Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Tessan - 19 mars 2009 15:08

Av Tessan - 19 mars 2009 13:45

Sitter och dricker kaffe (surprise) på mitt nya favvoställe (big surprise) dvs, uteplatsen såklart! Det är så underbart ljuvligt härute att jag funderar på att slå rot här. Jaa så härligt känns det!

Har varit hos fabbro dottorn med Virre idag, och nu är jag glad att jag ringde dit igen även om jag känner mej som en hönsmamma ibland. Lillplutten hade ju öroninflammation. Jag fick se in i den där lilla ficklampan som dom stoppar in i örat så nu har jag sett min sons trumhinna. Den såg tydligen inte ut som den skulle och det kunde jag väl nästan tro för det är väl inte möjligt att jag kunde tycka att nån del på min perfekt skapta son kunde se äcklig ut. Men det såg inte så trevligt ut. Sen fick jag se en bild på en frisk trumhinna och då förstod jag att han har verkligen ont i örat. Tur att jag ringde så vi fick komma och kolla. Nu fick vi ännu en medicin som han ska ha tre gånger om dagen, suck. Men denna tyckte han inte om. Fast det spelar ju ingen roll för nu MÅSTE han ju ha den. Doktorn sa att vi kunde förvänta oss att han var sejsjälv igen om ett par dagar. Skönt. Om han inte va det så skulle vi ringa honom igen och de skulle laga honom på annat sätt. Det var en mycket snäll doktor och han förklarade massor för mej om medicinerna och hur örat fungerade. Han sa att Virre fick äta glass om det så var det enda han åt, hur han nu kunde bestämma det över mitt barn men jag får väl lov att lyssna då. Han släppte inte iväg oss om jag fortfarande funderade över något och han sa till att jag skulle be läkaren vid 18månaderskontrollen att ta en extratitt i öronen på honom. Tack Dr. Gudmunds!


Sen gick vi på apoteket och hämtade medicin, köpte alvedon, nässpray och fluor tabletter. Nu vet jag hur det är att ha tt lugnt barn som inte röjer runt i affärerna för Virre bara satt breve mej på bänken när vi väntade på att hon skulle blanda medicinen. Jag föredrar för tillfället en sjövild unge som petar och drar i allt! Innan bussen gick hemåt Hosjö igen så var vi in på Willys. Skulle bara ha en burk med nåt snabbt o gott åt Lillen men helt plötsligt stog den där! Rakt framför ögonen! Ska jag?? Borde jag?? Det är ju bara torsdag! Men JA, JAG MÅSTE HA!!

*************Dom har börjat sälja PÅSKMUST!!**********************


För er blindstyren som inte ser vad det är för nåt på ena bilden kan jag bara tala om att det är inget mindre än årets första MYRA! Han/Hon kom klampandes här igår när vi satt och fikade. Han/Hon var så jäkla snabb så jag hann inte få nån bra bild men det är den lilla svarta pricken uppe i högra hörnet. Nu är det snart sommar! Me Like!!


See you! Med hopp om ett snabbt tillfrisknande nu! Kanske kommer han upp från sin middagslur nu snart och säjer:

"Hej det är jag som är den vanliga Virre, sorry att jag varit borta!"

Men det gör inget, bara han kommer tillbaka! Våran vanliga, busiga, trotsiga sjövilda lilla Kille!

Mamma o pappa älskar dej!

Av Tessan - 19 mars 2009 09:31

Av Tessan - 19 mars 2009 09:04

Min status idag: Trött, sliten, har träningsvärk i armarna och i höfterna efter ett helt obegränsat bärande på ett sjukt barn. Visste inte att man hade muskler på utsidan av röven typ. Virre har börjat svara ja eller nej när vi frågar nåt. Vill du ha välling?? -mmmja  Vill du ha gröt?? -mmmmmnjäj aha ok då vet vi. Livsfarligt och börja låta han bestämma själv, det måste jag sluta med.


Idag ska vi till fabbro doktorn, jag ringde bvc imorse och berättade hur virre mådde och hon bokade in en tid åt oss, mest för att hon blev bekymrad över hostan tror jag. Plus att hon nog hörde på mej att jag var uppgiven och lite orolig. Fan nu har vi ju pumpat i honom mollipect, ventolin, nässpray och ipren i tre dagar. Inte konstigt om han är darrig. Han äter ju dåligt oxå. Tycker inte om att ge han massa läkemedel, och tycker själv inte om att ta. Och till råga på allt så måste han få Iprenen upp i rumpan och det vet ju de flesta att där ska det UT saker och inte IN.


Skulle egentligen ha jobbat idag, men är hemma o Vabar. Jag skulle hellre jobba. Mycket hellre. Tack Amanda för hjälpen idag, du är en toppentjej!


Undra vilket elitserielag jag ska börja heja på nu när Leksand är nere för räkning.. Ni måste rösta på sidan!

Ovido - Quiz & Flashcards