Alla inlägg den 4 januari 2010

Av Tessan - 4 januari 2010 22:11

Det julröda åker och det rosa åker fram!

Dax att städa bort julen snart, gör nog det till helgen när jag är ledig!

På fredag ska jag och Virre ut på ett litet äventyr, han är ju så himla förtjust i tåg så jag tänkte faktiskt att vi skulle ta tåget till borlänge och hem igen. Spännande va?! Nja kanske inte men för en tvååring som aldrig åkt kan det vara nåt i hästväg! Tänk va han ska berätta för pappa när han kommer hem från jobbet på fredag kväll! Kul!


Så här på kvällen blir jag alltid så himla sugen på att äta något gott! Det blev en apelsin ikväll men hur kul är det egentligen? Måste vänja mej vid det bara.. Har för övrigt varit jätteduktig under hela dagen annars. Nöjd med min första dag. Har fixat matlåda till imorgon också så jag inte ska behöva falla för frestelsen imorgon på jobbet!

Av Tessan - 4 januari 2010 12:58

Om jag blundar riktigt hårt och verkligen anstränger mej så känner jag nästan lukten och värmen ifrån att sitta en vacker vårdag på min uteplats och dricka kaffe! 

Å vad jag längtar!

Av Tessan - 4 januari 2010 10:18

Då har första måndagen på första året kommit. Dagen jag sett fram mot med skräckblandad förtjusning. Det är dax att ta tag i livet. Motionera lite, äta lite bättre och skippa godiset. Känner inte att jag ska banta, det är fel ord att använda eftersom jag faktiskt inte tycker att jag behöver det utan mer bara komma igång och piggna till. Dax att ta reda på vem jag är utan den där chokladbiten i handen. Känna hur det känns att inte behöva ta den där godisbiten i soffan varje kväll. Att kunna gå in på affären och faktiskt gå förbi godishyllan.

Ska försöka komma igång med lite motion om så bara några promenader i veckan. Nu är det ju så himla kallt igen men jag ska försöka ta mej ut lite i alla fall! Ska försöka spara lite pengar genom att ha med mej matlåda till jobbet, något som händer alldeles för sällan. Äta lite mer grönsaker och vara lite mer rädd om tänderna. Om jag fixar att bli kvitt sötsuget så har jag gjort det bra, jag har ett sockerintag som inte är av denna värld! Jag får nog vara lycklig att min ämnesomsättning verkar ha ändrats i samband med graviditeten annars hade jag nog varit väldigt tjock nu.

I min dröm väger jag 7 kg mindre än jag gör nu och är pigg och kry. Dit ska jag!



Vill länka till min kompis Kalle som gjort en egen hemsida! Han är in till mej på jobbet varje dag och hälsar på! I ur och skur kommer han in och är alltid lika glad och trevlig! Han är en fena på datorer! Kika in till honom! Skriv gärna nåt snällt till honom i gästboken så blir han jätteglad!


www.karl-erik.enblom.dinstudio.se  

Ovido - Quiz & Flashcards