flashcards