Alla inlägg den 23 december 2010

Av Tessan - 23 december 2010 18:22


God Jul på er Alla!


Tack för alla fina Julkort vi har fått!   


Sköt om varandra, ät mycket god mat, njut en stund och ha en lugn skön jul!  

Av Tessan - 23 december 2010 16:40

Hemma igen. Har varit ute på en allt annat än angenäm promenad. Det var en dum idé att gå ut, men nu är det gjort och vi fick lite kall, myggfri luft i lungorna. Trodde aldrig vi skulle komma hem men det gjorde vi och kinderna är blossande röda. Kaffe och lite godis på det här. Jag och Virre sitter i soffan och har lite dan före julaftonmys.


Väntar på att ugnen ska bli varm, skinkan ska griljeras. Sen blir det till att städa lite. Sen blir det soffmojs. Uppesittarkväll med tv4, jag anar att det mesta kommer handla om trav ikväll men det gör inget bara vi är tillsammans. Jag och min familj. Min älskade lilla familj!

Av Tessan - 23 december 2010 11:02

Idag är det bara det sista stöket kvar. De sista köttbullarna är inne i ugnen och vi ska plocka och städa lite. Jag går ifrån den gamla skolan och storstädar på annandagen. Det blir ju i alla fall stökigt igen imorgon efter att all mat är äten, fikat är fikat och paketen är upprivna. Jag städar av och dammsuger och ser till att dammråttorna sprungit väck bara.


Vi ska faktiskt gå ut idag en sväng. Det är bara 13 grader kallt. Helt sjukt att säga bara.. Men så är det. En liten tur blir det för att inte behöva vara inne hela dagen.


Är så glad över att inte vara ute och trängas med alla Tomtar på stan eller kupolen. Jag tror aldrig att det har inträffat att jag varit klar så tidigt. Har jag blivit vuxen?


Jag längtar efter våran bebis nu. Men inser att det skulle vara helt åt skogen om det satte igång. Jag vill ju vara hemma julafton. Jag har nästan glömt hur det är att leva med en vanlig kropp. Jag har glömt hur det var att känna sej smidig och kunna böja mej ner efter en tappad sak utan att bli röd i ansiktet och få svimmningsattack. Det ser jag fram emot att få uppleva igen. Min Kropp.

Jag kommer antagligen att behöva gå till barnmorskan den 13 januari som jag har uppsatt.

Jag vill veta vem som bor därinne.. Tänkte på det igår att när folk frågar om jag känner vad det blir.. Det blir ju inte något, det ÄR ju redan något. Konstigt, Det har varit en flicka eller pojke sedan jättelänge och vi vet inte alls. Det är ju jäkligt häftigt egentligen.

Jag vill veta nu! Jag vill pussa och snussa på h*n. Jag vill ha h*n i min famn.


  



Ovido - Quiz & Flashcards