Alla inlägg under mars 2010

Av Tessan - 13 mars 2010 22:16

Är så glad att Anna vann!! Klart bästa låten!


Jag sa ju det!!


Vinglaset Here I Come!! Weeeha!!

Av Tessan - 12 mars 2010 22:56

Ååå så trött så trött!


Vilken konstig dag det har varit idag. Jag har varit och är jätteglad för en av mina vänner! De ska få en bebis!!! Och nu tror jag att manfår prata om det utan att det är hemligt!! Jag ska snussa sen när den kommer!


Jag har varit lite lessen för att en av mina arbetskompisar tackade för sej för ett halvår och ska jobba på ett annat jobb. Hon kommer ju komma tillbaka men jag kommer sakna henne massor! Det var jobbigt att säga hejdå idag för vi

kommer antagligen inte jobba tillsammans på ett helt halvår!


Nu ska jag kolla lite teve sen blir det nanna!! Natti natti!

Av Tessan - 11 mars 2010 17:47

Å vad ont i huvet jag fick nu på eftermiddan! Måste vara för att jag har ätit på tok för lite godis idag!

Av Tessan - 11 mars 2010 14:37

Det blev pastasallad till lunch idag eftersom jag glömde matlådan hemma. Typiskt, när jag för en gångs skull har låda. Salladen var god men de glömde en viktig ingrediens.. Pastan! Så nu kommer jag nog bli hungrig lite tidigare idag. Fast det blir man ju i alla fall när man äter sallad. Jag äter inte lika mycket då, jag slutar äta tidigare men inte för att jag är mätt, inte för att det inte är gott utan för jag tycker att det blir tråkigt att äta. Det är bara kul i början, sen tröttnar jag.. Tur man inte bantar på heltid!

Av Tessan - 11 mars 2010 13:16

Bjussar på en bild på årets första utefluga! Kom och landade på trappan igår när vi satt och fikade! Välkommen Våren!



Visar också en bild på vårat konstiga träd på framsidan.. Undrar om de förra ägarna har råkat plantera det upp och ner???


     

Av Tessan - 11 mars 2010 12:13

Tjipp tjopp sa det och så var mitt konto ca 3000 kronor tommare. Storhandling på Willys och tapeter! Men vi har tak över huvet och mat på bordet! Bokstavligt talat..


Virre var så jäkla rolig när vi var och handla, vad har jag gjort för att förtjäna denna underbara skrutt??? Så duktig så, gick inte ifrån mej alls och var huuur snäll som helst! Helt underbar är han och har varit ett mönsterbarn senaste dagarna..


Sol idag igen, lovely men idag jobbas det! Ska gå ut en sväng på lunchen få se om jag hinner dra i mej lite av den!


  

Av Tessan - 10 mars 2010 22:01

Jaha då är man fast i Greys också då.. Har sett de sista avsnitten nu och gillar det..


Micke är iväg och spelar badminton, Virre sover. Jag har vikt tvätt och kollat Greys. Var in och tittade till LillVirre nyss och det luktar VictorSov i hans rum. Skulle det lukta vuxenSov så skulle man antagligen tycka att det luktade illa men jag kan inte tycka att hans sov luktar det minsta illa. Jag drar in hans lukt djupt in i näsan och drar handen över hans mjuka hår som spretar åt alla håll. Han ser så fridfull ut, undrar vad han drömmer..? Jag kan stå och titta på honom i all evighet, tänk att jag och Micke tillsammans har skapat detta mirakel, vårat under! Vårat ALLT! Och tänk att man kan älska en liten människa så mycket! Tänk att mitt hjärta hoppade över i hans händer den dagen han föddes. Han får gärna hålla det med sina små händer, sina underbara, mjuka, lena och snälla händer!  

hjarta



Av Tessan - 10 mars 2010 17:20

   


Jaapps, jag har varit ledig idag och såhär trevligt har jag haft det! Satt mot väggen i ungefär en timme kanske, plockade lite, grejade lite. Pappa kom förbi och lekte med Virre, då fyllde jag på kaffekoppen igen och satte mej en stund till. Pappa hade köpt en bok till Virre, de satt och läste den, jag läste inte, jag satt i solen. Jag njöt, och som jag njötte!

Vilken fantastisk dag! Vi ville inte ens gå in och laga mat! Såna gånger skulle man ha en husa. Eller ja andra gånger också såklart men speciellt såna här dagar!


Snälla snälla solen, stanna hos mej! Jag behöver dej!! Som en blomma behöver vatten, som en kaffekopp behöver en svätt mjölk. Snälla! Stanna. Hos. Mej! Pleeease!

  

Ovido - Quiz & Flashcards