Alla inlägg under januari 2010

Av Tessan - 23 januari 2010 12:37

Nu har pippisarna hittat till oss och sitter och mumsar frön och talgbollar! Kul! Lisen ligger i fönstret och tittar på dom och smattrar med tänderna!! Knasboll!!

Av Tessan - 22 januari 2010 17:17

Våran katt har blivit sådär supermysig igen nu efter att kattungarna flyttat, men jag tycker att det tog ganska lång tid.

Nu är det som om hon är kär i mej på kvällarna, hon lägger sej på mej och förföljer mej överallt! Och när hon är som gosigast då gör hon något konstigt. Hon nafsar tag i min haka med hörntänderna och sitter så en liten stund. Det gör alltså inte ont eller så men första gången hajade jag till för jag tänkte att herre gud ska hon bita mej nu också?! Flera gånger per kväll händer det, men bara när hon gosar och får gos tillbaka. Konstig katt! Men så snäll och super snäll med Victor fast han jagar henne och tror att hon vill busa lika hårt som han vill.


Det ligger en lite speciell historia bakom våran katt, hon har inte haft det så bra innan hon kom till oss, så därför känns det så skönt när hon visar att hon trivs och gosar med oss.  


Våran lilla Skrutt Lisen!!  

Av Tessan - 22 januari 2010 15:59

Inatt har jag dansat med Zlatan i Let´s Dance.


Han är jättelång!

Av Tessan - 22 januari 2010 10:01

Å han har så ont in armen idag och är lite febrig, plutten. Vi får trixa lite så han får vara hemma från dagis och ta det lugnt med mamma och pappa.. Mamma på förmiddan och pappa sen. Ikväll får det bli myyys!!

Av Tessan - 21 januari 2010 21:47

Inatt vaknade jag med ett ryck igen och fick lov att väcka Micke för att krypa in i hans varma famn. Jag blev jagad. Det var knark inblandat o jag skulle spränga ligan. Jag blev jagad av Frank Wagner. Även fast jag vet att många tjejer suktar och drömmer våta drömmar om honom så kan jag lova att detta inte var någon angenäm upplevelse. Fy då! När jag drömmer mardrömmar så får jag alltid ont i magen och det ger sej inte fast jag vaknar utan håller i sej tills jag somnat om igen.


Drömmen efter det var trevligare men väldigt tramsig så det var inget att lägga mer energi på. Men jag är fortfarande helt slut på morgnarna när jag vaknar, pjuh!


Undrar när detta ska lägga sej, jag har ju drömt så intensivt en så lång period nu. Lite småmysiga drömmar sådär gör ju inget men det här är för mycket! Min hjärna orkar inte mer!

Av Tessan - 20 januari 2010 21:48

Nu är inte matchen slut än, men det är så frustrerande när man verkligen vill att Sverige ska vinna!! Ååååå Gör Mål!! Många mål!!

Av Tessan - 20 januari 2010 21:17

Det blir inte tapeten jag visade.. Var och hämtade lite tapetprover idag och den var med bland dom och den var den enda som blev Nej direkt för min sambo.. Men jag lurar på en av de andra jag tog hem.. Det blir nog bra till slut, jag har bara lite svårt att bestämma mej...

Av Tessan - 20 januari 2010 21:06

Har varit ledig och jag tycker att jag och Virre har haft en supermysig dag! Lekt med brudarna i gustafs och haft det goos! Träffat delar av GGF och det var efterlängtat!


Virre sov lite tidigare än han brukar idag och det var bara lite lite krångel nu när han skulle sova. Det kan vara så att det närmar sej mer och mer att han inte behöver sova på dagen snart, hur gamla är de när de slutar med det??? Han har ju aldrig varit någon storsovare direkt.. Jo på natten men inte på dagen.. Kanske är mammas kille så stor att han ska vara vaken hela dagarna?!


Jojo på jobbet ringde idag och frågade om jag ville byta tid med henne imorgon, jag var inte så svår att övertala. Då hinner jag följa med på vaccinering nr 2 för Skrutt. Sen ringde Therese och frågade om jag kunde ta pass åt henne nästa vecka. Jag var ungefär lika svårövertalad där.. Så nu blev det full jobbvecka nästa vecka också! Lovely!!


Ovido - Quiz & Flashcards