Alla inlägg under december 2010

Av Tessan - 17 december 2010 17:59

Jag vill ha den och den och den och den....

Någon är i himmelriket!  

Av Tessan - 17 december 2010 16:56

Dessa julkort.. Varför kommer jag alltid på det när det är för sent?? Jag har glömt i år igen. Så ni som inte har fått nåt julkort från oss i år är ungefär lika bortglömda som alla vi har tänkt att skicka till..

Men vi önskar förstås alla en God Jul!

Man vill ju så gärna som mamma att man lyckas ta ett fint kort på sitt barn, skicka iväg till nån fotosida, göra ett fint julkort och skicka till alla man känner. Men ibland är det svårt att få till det perfekta kortet.. Och det är väl iofs lite charmigt det med..

Efter jul så har man en hel bunt med trevliga julkort från vänner och bekanta, både med foto och utan och i ärlighetens namn, vad gör ni med de??

Alltså man vet inte riktigt var man ska göra av alla, man vill inte gärna kasta för det är ju oftast ett fint foto och det ligger massa jobb och en fin hälsning bakom. Är eran julkortskartong lika överfull som min??


Nästa år ska jag vara i tid. Då ska jag ta det perfekta kortet och skicka till er! I år verkar det kört. Jag tror jag kör på mail i år och räknar ut vad de skulle ha kostat och sätter in pengarna på barncancerfonden. Nästa år kör jag både och.

Men jag tycker det är jättekul att få julkort, jag ska försöka att inte få dåligt samvete över att jag inte skickat några när jag öppnar de vi eventuellt får iår. Jag ska bara bli glad!


Av Tessan - 17 december 2010 12:03

För ett tag sedan så köpte jag en grej bara för att ha en ifall jag skulle behöva den någon gång. Tänkte att den egentligen var ganska onödig men den var billig och jag tänkte att det kostar väl inte mycket att ha den liggandes i kökslådan..

Jag tyckte faktiskt att det var en rätt töntig sak och att man gott kunde använda en kniv eller något istället. Hade någon sagt till mej då att jag skulle använda den dagligen och ibland flera gånger om dagen så skulle jag nog ha skrattat..


Men den är så bra! Om den gick sönder så skulle jag köpa en ny direkt!


Ta Dam! Vad kan det vara??? Jo den Fantastiska Äppeldelaren!!


Av Tessan - 17 december 2010 11:50

Fredag och Virre är hemma från dagis.. Känns lite töntigt att stå och betala en heltid och ha honom där max 10 timmar i veckan som det har blivit nu sista veckorna. Men jaja, snart blir han gratis där så det jämnar väl ut sej.


Det snöar massor och har kommit en hel del under natten! Kul! Ska ut och skotta undan lite sen.  Vi har varit inne alldeles för mycket på sistone när det har varit smällkallt. Idag är det alldeles perfekt temperatur! Synd att jag har dåligt med vinterkläder bara men det är inte så länge kvar nu. Virre brukar se ut som en kalv på grönbete när det har kommit såhär mycket snö.


  

Av Tessan - 16 december 2010 19:12

Men fy vad jag är på dåligt humör.. Inge kul alls. Det blir till och vara soffpropp ikväll. Bara vara. Jag och Micke är jättebra på att bara vara. Det är så skönt med att vara tillsammans med någon som förstår en och som låter en vara när man behöver det. Han är här med mej, utan att säga så mycket. Han är nära, men låter mej vara långt borta. Om jag vill ha en kram eller ligga med en arm runt mej så är hans famn alltid öppen.. Härligt!

Av Tessan - 16 december 2010 19:04




Pyjamasar storlek 98/104

Av Tessan - 16 december 2010 17:11

Efter en sån här tur på Ica Maxi är jag beredd att ställa mej i sällskapet "Vi kan inte handla med barnen med oss" Men jag räknar till 100 ungefär 5 gånger, biter ihop, tar ungen under armen, betalar och åker hem. Förhoppningsvis har en liten läxa satt sej till nästa gång. Mitt tålamod var inte vad det brukar idag heller och stubinen brann fortare än vanligt. Kan ha med förkylning, graviditet, för mycket kläder och mycket folk att göra..


Komiskt inlägg med tanke på det tidigare idag angående julklappar.. Tur man inte kan vara långtjurig på en treåring. Han har ju tydligen glömt och gått vidare för länge sen.. Det är något man måste lära sej när man har barn, i vanliga fall kan jag gå och tjura i en evighet men det är ju ingen vits om den man tjurar på har glömt det fortare än man har hunnit sätta på bilbältet och tagit sej hem..

Av Tessan - 16 december 2010 14:07

Var hos barnmorskan idag. Allt ser bra ut och vi pratade lite förlossning och så. Vi diskuterade om jag är störd eller inte eftersom jag inte är ett dugg nervös inför förlossningen utan mer längtar. Många kan tycka att det är lite konstigt med tanke på hur dramatiskt det var förra gången. Men hon trodde inte att jag var störd utan att jag bara hade lyckats lagt det bakom mej och gått vidare med öppet sinne. Jag köper hennes teori.


Men bebisen i magen retas lite. Sist låg h*n med huvudet neråt och var ruckbar, ganska hårt satt h*n utan att vara fixerad. Men idag hade h*n glidit upp igen och var rörlig! "Så här är det inget på gång än på ett tag" Nähä men tack du!


Huvudsaken är väl att det ser bra ut och att vi mår bra. Men jag börjar ärligt bli lite less. Inte på att vara gravid så, det tycker jag är fantastiskt, men jag är så otymplig! Jag vill ha tillbaka min kropp. OM det blir en bebis till så lovar jag att det kommer ligga planering bakom. Då blir det en sommarbebis! Punkt!

Ovido - Quiz & Flashcards