Alla inlägg under januari 2010

Av Tessan - 20 januari 2010 09:35

Jag fräste iväg och skulle lämna tillbaka min Volume Master eftersom jag fick två stycken i julklapp. Öppet Köp tiden går ut om någon dag så det var på tiden. Åkte till pappas jobb och hämtade kvittot och skulle sen lämna tillbaka den. Tillbakalämningen gick bra men jag fick inte tilbaka några pengar, Eftersom min pappa hade betalat med kort så skulle de sätta tillbaka pengarna på kort. Jag skulle dra mitt kort men det fick jag inte då det inte var betalt med det kortet. Nähä sa jag vad gör jag då? Min pappa är ju inte här? Nä då fick de inte ge några pengar. Det var för att förhindra kortbedrägerier. Och för att man inte skulle kunna ha hittat ett kvitto och komma och försöka få tillbaka pengar på det. Men hallå! För att kunna få tillbaka pengar på något måste man ju ha varan också.. Och om det nu skulle vara så att jag har hittat en volume Master och ett kvitto nånstans så kan jag tycka att den riktiga ägaren får skylla sej själv om den slarvat bort det.. Om jag hade slarvat bort det så hade jag ju blivit arg på mejsjälv och inte ifrågasatt butiken som tar emot den.


Jaja. Vad gör jag då då, frågade jag?? Och vet ni vad???


-Jag fick ett presentkort på beloppet!!

"Kan jag använda det här överallt då menar du??"

-Ja, på alla *******Butiker..

"Ja, men jag vill inte ha något här, jag har ju öppet köp på den och vill köpa mej en annan julklapp för de här pengarna"


Så till slut blev jag lovad att komma och lösa in det mot kontanter NÄR min pappa var med och hade sitt kort där.. Men om jag vill använda presentkortet så går det bra utan honom.. Hmm.. Det viktiga var alltså inte att rätt person fick pengarna, det viktiga var att pengarna skulle användas där! Konstigt system. När jag kommer nästa gång så blir jag inte förvånad om jag inte får lösa in det. Man får väl aldrig lösa in presentkort mot kontanter??

Och nu måste jag alltså åka till borlänge igen bara för detta och dessutom ha min pappa med mej!


Jag är säker på att hon gjorde precis som hon blivit tillsagd men jag tycker det är hemskt konstigt att man får ge ut presentkort till "fel" person om man inte får ge ut pengar. Hade hon bara sagt nej och dragit bedrägeri historien så hade hon haft mej, men detta köper jag inte. Sorry!

Av Tessan - 18 januari 2010 23:03

Halltapet med en vit-grå panel under??


Tapet från Rusta


Bra eller Anus??

Av Tessan - 18 januari 2010 22:34

Nu ska det bli ordning på torpet. Jag är så jäkla trött på allt krångel varje kväll.. Virre vill aldrig somna! Antingen är det för att han sover förlänge på dagen eller också är det för att han är övertrött! En sak är säker, nu blir det hårdare puckar! Det kan inte vara meningen att läggningen ska hålla på till klocka är 22 på kvällen. Då är det ju dax för mej att gå å sova! Sen sover han till sent på morgonen. Nu blir det kvällsmat halv 7, borsta tänderna, pysse på och sen i säng. Ingen dagssovning, inge bus när mamma kommer hem från jobbet på kvällen! Det måste ju vara bättre att sova ordentligt på natten istället och klara sej utan lunch lur. Det kanske räcker att ta det lugnt och sitta och mysa?! Halv 8 på kvällen ska väl en sån här liten parvel ligga i sängen?? Eller??


Sen ska det väl bli ordning på kvällstiderna? Jag blir så himla frustrerad när han vägrar och bara krånglar.. Men men.. Är man inte trött så är det så..

Sms

Av Tessan - 18 januari 2010 18:23

"Tjena bruden! Jobbar du imon? Kanske vi kan ta en coffee på Waynes?  Z"

Av Tessan - 18 januari 2010 17:55

Micke skulle berätta något om en person och jag kunde inte riktigt komma fram till vem han menade..


M: Men du vet hon som jobbar på .....?

T: Ja men vem av dom? Hon med page? Brunt hår?

M: Ja typ brunt, men jag vet inte hur långt..

T: Heter hon *******??

M: Njae, jag vet inte vad hon heter..

T: Men.. Hon som ser ut som hon är duktig på att sopsortera??

M: Jaaa, precis!! Hon menar jag!


T: Jaha ja, ja men hon heter ********!

M: Ja då var det ******** jag menade.

T: Vad var det med henne??

M: Jag kommer inte ihåg..

Av Tessan - 18 januari 2010 17:51

Läste i aftonbladet att en tjej har fått sparken från Mc Donalds för att hon skrivit dåliga saker om sin arbetsplats på sin blogg.

Alla tycker väl att det är mer eller mindre kul att gå till jobbet vissa dagar?! Men man har ett eget ansvar att ta tag i sitt liv om man vantrivs, gör något åt saken istället för att bara gå å gnälla! Sök andra jobb till exempel. Visst har alla rätt att säga och skriva vad man tycker och tänker men då får man även ta konsekvenserna av det.


Eller??

Av Tessan - 15 januari 2010 17:16

Soffläge ikväll???


Jeehoo ja det kan man säga! Utan tvekan! Mysproppar ska vi va!

Av Tessan - 15 januari 2010 16:05

Idag är jag trött! Liksom slut i kroppen och vill ingenting. Var en grinig morsa imorse innan vi skulle till dagis sen fick jag dåligt samvete för att jag hade varit grinig och så blev jag ännu grinigare. Vill hem och vila. Känner inte för något alls och även fast vi har fått jätte mycket nya fina kläder till jobbet så känner jag inte den där WOW känslan som jag brukar. Jag sjunger inte med i musiken sådär som jag brukar, jag kvittrar inte som jag brukar och jag ler inte som jag brukar. Det är bara för att jag är grinig.

Ovido - Quiz & Flashcards