Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Tessan - 20 januari 2010 21:48

Nu är inte matchen slut än, men det är så frustrerande när man verkligen vill att Sverige ska vinna!! Ååååå Gör Mål!! Många mål!!

Av Tessan - 20 januari 2010 21:17

Det blir inte tapeten jag visade.. Var och hämtade lite tapetprover idag och den var med bland dom och den var den enda som blev Nej direkt för min sambo.. Men jag lurar på en av de andra jag tog hem.. Det blir nog bra till slut, jag har bara lite svårt att bestämma mej...

Av Tessan - 20 januari 2010 21:06

Har varit ledig och jag tycker att jag och Virre har haft en supermysig dag! Lekt med brudarna i gustafs och haft det goos! Träffat delar av GGF och det var efterlängtat!


Virre sov lite tidigare än han brukar idag och det var bara lite lite krångel nu när han skulle sova. Det kan vara så att det närmar sej mer och mer att han inte behöver sova på dagen snart, hur gamla är de när de slutar med det??? Han har ju aldrig varit någon storsovare direkt.. Jo på natten men inte på dagen.. Kanske är mammas kille så stor att han ska vara vaken hela dagarna?!


Jojo på jobbet ringde idag och frågade om jag ville byta tid med henne imorgon, jag var inte så svår att övertala. Då hinner jag följa med på vaccinering nr 2 för Skrutt. Sen ringde Therese och frågade om jag kunde ta pass åt henne nästa vecka. Jag var ungefär lika svårövertalad där.. Så nu blev det full jobbvecka nästa vecka också! Lovely!!


Av Tessan - 20 januari 2010 09:35

Jag fräste iväg och skulle lämna tillbaka min Volume Master eftersom jag fick två stycken i julklapp. Öppet Köp tiden går ut om någon dag så det var på tiden. Åkte till pappas jobb och hämtade kvittot och skulle sen lämna tillbaka den. Tillbakalämningen gick bra men jag fick inte tilbaka några pengar, Eftersom min pappa hade betalat med kort så skulle de sätta tillbaka pengarna på kort. Jag skulle dra mitt kort men det fick jag inte då det inte var betalt med det kortet. Nähä sa jag vad gör jag då? Min pappa är ju inte här? Nä då fick de inte ge några pengar. Det var för att förhindra kortbedrägerier. Och för att man inte skulle kunna ha hittat ett kvitto och komma och försöka få tillbaka pengar på det. Men hallå! För att kunna få tillbaka pengar på något måste man ju ha varan också.. Och om det nu skulle vara så att jag har hittat en volume Master och ett kvitto nånstans så kan jag tycka att den riktiga ägaren får skylla sej själv om den slarvat bort det.. Om jag hade slarvat bort det så hade jag ju blivit arg på mejsjälv och inte ifrågasatt butiken som tar emot den.


Jaja. Vad gör jag då då, frågade jag?? Och vet ni vad???


-Jag fick ett presentkort på beloppet!!

"Kan jag använda det här överallt då menar du??"

-Ja, på alla *******Butiker..

"Ja, men jag vill inte ha något här, jag har ju öppet köp på den och vill köpa mej en annan julklapp för de här pengarna"


Så till slut blev jag lovad att komma och lösa in det mot kontanter NÄR min pappa var med och hade sitt kort där.. Men om jag vill använda presentkortet så går det bra utan honom.. Hmm.. Det viktiga var alltså inte att rätt person fick pengarna, det viktiga var att pengarna skulle användas där! Konstigt system. När jag kommer nästa gång så blir jag inte förvånad om jag inte får lösa in det. Man får väl aldrig lösa in presentkort mot kontanter??

Och nu måste jag alltså åka till borlänge igen bara för detta och dessutom ha min pappa med mej!


Jag är säker på att hon gjorde precis som hon blivit tillsagd men jag tycker det är hemskt konstigt att man får ge ut presentkort till "fel" person om man inte får ge ut pengar. Hade hon bara sagt nej och dragit bedrägeri historien så hade hon haft mej, men detta köper jag inte. Sorry!

Ovido - Quiz & Flashcards