Alla inlägg den 8 april 2010

Av Tessan - 8 april 2010 22:46

Har kämpat med att få en liten skrutt att sova länge nu. Han var så trött så han kunde inte sova för det och då blir det bara massa tok. Men efter två vällingflaskor så nannar han sött nu sånär som på hostan som stör emellanåt.


Ska gå ner i tvättstugan och kolla hur mitt lilla projekt har gått.. Har länge dragit mej för att färga överdragen till uteplatsmöblerna fast jag har haft färgen hemma. Tänkte först sy nya, men orkade inte. Tänkte färga men det kändes jobbigt om ALLA kläder jag tvättar efter det skulle bli svarta också, men om det skulle stanna i maskinen så skulle de väl inte få sälja sån färg!? Jaja, idag tog jag mig i kragen och gjorde det iallafall. Får väl bara tvätta svart i några omgångar nu då.. Ska bli kul och se om det blev bra.


Har även dragit fram och dammsugit och moppat under soffan idag, det var välbehövligt, säger inte mer om det.


Annars har det mest blivit en skrotdag, kollat lite film med Bus och tagit det lugnt. Fickju som sagt hämta honom från dagis igår och är man hemma och är sjuk så är man hemma och är sjuk. Ingen lek ute och inga tvära kast då inte, då är man hemma hela dagen! Men han har haft en feberfri dag idag nu så är han fri imorgon så gör vi ett försök på dagis.


Imorgon väntar jobb som jag ser fram emot. Det har varit så mycket tråkigheter på sistone och på jobbet har jag lite nya kul grejer jag måste göra så det känns roligt! Kommer massa nya fina kläder hela tiden nu både på tjej och kille och omhänget är i full gång, jag hoppas lite att de inte hunnit klart idag..


  

Av Tessan - 8 april 2010 09:46

Av en slump hittade jag en bloggsida som jag önskar att jag inte hade hittat. En ung tjej som svälter sej. Det är så beklämmande. Jag vill också vara smal och snygg men det finns så mycket mer i livet.

Fler tjejer med samma problem ansluter till dessa bloggar och de uppmuntrar varandra och lär varandra hur man gör för att klara hunger, hur man bäst gör för att spy upp maten och tömma magen.

Jag skrev en kommentar i en av dessa bloggar och fick ett svar tillbaka om att jag skulle hålla mig utanför deras liv. Tänker inte publicera kommentaren då jag inte vill länka till bloggen.


Jag trodde inte att den första bloggen jag hittade var på allvar. Men efter att ha kollat runt lite och kollat kommentarer så inser jag att det är på riktigt. De kör dubbla bloggar och föräldrarna har adressen till den ena, gissa vilken..


Dessa tjejer behöver hjälp! Vi snackar om tjejer som är 15 år! Hur kan de må så dåligt? De skriver att de vill bli lämnade ifred, men samtidigt fläker de ut sitt liv på nätet och jag tolkar det som ett rop på hjälp även om de gömmer sig bakom att det är för att hitta likasinnade. Se er runt i er omgivning, har ni tjejer (eller killar) i er närhet som mår dåligt? Vad kan man göra för att hjälpa? Kan man hjälpa någon som inte vill ha hjälp?

Presentation

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Bloggar jag följer

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

RSS

sök


Ovido - Quiz & Flashcards