Alla inlägg under mars 2010

Av Tessan - 10 mars 2010 09:07

Idag är det soligt och fint, hoppas det inte blåser så mycket! Vi ska gå ut en sväng och jag MÅSTE handla!


Mattips någon? Enkla, vanliga middagstips, jag har kört helt fast, jag blir galen!

Av Tessan - 9 mars 2010 22:57

Nu längtar jag efter mina nya tapeter, det ser verkligen förskräckligt ut i hallen. Men den som väntar på nåt gott.. Måtte det bli bra bara..

Ska gå hemma en dag till och titta på de innan jag ska jobba resten av veckan förutom lördag när jag ska hålla Virre så långt borta som möjligt ifrån tapetseraren Kjelle..


Mamma har varit här och fikat idag, trevligt. Det blir inte till att umgås på riktigt annars, vi ses mest när jag lämnar eller hämtar Virre och det blir så korta stunder. Så det var mysigt.


För övrigt har väl inte Virre haft sin bästa dag idag. Lite småfebrig och allmänt gnällig. Haft väldigt lätt för att bli ledsen och har visat mycket känslor idag, vilket gör det enklare än någonsin att få dåligt samvete när man tillrättarvisar eller säger till honom. Men efter en alvedon blev det lite bus i alla fall och sen på kvällen var han så trött så det sista kinket berodde nog på det.. Nu sover han sött och jag har svårt att hålla fingrarna borta från att gå och väcka honom.. Är nästan sugen på att lyfta över honom till våran säng så vi får vakna tillsammans imorgon. Men man ska vara tacksam att han sover i sin säng så han får ligga kvar tills han själv vill komma över.. Ska gå in och ge honom en puss på pannan innan jag går och sover nu!


Godnatt...

Av Tessan - 9 mars 2010 18:45

När jag var liten så umgicks mina föräldrar lite med ett annat par som hade barn i ungefär samma åldrar som mig och min äldre bror. Jag kommer inte ihåg att vi umgåtts men jag vet om det. På en gammal inspelad hemmafilm är Mamman i familjen med en kort sväng. Det är ungefär det jag kommer ihåg att jag har sett henne. Men jag har alltid tyckt att hon varit lite lik Yvonne Ryding, som är en favvo för mig, därför har jag tänkt på det varje gång jag sett filmen. Mina föräldrar och det andra paret har tappat kontakten och båda paren har separerat.


När jag för ett par år sedan jobbade på Lager 157 så fick jag syn på en människa som verkade bekant. Eller verkade bekant är väl lindrigt sagt. Jag visste att det var hon! Min mammas gamla vän. Hon måste trott att jag var skvatt galen. Gick först runt och liksom kollade in henne, är det möjligt? Känner jag verkligen igen henne från en inspelad smalfilm? Var sen tvungen att fråga..

-Hej, du känner inte igen mig va?! Och det gjorde hon såklart inte, jag var ju typ 3 år senast hon såg mig! Jag bad om ursäkt om jag verkade galen men frågade om hon inte hette Marianne och mycket riktigt, det gjorde hon! Jag förklarade vem jag var och hon blev minst sagt överraskad!

-Hur kunde jag känna igen henne? Helt galet att de få sekunderna hon är med i filmen, som spelades in för 20 (!) år sedan gör att jag känner igen henne idag! Vi pratade lite och jag skulle hälsa hem till familjen and so on.


Fick lov att ringa till mamma direkt efter för hela händelsen kändes så skum och hon blev också väldigt överraskad! Marianne var fortfarande kvar i butiken så de fick prata med varandra. Trodde bara att de skulle säga hej men det blev ett långt samtal. De bytte nummer och hördes av igen.


Va bra detta var av mig, nu är de vänner och pratar i telefon och träffas och fikar och verkar trivas jättebra tillsammans! Förhoppningsvis får jag träffa henne framöver också och kanske till och med hennes dotter som är ett år äldre än mig och som har två barn. Hon bor dock långt härifrån men nång gång i livet ska det väl hända, världen är ju inte större än såhär!

Av Tessan - 9 mars 2010 14:16

Var ut på uteplatsen nyss och nu är det nära nära.. Snart är det kaffepremiär där ute!


Virre är hemma och är febrig idag.. Väntar på att mamma ska komma och dricka lite kaffe med oss..

Av Tessan - 9 mars 2010 10:08

Hallen är i full gång igen och när jag kom hem igår hade min darling rivit tapeter och skrapat färg hela dagen. Nu ser det ut som f*n men efter helgen kommer det vara fint! Ska ringa och beställa tapeten nu!


Funderar på en sån här till hallen.. Vad tycker ni?

Av Tessan - 8 mars 2010 16:41

När jag var liten så drack jag kaffe. Men bara hos mormor för där fick man göra lite som man ville, jag fick stekt potatis med ketchup eller omelett till frukost. Jag fick röra i hennes gröt hur mycket som helst. Jag fick bada hur länge jag ville, ibland slapp man borsta tänderna och jag fick dricka kaffe! Det var nog mjölk och socker med kaffe men för mej var det kaffe. Samma sorts kaffe som mormor drack och som såg så gott ut. Satt i mormors knä vid fönstret och tittade på trafiken på stora vägen och drack kaffe.

När jag var fyra år (detta har jag fått berättat för mej otaliga gånger) så skulle mormor gå ut i potatislandet (åkern) och hämta potatis som vi skulle ha till lunch och jag fick plötsligt en craving. Gick ut på trappan och vrålade:

Moooormooooor! Jag ää Kaffessugen!!

 

 

Sitter på jobbet nu och dricker kaffe men det är inte samma sak. Önskar mej lite tillbaka till den tiden då jag rymdes i hennes knä. Sitta där i huset på hea och dricka kaffe med mormor. Dra in mormorlukten i näsan, fascineras av hennes otroligt mjuka och slappa hud och bara njuta av att få vara där och då.

 

Av Tessan - 8 mars 2010 12:57

Jag tycker att Kalle skulle gått vidare i lördags. Det tycker jag för att vi är kompisar!

Av Tessan - 7 mars 2010 02:10

Nu säger jag godnatt efter en mysig dag med Mormor Greta, Åsa, Kevin Wilma, Knack med grannsen!


Grattis Jessica och Pernilla till finalplatserna men jag hoppas fortfande att Anna Bergendahl tar hem alltihop med sin underbara låt!


This is my life!

Ovido - Quiz & Flashcards