Alla inlägg den 27 december 2010

Av Tessan - 27 december 2010 11:56

Victor har fått ett tomtetåg från guldfynd av oss.. Han har lekt massor med det och eftersom det inte var så dyrt så har han fått gjort det även fast det är av porslin.


Jag stog i köket och lagade mat en kväll.. Virre kom in..


"Mamma, får jag göra lite last åt tåget?"

Ja, det är klart du får..


Jag kom in i vardagsrummet efter en stund.

Lärdomen av detta är att inte svara på saker man inte vet vad det riktigt handlar om. Han hade hittat frigoliten som tåget var nerpackat i och gjort "last" av.


  

Av Tessan - 27 december 2010 10:31

Julen är över för iår. Det tycker iofs jag att den är redan på julaftons kväll men nu är juldagarna över också. Julen blev lugn och vi var hemma hela julafton. Skönt när det börjar lida mot kväll, alla åker hem och man redan är på plats. Soffan står redo att ta emot och man kan bara kasta sej ner! Vi lämnade allt och tog reda på hemmet på juldagen.


Igår tog jag och Virre en heldag i gustafs. Det var hemskt länge sen sist och det var skönt att komma "hem" lite. Vi åt tacos och myste lite hos morfar och hos mormor.


Idag tar vi det bara lugnt, tittar på en ny film som Virre fick. Han leker med sitt tåg som är påfyllt med massa nya vagnar. Han kom nyss till mig och sa "Mamma, det var så kul att jag fick så många paketer" Han är supernöjd och det är så roligt att ha en tacksam unge.


Jag har fått strikta order från Micke och några till runt om mej att ta det lugnt den här veckan.. Det är ju så nära nyår nu så det vore nästan retsamt att föda barn nu. Men tro mej, jag är mer än nöjd. För min del är h*n välkommen när som helst. Ska nog till och med packa en väska vilken dag som helst nu.

Ovido - Quiz & Flashcards