Alla inlägg under mars 2009

Av Tessan - 3 mars 2009 19:14

sitter på bussen på väg hem från jobbet.. Snart är klockan 8 och det blir Rosing.. Kan väl inte säga att jag ser fram mot det annat än å få se om de visar vem som knarkar eller om det är som jag sa.. Sen är det dax! Höjdpunkten hittills iår.. Desperate börjar igen! Å vad jag har längtat efter er!

Av Tessan - 3 mars 2009 11:27

Ååå, ikväll är det äntligen dax! Klockan 21 flyttar hemmafruarna hem till oss igen! Som jag har väntat!

Av Tessan - 2 mars 2009 22:42

Jag vet att du är här.. Tyckte jag kände det nyss. Tack.. Sitter du i fotändan och vakar över mej inatt? Jaså, alla nätter? Tack.. Är det du som sjunger vaggvisan när jag inte kan somna? Tack..Grattis på namnsdagen.. Där uppe.. Bland molnen.. Hoppas solen alltid skiner där..

Av Tessan - 2 mars 2009 15:22

300 g Bregott (grönt)

2,5 dl Maizena mjöl

1 kkp Strösocker

3 dl Vetemjöl

1 tsk Bikarbonat

1 tsk Vaniljsocker


Vispe Bregott och socker poröst, blanda i resten av ingredienserna

Fyll små formar


175 grader 30 minuter Mitt i ugnen


Sååå goda, jag ska baka dom ikväll när jag varit och handlat. I morse har jag och Virre bakat tre sockerkakor för igår när mamma och Alfred kom hit insåg jag skamset hur tattigt det är att aldrig ha nåt att bjuda på till kaffet. Och nu har vi frysen på uteplatsen så jag kan inte gå och nalla kakor bara sådär.. Pappa och Robban dom har lärt sej att om man vill ha fikabröd här så måste man köpa med sej, men snart behöver ni inte det längre, jag ska från och med nu alltid ha nåt i frysen, jag lovar!!


Och dom här kakorna är ju enkla och supergoda!


4,5 - 5 dl Vetemjöl

1 dl Socker

2 tsk Vaniljsocker

200 g Margarin (enklast om det har stått framme ett tag)

 Garnering: Pärlsocker eller strösocker (jag brukar färga sockret med karamellfärg så blir de inte så bleka)


Blanda ihop degen, rulla till rullar och rulla de i socker. Lägg de i aluminiumfolie och lägg i kylen tills de stelnat så är det enklare att skära i skivor sen. Har man inte tid så gör det inget om de ligger ett par dagar.

Gör fina skivor, grädda på bakplåtspapper.

175 grader, 10 minuter, mitt i ugnen! Njuuut!


Det gör inget om lite deg åker ner i magen innan kakorna är klara, degen är nästan godare än själva kakorna. Här blir det inte så många kakor, men vi tycker alla om degen!


Av Tessan - 2 mars 2009 15:05

Sitter och tittar på Dr. Phil nu och han pratar med tjocka och smala kvinnor. Den smala säger att hon äcklas av tjocka, det gör inte jag. De tjocka säger att de "inte kan" gå ner i vikt. Nu sticker jag ut hakan långt och säger, Bullshit! Har man inte en sjukdom så KAN man gå ner i vikt om man bara vill. Motionera och ät bättre! Finns genvägar men har man inte bråttom så är det bästa vägen att gå! Jag är själv inte smal men jag är heller inte tjock, men jag har gått ner från överviktig.

Det är klart att man kan vara kraftig eller grov i grunden men fett går att få bort!


Det är inte samhällets fel, vi gör våra egna val!

Av Tessan - 2 mars 2009 14:57

Det va väl verklgen dax va även fast jag i det längsta vägrade erkänna det. Vårat lilla äventyr tog oss till Hosjö hårsalong och Klipperian tog fram stora saxen! Lillen ville inte först men efter ett tag gav han med sej..


Före

Av Tessan - 2 mars 2009 14:56

Det blev ju ändå ganska bra va?!

Av Tessan - 1 mars 2009 23:02

Fest igår, trött idag. Lillkillen är hemma igen, tack för hjälpen mamma o alfred!

Ligger i sängen och bloggar från mobilen, hihi!
Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards